Budoucí vývoj automobilismu
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Kabel že stojí stovky tisíc? Do teď jsem myslel, že největší položka je baterie.
Mě u bezdrátového nabíjení aut napadaj spíš technické problémy, jako rušení a účinnost. Desítky kW, co má vyzařovat do prostoru nějaká cívka, to jako fakt? Co lidi s kardiostimulátorem, ty budou mít zakázáno se k tomu přiblížit na 20 metrů? A účinnost, tzn. indukce vzduchem, efektivita takového řešení, v době, kdy nám zakazujou vysavače a žárovky... otázky, samé otázky.
Mě u bezdrátového nabíjení aut napadaj spíš technické problémy, jako rušení a účinnost. Desítky kW, co má vyzařovat do prostoru nějaká cívka, to jako fakt? Co lidi s kardiostimulátorem, ty budou mít zakázáno se k tomu přiblížit na 20 metrů? A účinnost, tzn. indukce vzduchem, efektivita takového řešení, v době, kdy nám zakazujou vysavače a žárovky... otázky, samé otázky.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13448
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Slepá ulička na slepé cestě. 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4036
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2232
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Myslím, že vše vpohodě včetně účinnosti (86 vs. 75 pro bezdrátpkadecka píše: 13.04.2022 06:50 Kabel že stojí stovky tisíc? Do teď jsem myslel, že největší položka je baterie.
Mě u bezdrátového nabíjení aut napadaj spíš technické problémy, jako rušení a účinnost. Desítky kW, co má vyzařovat do prostoru nějaká cívka, to jako fakt? Co lidi s kardiostimulátorem, ty budou mít zakázáno se k tomu přiblížit na 20 metrů? A účinnost, tzn. indukce vzduchem, efektivita takového řešení, v době, kdy nám zakazujou vysavače a žárovky... otázky, samé otázky.

https://www.youtube.com/watch?v=AE1gaNO9nj0
https://youtu.be/AE1gaNO9nj0?t=1210
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 760
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
drobný detail "az stovky tisic" > ano pro nabíječky s vysokým výkonem je sakra drahýpkadecka píše: 13.04.2022 06:50 Kabel že stojí stovky tisíc? Do teď jsem myslel, že největší položka je baterie.

jinak účinnost apod. není problém vyřešit a není foton jako foton a v labu je účinnost celkem dobrá i na celkem velkou vzdálenost https://www.ornl.gov/news/ornl-demonstr ... g-vehicles
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tak jsem si to přečetl.
Ten grýndýl.
Vlastně celým jménem New Green Deal.
Ale možná jsem správně nepochopil jak to s motoristy myslí - když tak mě opravte:
1) Použiji ropu pro pohon velkých lodí
2) Přes půl planety těmi loděmi přivezu do Evropy plyn.
3) V elektrárnách na plyn vyrobím elektřinu
4) Elektřinu nacpu do baterek u aut
5) Místo abych použil pro pohon aut tu ropu rovnou, jezdím na elektriku a zachraňuji tím planetu.
Tak aspoň to mi z toho čtení vylezlo, když:
A) jaderné a uhelné elektrárny jsou fuj
B) obnovitelné zdroje dokáží vyrobit jen nějaké nízké procento i současné spotřeby elektřiny
C) plynu v Evropě není dost současnými plynovody - musím další dovézt
Jak to někdo může vůbec myslet vážně? Vždyť je to naprosto na palici.
Ten grýndýl.
Vlastně celým jménem New Green Deal.
Ale možná jsem správně nepochopil jak to s motoristy myslí - když tak mě opravte:
1) Použiji ropu pro pohon velkých lodí
2) Přes půl planety těmi loděmi přivezu do Evropy plyn.
3) V elektrárnách na plyn vyrobím elektřinu
4) Elektřinu nacpu do baterek u aut
5) Místo abych použil pro pohon aut tu ropu rovnou, jezdím na elektriku a zachraňuji tím planetu.
Tak aspoň to mi z toho čtení vylezlo, když:
A) jaderné a uhelné elektrárny jsou fuj
B) obnovitelné zdroje dokáží vyrobit jen nějaké nízké procento i současné spotřeby elektřiny
C) plynu v Evropě není dost současnými plynovody - musím další dovézt
Jak to někdo může vůbec myslet vážně? Vždyť je to naprosto na palici.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Selsky rozum, ze? 

- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24633
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
nepochopil - to, cos popsal, je mezifaze s aktualnim zapracovanim nevyuzivani plynovodu z Ruska ... finalnim vysledkem ma byt spousta fotovoltaickych panelu a vetrnych elektraren, ktere Ti (v idealnim pripade) poslou vyrobeny proud rovnou do baterky (nebo pres nejake uloziste elektriny)Tonda-B píše: 16.04.2022 09:13 Ale možná jsem správně nepochopil jak to s motoristy myslí - když tak mě opravte:
----------------------
nikde netvrdim, ze se s vysledkem ztotoznuji - jen to vysvetluji
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Budoucí vývoj automobilismu
A nikdo nespočítal co tahle hrůza bude stát. Alespoň já jsem to nikde nenašel.
Když díky ní stojí Fabia 360 tisíc (ve výbavě "Buď rád, že máš volant").
Před 3 lety stála nejlevnější 200 tisíc.
Já nemám nic proti elektrickým autům, nepožaduji jejich zákaz.
Ať si je koupí, kdo má o ně zájem.
Já ten zájem nemám, protože platit víc za něco, co má horší užitné vlastnosti než to, co používám teď, nechci.
Ale to zdražení aut pro všechny, i pro ty, kdo o elektrická auta nestojí, je strašné.
Když díky ní stojí Fabia 360 tisíc (ve výbavě "Buď rád, že máš volant").
Před 3 lety stála nejlevnější 200 tisíc.
Já nemám nic proti elektrickým autům, nepožaduji jejich zákaz.
Ať si je koupí, kdo má o ně zájem.
Já ten zájem nemám, protože platit víc za něco, co má horší užitné vlastnosti než to, co používám teď, nechci.
Ale to zdražení aut pro všechny, i pro ty, kdo o elektrická auta nestojí, je strašné.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Spocitaj si, co bude stat pokracovanie v sucasnom stave. Ked bude o par rokov denacifikacia a specialna vojenska operacia aj u nas, kolko to bude stat? A keby putler zaklepe krpcami a nahodou by sa tam dostal niekto menej trafeny, extremy pocasia a klimaticka zmena nebudu tiez bez problemov.
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tak zpátky na začátek:
Jsou přírodovědci, kteří tvrdí, že když vzroste objemové procento CO2 v atmosféře, vzroste teplota na Zemi.
Se známými negativními důsledky.
Jsou i přírodovědci, kteří tvrdí, že teplota na zemi souvisí se sluneční aktivitou.
Že když vzroste sluneční aktivita, vzroste teplota na Zemi a s 6- až 11-ti měsíčním zpožděním vzroste objemové procento CO2 v atmosféře.
A že když zaměňujeme příčinu a následek, že vyhodíme spoustu peněz, ale k rozumnému výsledku se nedostaneme.
Tihle přírodovědci ovšem moc prostoru v médiích nedostanou.
Já nejsem přírodovědec, takže nevím, kdo z nich má pravdu,
ale odmítám uvěřit tomu, že pravdu má zamračená a nedovzdělaná holka...
Jsou přírodovědci, kteří tvrdí, že když vzroste objemové procento CO2 v atmosféře, vzroste teplota na Zemi.
Se známými negativními důsledky.
Jsou i přírodovědci, kteří tvrdí, že teplota na zemi souvisí se sluneční aktivitou.
Že když vzroste sluneční aktivita, vzroste teplota na Zemi a s 6- až 11-ti měsíčním zpožděním vzroste objemové procento CO2 v atmosféře.
A že když zaměňujeme příčinu a následek, že vyhodíme spoustu peněz, ale k rozumnému výsledku se nedostaneme.
Tihle přírodovědci ovšem moc prostoru v médiích nedostanou.
Já nejsem přírodovědec, takže nevím, kdo z nich má pravdu,
ale odmítám uvěřit tomu, že pravdu má zamračená a nedovzdělaná holka...
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Esteze si sa rozhodol na zaklade vedeckych poznatkov 

-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Když se na tom nedokáží shodnout ani odborníci, tak jak mám vědět já co je pravda.
Ale nelíbí se mi, když jsou přijímána rozhodnutí, jako kdyby bylo jasné, kdo z nich má pravdu.
S tím nesouhlasím.
To je moje rozhodnutí - nesouhlas s vyhazováním miliard.
Když se časem ukáže, že to k tomu požadovanému výsledku nevedlo.
Ale nelíbí se mi, když jsou přijímána rozhodnutí, jako kdyby bylo jasné, kdo z nich má pravdu.
S tím nesouhlasím.
To je moje rozhodnutí - nesouhlas s vyhazováním miliard.
Když se časem ukáže, že to k tomu požadovanému výsledku nevedlo.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Nad tím co se děje zůstává i selský rozum stát...
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13448
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Je třeba započítat i náročnou likvidaci nefunkčních baterií a solárních článků, což taky zatím není dořešené.
Ano, i ten selský rozum neškodí občas použít.
Ano, i ten selský rozum neškodí občas použít.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti