Ahoj,
chtěl bych se poradit s těmi, co vlastní poslední generaci Focusu (MK4). Pořídil jsem si nového Focuse ve variantě hatchback s výbavou Titanium X a motorem 1.0 ecoboost se 7st. automatickou převodovkou Powershift (114 kW). Přesedal jsem z Focuse MK3 po faceliftu (hatchback, 1.5 ecoboost 110 kW, manuální 6. st převodovka).
Obecně jsem s autem po 6 týdnech provozu spokojený, motor v kombinaci s automatickou převodovkou je parádní, vyhovuje mi. Co mi však dělá trochu vrásky je až příliš tvrdý podvozek. Oproti předchozímu Focusu je rozdíl dosti znatelný, je vítit každá nerovnost. Obuto mám Goodyear Efficientgrip Performance 205/60/R16 (pneu z výroby), tlak v pneu 2,6 bar na obou nápravách dle štítku na dveřích.
Zajímalo by mě, zda měl někdo podobné zkušenosti a podvozek třeba po nějaké době trochu změkl?
Díky za jakékoliv komentáře.
Zdravím
Martin
Tvrdý podvozek Focus MK4 hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 17.10.2010 10:27
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.06.2016 22:21
- Bydliště: Praha
Re: Tvrdý podvozek Focus MK4 hatchback
Ahoj,
auta vyrobena do 18.8.2019 maji predepsany tlak 2.3 bar pro 205/60R16 - [navod k obsluze][https://www.fordservicecontent.com/Ford ... ldtype=web]. Pro auta vyrobene po 18.8.2019 predepisuji 205/60R16 na 2.6. Pritom tlak pro R17 a R18 zustal stejny - 2.3.
To me vede k pochybnostem, zda to neni nejaka ulitba pro mereni emisi. Osobne foukam gumy na 2.4.
auta vyrobena do 18.8.2019 maji predepsany tlak 2.3 bar pro 205/60R16 - [navod k obsluze][https://www.fordservicecontent.com/Ford ... ldtype=web]. Pro auta vyrobene po 18.8.2019 predepisuji 205/60R16 na 2.6. Pritom tlak pro R17 a R18 zustal stejny - 2.3.
To me vede k pochybnostem, zda to neni nejaka ulitba pro mereni emisi. Osobne foukam gumy na 2.4.
Ford Focus mk4 Trend Edition 1.0 EcoBoost 92kW (profil)
ex: Ford Focus mk2 Trend 1.8 TDCI 85kW
ex: Ford Fiesta mk5 1.4 TDCI
ex: Ford Focus mk2 Trend 1.8 TDCI 85kW
ex: Ford Fiesta mk5 1.4 TDCI
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 17.10.2010 10:27
Re: Tvrdý podvozek Focus MK4 hatchback
Ahoj,
děkuji za informaci. Také jsem zjistil, že u jiných výrobců aut je pro stejný rozměr pneu doporučená hodnota tlaku 2.3 bar. I já si to vysvětluji jako úlitbu kvůli měření emisí. Snížil jsem tlak pneu na 2.3 barů a je to o něco lepší. Nicméně stále je podvozek dosti tvrdý, ale teď už více s tím nenadělám. To bych musel nechat vyměnit tlumiče / pružiny, ale to je Fordu odmítají. Musel bych mimo originální servis a hrozbou ztráty záruky.
Ještě jednou děkuji.
Martin
děkuji za informaci. Také jsem zjistil, že u jiných výrobců aut je pro stejný rozměr pneu doporučená hodnota tlaku 2.3 bar. I já si to vysvětluji jako úlitbu kvůli měření emisí. Snížil jsem tlak pneu na 2.3 barů a je to o něco lepší. Nicméně stále je podvozek dosti tvrdý, ale teď už více s tím nenadělám. To bych musel nechat vyměnit tlumiče / pružiny, ale to je Fordu odmítají. Musel bych mimo originální servis a hrozbou ztráty záruky.
Ještě jednou děkuji.
Martin
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.06.2016 22:21
- Bydliště: Praha
Re: Tvrdý podvozek Focus MK4 hatchback
Ahoj, ještě mě napadá, jestliže se jedná o nový vůz, tak možná nemáš ještě řádně zajeté/rozhýbané tlumiče. Vím, že na to někde odpovídal Martin Václík, když se někdo obdobně stěžoval u jiného vozu. Video jsme nenašel, posílám link: [https://www.auto.cz/radime-jak-spravne- ... rat-138694]
Tlumiče
Podvozek se tedy potřebuje rozhýbat a k tomu potřebuje různorodé zatížení. Budete-li jezdit výhradně pomalu, po kvalitních silnicích, poctivě se vyhnete každé nerovnosti a na příčné prahy budete najíždět obezřetně, bude vám auto připadat tvrdé i po letech. Netvrdíme, abyste s novým vozem vyrazili na polní cestu, ale po zajetí motoru a brzd se nebojte jej občas prohnat ostřeji zatáčkami a po rozbitější cestě. Rozhodně se vyhýbejte výmolům s ostrými hranami, ale na zvlněném a strupatém povrchu se nebojte přitlačit na plyn. Tlumiče se potřebují proběhnout v co největším zdvihu.
Díky dlouhodobě testovaným autům víme, že po ujetí deseti tisíc kilometrů tlumí vozy mnohem lépe než s nulou na tachometru.
Ford Focus mk4 Trend Edition 1.0 EcoBoost 92kW (profil)
ex: Ford Focus mk2 Trend 1.8 TDCI 85kW
ex: Ford Fiesta mk5 1.4 TDCI
ex: Ford Focus mk2 Trend 1.8 TDCI 85kW
ex: Ford Fiesta mk5 1.4 TDCI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů