Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4036
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 22.04.2022 14:01

Ale to si snad kupující musí sám rozmyslet....
Když bydlim na sídlišti, tak si nekupuju elektroauto a pak nenadavam, ze to dlouho nabíjím nekde ve frontě u Lídlu. Stejně tak, když si koupim auto se spalovákem a nemam na sídlišti kde parkovat, tak nedržkuju, at s tim *oni* koukaj něco dělat a zařídí mi místo :nunu:

Holt to chce při pořizování přemejšlet :mrgreen:

No a s tim šetřením času to chápu, osobně taky návštěvu benzinky zcela nesnášim, zaplat pambu, že se to dá dneska platit od stojanu a nemusí se jeden motat mezi hordama, co zrovna potřebujou kafíčko/hambáč/hotdog/cigáro - dosaď si cokoliv pro co je nutný zevlovat na benzine :mrgreen:

Každej si musí vybrat, co mu vyhovuje :nixw:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3118
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 22.04.2022 14:14

Sentik píše: 22.04.2022 10:34 To stárnutí uvidíme, pokud je to auto plánovaný na cca 15 let života, tak to asi nebude taková tragédie a nemusíme si nic nalhávat, na životnost 10-15 let se tak nějak plánujou i auta se spalovákama.
Zapomeňte, že by dnešní auta (se spalovakama nebo elektro - je to jedno) měla plánovanou životnost 10 let.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 22.04.2022 18:02

Sentik píše: 22.04.2022 14:01 když si koupim auto se spalovákem a nemam na sídlišti kde parkovat, tak nedržkuju, at s tim *oni* koukaj něco dělat a zařídí mi místo :nunu:

Holt to chce při pořizování přemejšlet :mrgreen:
A ty v ktorom vesmire zijes? :lol:
Treba parkovat maximalne 10 metrov od vchodu, najlepsie v obyvacke. Inak pyskuju a samozrejme, ze niekto iny sa ma o to postarat.

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4036
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 23.04.2022 07:17

jenikHK píše: 22.04.2022 14:14 Zapomeňte, že by dnešní auta (se spalovakama nebo elektro - je to jedno) měla plánovanou životnost 10 let.
Tak teď se bohužel dostanu do situace jak Ovčáček :totlsmile: (bylo to někde vlevo dole...)
Tohle vyjádření jsem četl v SM, takže bohužel né online a teď abych to "vlevo dole" vyhledával v tom štosu časáků :oops:
(ten zástupce automobilky asi nemyslel, že se auto po 10letech rozpadne, samozřejmě, ale to asi už pak prostě přijdou značně nákladnější opravy)
Já vím, při průměrným věku dováženýho auta do ČR, kterej dělal loni cca 10,7roku se to blbě čte, ale ty automobilky ty auta asi neplánujou věčný :oops:

Stano:
Ano, to je bohužel často realita :oops:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 23.04.2022 08:26

Ten planovany vek myslel asi vyrazne kratsi ako 10 rokov...

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3118
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 23.04.2022 21:44

"Dorota Máchalová. Osmý řádek vlevo dole." 8)

Šlo mi o to, že vývojové zkoušky předpokládají životnost v běžném provozu 6-8 let a 160-220 tis km (vyšší hodnoty míněné pro prémiové vozy).
Jinými slovy: co se stane s autem potom de facto výrobce nezajímá, resp. finanční náročnost oprav z hlediska výrobce může přesahovat zůstatkovou hodnotu vozu.

Nicméně téhle životnosti by se mělo dočkat statisticky velké množství aut (ne ale 100%) i při hrubém zacházení, čili při šetrném zacházení vydrží daleko víc.
Pak už je to o té statistice, jak to ve skutečnosti funguje. Teda těch 10 let zmíněných v SM může s dost slušnou statistickou pravděpodobností fungovat, ale, zavání mi to alibismem - zrovna tohle mi nepřijde, že by se za posledních 15-20 let změnilo. Troufám si ale tvrdit, že se stále pokročilejšími simulačními metodami, které umožňují řadu fyzických zkoušek omezit, se daří stále více se přibližovat stanoveným cílům.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 23.04.2022 22:31

Za holu Feliciu v danej dobe pytali cez 300tisic korun. Dnes za 10tis eur kupim lepsie vybavenu Daciu. To je teda komfort navyse , bezpecnost, ESP, airbagy, LED svetla, nudzove brzdenie, automaticka klima, atd. A co je podstatne, hodnota penazi, alebo z kolkych vyplat sa dalo kupit vtedy a teraz, je uuuuplne inde.
Nemyslim si, ze ta Dacia sa po 5 ani 10 rokoch rozsype.
Este nedavno boli auta lacne ako nikdy. Teraz kvoli cipom, korone a vojne sa to trochu zhorsilo.
Ako pises, ked auto vydrzi vo firme 6 rokov - jazdi s nim kazdy a nie je nikoho, tak sa k nemu aj spravaju - tak u sukromnika vydrzi 2-3-4 krat tolko.

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4036
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 24.04.2022 08:34

btw. co říkáte na tenhle typ pohonu? (ona to tedy bohužel neni budoucnost, ale už současnost....)
https://youtu.be/9f5UjZ27Wa4?t=1438
Topspeed.sk, 2022 Honda HR-V

1.5atmo vyrábí elektriku, která pohání auto, příměstskej provoz asi v pořádku, samá chvála, ale to co to pak předvádí na dálnici (čas cca 15:20) a nebo ve slovenských kopcích (čas viz odkaz nahoře), sorry jako, ale to je katastrofa.
Auto vrčí hůř jak mixér/vysavač, výkon to nemá, spotřeba pak na úrovni jakéhokoliv dnešního 3válce.

Jako mamataxi do města asi ok, ale hlavně s tím nevyjet do kopců, na okresku nebo na dalnici :nixw: (jo a pro HRV je to dnes prej jediná volba....)
:puke_r:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3118
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 24.04.2022 09:40

Řekl bych, že princip dieselelektrických lokomotiv je již v praxi osvědčený 8)

Jinak ještě k tomu, co uvádí stano - jde taky o to, že výsledná cena aut je více-mene dána trhem. Ale poslední dekádu obrovsky vzrostla SW funkcionalita, aniž by se to projevilo na výsledné ceně - neboli, víc se šetří na HW.
To je hezky vidět na té Dacii, kde největší vychytávka byvala navigace, tempomat a parkovací senzory. Teď už mají dokonce i bezklič a BLIS 8)
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 24.04.2022 12:42

Ako sa setri na HW? Auta sa rozpadaju po 5 rokoch?
Ak su v aute GPS kvoli ecall a tablet kvoli multimedialnemu systemu, tak doplnit navigaciu je najmenej. Tak isto ked je elektronicka skrtiaca klapka, tak tempomat su uz len tlacitka na volante. Je tam aj predny radar kvoli nudzovemu brzdeniu a na volante su vynechane tlacitka pre nastavenie vzdialenosti (ovladac rovnaky ako v Cliu). Cakam, kedy bude dorabka na adaptivny tempomat :mrgreen:

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3118
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 24.04.2022 13:09

Míněno nákladově, poměr HW/SW je stále větší podíl ve prospěch SW.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 24.04.2022 13:48

No hej. Vo Favorite este ziadny SW nebol :mrgreen: (od 1992 (?) ked prisli 1.3i motory s jednobodovym vstrekom a katom bol SW v RJ motora)

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 24.04.2022 16:04

Sentik píše: 22.04.2022 14:01 Ale to si snad kupující musí sám rozmyslet....
Když bydlim na sídlišti, tak si nekupuju elektroauto a pak nenadavam, ze to dlouho nabíjím nekde ve frontě u Lídlu. Stejně tak, když si koupim auto se spalovákem a nemam na sídlišti kde parkovat, tak nedržkuju, at s tim *oni* koukaj něco dělat a zařídí mi místo :nunu:

Holt to chce při pořizování přemejšlet :mrgreen:

No a s tim šetřením času to chápu, osobně taky návštěvu benzinky zcela nesnášim, zaplat pambu, že se to dá dneska platit od stojanu a nemusí se jeden motat mezi hordama, co zrovna potřebujou kafíčko/hambáč/hotdog/cigáro - dosaď si cokoliv pro co je nutný zevlovat na benzine :mrgreen:

Každej si musí vybrat, co mu vyhovuje :nixw:
V kterém vesmíru žiješ? Snad všechny automobilky velkohubě oznámily konec výroby spalovací aut. Za pár let to nebude "tak si nekupuju elektroauto a nenadávám", prostě nebude na výběr.

Resp. ono to dopadne jako všechny ty zelené vize, nová auta na benzín nebudou, tak tu budem udržovat ta stará, na Kubě se tento model už osvědčil i když z trochu jiných důvodů. U nás jsme zavedli jen tzv. ekopoplatky, aby jako to lidi motivovalo k tomu, aby si koupili nové auto a skutečně se to "podařilo" = průměrný věk vozového parku v ČR se zvýšil... kde asi soudruzi z Bruselu udělali chybu?
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 24.04.2022 16:42

Taketo bezvyznamne kecy a neopodstatnene nadavanie na stare dobre casy tu uz bolo ked sa z konov islo na auta, ked auta dostavali bezpecnostne pasy, ked sa zavadzali pocas ropnej krizy 4 valce, ked prislo vstrekovanie, ked prisli 3 valce rozpadavajuce sa po prvej vymene oleja... Takze kam sa ides vratit? Na kone? Ci presne ktory moment je ten spravny?

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13448
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 24.04.2022 17:29

No slepá cesta k nekompromisní elektromobilitě je určitě ta jediná správná. Tlačena vpřed za každou cenu. :irre:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host