Ventilátor chlazení

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: Ventilátor chlazení

Příspěvek od Ahmed » 16.07.2008 19:08

miro píše:ktory je to konektor mohli by ste to vyfotit ?
opravit sa to neda? treba to menit cele?
Tyka se to fofo 1. Je to kontektor, kterym se pripojuje sahara ke kabelazi a je to nejak spatne navrzene, protoze ty vetraky jedou prakticky porad, takze se vyzhavi ten spoj a jde to do haje. Opravit se to samozrejme da.
Doufam, ze u Fofo II to nebude neco podobneho, ale tam je jenom jeden ventilator, tak to snad bude lepsi :wink:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
jur
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.02.2008 19:42
Bydliště: NM SK

Re: Ventilátor chlazení

Příspěvek od jur » 16.07.2008 21:41

Oprava je jednoducha. Ja som to zatial nastriekal Kontoxom a ide to ale je to iba otazka casu kedy to odide znovu. Kupim tam bud nejaky konektor s vacsou stycnou plochou alebo to zletujem napriamo nakolko konektor je tam potrebny len kvoli motazi / demontazi sahary. Mimochodom ja tam mam tiez iba jeden vetrak.
FF Combi 1.8 TDCI 74kW 2004
Obrázek

Nikifor
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 12.07.2008 14:48

Re: Ventilátor chlazení

Příspěvek od Nikifor » 17.07.2008 20:06

Takže... servis hlásí, že prý na 99,9% je vadná řídící jednotka sahary, že prý to měřili a že si prostě spíná kdy se jí zachce. Už ji tipovali hned zkraje, ale já jim to rozmluvil, s tím, že sahara je fungl nová a pochází ze značkového servisu Ford. Aspoň tak to bylo deklarováno. Pravda, trochu mne při tom překvapilo, že cena dvouvětrákové sahary byla cca 3000 Kč, myslel jsem že to je dražší. Zítra si novou saharu objedná tenhle servis sám a uvidí se. Pokud se ukáže, že to opravdu bylo tou řídící jednotkou sahary, tak a) se ukáže, že vše v prvých dvou servisech byly vyhozené prachy a b) že mi tam namontovali vadnou novou(?) saharu.
Ford Focus II, 1.6 74kW, 2006

Nikifor
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 12.07.2008 14:48

Re: Ventilátor chlazení

Příspěvek od Nikifor » 23.07.2008 19:08

Takže, pokračování... včera volal servis, že dostali nejnovější diag. software od Forda, že to vše zkoukli a přeprogramovali řídící jednotku chlazení (tu co je na sahaře). Pak si šéf servisu vzal auto na dva dny domů a jezdil s ním v nejrůznějších situacích, najel cca 100 km. Celou dobu ventilátor prý šel jak má. Auto mi vrátili bez placení, s tím, abych si na něm najel co to půjde a ověřil, že už se porucha nebude opakovat, pak že se ev. vyrovnáme. To mi v dané situaci celé přišlo jako kulantní postup, asi nic lepšího nejde vymyslet. O víkendu jedeme cca 200 km tam a zase zpět, takže to udělá okolo 400 km, tak uvidím... Mimochodem, nic nepotěší jako cizí neštěstí... :lol:, psal mi právě známý, že má NOVOU Hondu Civic a že už byla v servisu snad už 6x a taky tam pořád něco honí... takže nejen bazarová auta...
Ford Focus II, 1.6 74kW, 2006

Uživatelský avatar
Pasty05
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 02.10.2008 15:51

Re: Ventilátor chlazení

Příspěvek od Pasty05 » 19.05.2009 17:09

Jelikož mám úplně stejný problém, zajímalo by mě, jak jste na tom? Povedlo se problém vyřešit?

Uživatelský avatar
Pasty05
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 02.10.2008 15:51

Re: Ventilátor chlazení

Příspěvek od Pasty05 » 26.05.2009 21:52

Tak doufám že se přišlo na opravdovou příčinu závady. Ani sahara, ani řídicí jednotka ventilátoru, ani hlavní řídicí jednotka. Pouze drátek za pár korun. Oprava sice za pár korun nebyla, ale pokud se už problém neobjeví tak to zas tak bolet nebude. Jednalo se o zpuchřelý přívodní signální drátek k ventilátoru. Celkově vedou k ventilátoru tři dráty (2x napájení, 1x signální). Ten signální je uzounký. Vněm byl hlavní problém. Vlivem vlhkosti, otřesům a kdo ví čeho byl drátek zpuchřelý a s drobnými bulkami. Drát jako by vedl, ale vzhledem k tomu, že vedl digi signál, tak ho asi zkresloval. Při výměně sahary s nim asi různě pohýbali a na nějakou dobu bylo vše OK. Plastová izolace kolem drátu byla jako nová, ale uvnitř už tomu tak nebylo. Jednalo se o místo těsně před konektorem k ventilátoru (cca 2 až 5 cm). Po výměně jde zatím vše jak má. Budu doufat, že tomu tak bude i nadále. Možná máte naprosto stejný problém, ale ještě na tom není drátek tak špatně jako u mě.

Uživatelský avatar
tornado
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 04.08.2009 14:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor chlazení

Příspěvek od tornado » 16.09.2009 09:53

Ahoj, tak já mam přesně opačný problém s ventilátorem, začal být nějak moc aktivní, jedu třeba cca 10km mimo město-klidná jízda, vypnu motor a vzápětí naskočí ventilátor a jede naplno třeba 2min. než vypne, přijedu ke garáži a opět, pak popojedu 20m do garáže, vypnu motor a opět, přitom doteď mi většinou při stání ventilátor nenaskakoval, teplota ovzduší pod 20°C a ručička na budíku je tam kde má být? nevím co se tam zbláznilo???
Ford Fiesta ST (2013)
Byl: Ford Focus 1,6 Ti-VCT 85Kw (2005)

Uživatelský avatar
tornado
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 04.08.2009 14:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor chlazení

Příspěvek od tornado » 16.09.2009 21:24

Tak všechno jinak, ten ventilátor mě spínal, protože nádržka na chladící kapalinu byla prázdná!!! ale teploměr na palubce byl tam kde má??? do nádržky jsem dolil cca 1,5l,po nastartování do nádržky tím horním přítokem proudila kapalina-takře čerpadlo šlape, dneska jsem to opatrně projel, po 4km byl obsah nádržky zase fuč, teploměr v normálu po zastavení ani ventilátor nespínal, ale spodek zablitej, jde mi o to zda ujedu 20km do servisu, když udělam třeba zastávky po 5km nebo to raději odtahnout, abych neuvařil motor, koukal jsem že chladící kapaliny je v autě cca 6l, ale nevím zda by auto nějak signalizovalo že se motor přehřívá, nebo stačí koukat na budík??? děkuji za rady
Ford Fiesta ST (2013)
Byl: Ford Focus 1,6 Ti-VCT 85Kw (2005)

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor chlazení

Příspěvek od foki » 16.09.2009 22:39

pokud se ztraci voda tak to musi byt nekde videt
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

PeS
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 836
Registrován: 01.08.2008 20:07

Re: Ventilátor chlazení

Příspěvek od PeS » 16.09.2009 23:36

tornado píše:Tak všechno jinak, ten ventilátor mě spínal, protože nádržka na chladící kapalinu byla prázdná!!! ale teploměr na palubce byl tam kde má??? do nádržky jsem dolil cca 1,5l,po nastartování do nádržky tím horním přítokem proudila kapalina-takře čerpadlo šlape, dneska jsem to opatrně projel, po 4km byl obsah nádržky zase fuč, teploměr v normálu po zastavení ani ventilátor nespínal, ale spodek zablitej, jde mi o to zda ujedu 20km do servisu, když udělam třeba zastávky po 5km nebo to raději odtahnout, abych neuvařil motor, koukal jsem že chladící kapaliny je v autě cca 6l, ale nevím zda by auto nějak signalizovalo že se motor přehřívá, nebo stačí koukat na budík??? děkuji za rady
Pokud se nevaří motor a chybí zase cca 1,5 litru tak to vypadá že díra bude někde "vejš" že to nevyteče všechno. A na ty zastávky si vzít hodně vody na dolévání :-)

Uživatelský avatar
tornado
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 04.08.2009 14:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor chlazení

Příspěvek od tornado » 17.09.2009 11:06

Tak jsem dneska auto zvednul, celá pravá polovina při pohledu zapředu je zablitá od tý chladící kapaliny, když se zahřeje na provozní teplotu, tak uniká slabý kouř vedle motoru jako by nad převodovkou!!!, doufam že to je nějaká praská hadice...hlavně aby to nešlo z motoru
Ford Fiesta ST (2013)
Byl: Ford Focus 1,6 Ti-VCT 85Kw (2005)

Uživatelský avatar
tornado
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 04.08.2009 14:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor chlazení

Příspěvek od tornado » 28.09.2009 21:43

Tak problém je vyřešen a Fíkus šlape dál, byla to prasklá hadice co jde z hlavy motoru do chladiče :)
Ford Fiesta ST (2013)
Byl: Ford Focus 1,6 Ti-VCT 85Kw (2005)

Nikifor1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 24.07.2011 16:14

Re: Ventilátor chlazení

Příspěvek od Nikifor1 » 24.07.2011 17:00

Přátelé, tak po ČTYŘECH letech se konečně na závadu přišlo!!! Už jsem to po předchozím (viz celý tento řetězec začínající v r. 2008) zcela vzdal, nepřišly na to celkem 3 značkové a jeden neznačkový servis v Praze. Několik let jsem se vždy v koloně stresoval, když letěla ručička teploty do červeného tak jsem stáhl okna a topil a topil... a modlil se, abych měl kam uhnout anebo aby se to rozjelo. Ve Francii na dálnici jsem musel na odstavný pruh a už se přihrnuli poldové a byl malér (dobře to nakonec dopadlo...). Takže - byly to skřípnuté kabely kdesi v kabelovodu, takže závada byla v poruše na datech do ŘJ a nikoliv v ŘJ jak se všichni domnívali (podle mne zcela hloupě). Dál se ukázalo, co všechno ty servisu zprasily!!!! Zůstaly po nich přestřižené kabely, kde si nabírali signály, které zase spájeli zpět, ale už nezaizolovali, rozlámaný konektor a vyhnuté piny jak do sebe rvali konektory, které do sebe nepatřily, a naříznutá izolace v několika místech kde taky nabírali sondou signály. Běs, běs!!! Nyni vše funguje jak má a na závěr hlásím ten autoservis, kde šikovný a hlavně logicky uvažující mladý mechanik specializující se na Fordy během dvou dnů odhalil vše. Dostal jsem kontakt úplně náhodou a i když to mám z Prahy hodně daleko, nelitoval jsem. Je to p. LUKÁŠ KUNTA, bydlí v Aši, ale dílna je v Chebu, a spojení je: lukas.kunta@seznam.cz. Vřele doporučuji !!!!!!!
Ford Focus 1,6 16V (2006)

pamalu
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 10.08.2011 11:20
Bydliště: Kopřivnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor chlazení

Příspěvek od pamalu » 28.08.2011 18:27

Tak jsem si početl o tom, co mne možná čeká. Nebýt těch "veder" snad bych tak brzy nezjistil, že mi rovněž nefunguje ventilátor chlazení. Vše se projevuje stejně jak popisuje Nikifor1. Řešení mne teprve čeká. Jen mne překvapilo, že se poruchový stav řešil jako by systémem pokus omyl. Vždyť je občas používán osvědčený postup, že se zkoumá proč není vykonávaná nějaká funkce z celkovým efektem - v daném případě při dosažení určité teploty se roztočí ventilátor chlazení. Jestli každá část řetězce dostává podněty, které mají dílčí akci vykonat a jestli je pak vykonána. Už se hrozím, co mne čeká. Děkuji za poučení a určitě se ozvu, abych se o své poznatky a zkušenosti se členy klubu podělil.
Ford Focus II, 1.8 TDCi, 2007

pamalu
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 10.08.2011 11:20
Bydliště: Kopřivnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor chlazení

Příspěvek od pamalu » 07.09.2011 22:33

Ventilátor chlazení se podařilo uvést do chodu. Příčina byla nalezena v řídicí jednotce ventilátoru chlazení, která se nachází na sahaře vedle ventilátoru (FoFo 5dv. hatchback z r.2008). K jednotce byly přivedeny oba póly + a -, na výstupu k ventilátoru nebyl dostupný žádný. Řídicí jednotka byla vymontována. Po otevření krytu přívodu napájení a datového vodiče byly nalezeny silně zoxidované přívody + a dat. Byly zality v silikonu, který však netěsnil. Po odstranění silikonové zálivky bylo zjištěno, že koroze dosáhla stavu, kdy byly vstupy na základní desce řídicí jednotky od + a dat zcela přerušeny. Do řídicí jednotky se data ani + pól vůbec nedostaly. Náprava zcela logicky vedla k úvaze o výměně řídicí jednotky. Protože mi zvědavost nedala, rozebral jsem jednotku a přívody zrekonstruoval. Po rekonstrukci a vrácení řídicí jednotky do sahary byl ventilátor chlazení opět funkční.
A některé poznatky, které odpovídají na některé dotazy ve vlákně:
Ventilátor chlazení se neroztočí bez zapnutého klíče "zapalování" a motoru v chodu a pokud není teplota chladící kapaliny na úrovni odpovídající potřebě spustit pomocné dochlazování, nebo po krátké chvíli po zapnutí klimatizace.
Možná bych mohl podrobněji odpovědět, to bych však musel mít k dispozici podrobnější dokumentaci nebo alespoň elektrické schéma. Má-li někdo něco z toho k dispozici, nabídněte nebo zašlete SZ.
Ford Focus II, 1.8 TDCi, 2007

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti