Příspěvek
od rdkhvl » 10.03.2024 21:23
Fakticky by to stavělo el. auta na úroveň spalovacích co se týče CO2.
V ČR je emisní faktor výroby elektřiny 0,43 t CO2 / MWH. To znamená, že 1kWh el. energie = 0,43 kg CO2. Po dalším převodu 1kWh energie = 430 g CO2.
Typická spotřeba el. auta je 15 kWh / 100 km (jsem ještě hodný). Při nabíjení dochází ke ztrátám cca 10 %. Tedy dodat musím místo 15 kWh celých 16,5 kWh.
Na 100 km tedy elektroauto vypustí formou elektráren v ČR nějakých 16,5 * 430 = 7095 g CO2. Na kilometr to vychází 70,95g což je sice stále lepší než benzíny, ale není to 0.
Podle mě nejvíc vypovídající by byl propočet v celém řetězci, na rafinaci benzínu se spotřebuje také dost elektřiny.
Výpočet který jsem viděl bohužel uvažoval elektřinu pouze z obnovitelných zdrojů, zatím jsem nenarazil na nějaký, který by zohledňoval aktuální stav.
Osobně jsem fanda elektroaut z technického hlediska, co je mi však naprosto odporné je protěžování, dotace a to, že se politici a firmy tváří, že tím zachráníme svět. Bral bych to, pokud by se řeklo, že se chceme zbavit závislosti na ropě a vyfrkneme po celé evropě desítky jaderných elektráren, aby to bylo možné.
FoFo II 1,6 Ti-VCT Kombi