
Zde jsou moje poznatky:
Pokud někomu jen teče do prostoru u spoluzejdce, ať neřeší nic jiného, než že v místě 2 falešných krytek torpéda provrtá 2 dírky (stačí mělce) a vrazí tam nějaký vrut (ideálně tak 4mm x 35mm). Já dával černé vruty do SDK (3,9x40 a v poho). Práce na pár minut a může to úplně stačit.
Pokud hodláte měnit pylový filtr a torpédo sundaváte, nebo výše uvedený postup se šrouby nestačil a do auta pořád zatéká, stačí sundat část torpéda před spolujezdcem. Menší problém je, že kreténi z fordu (sorry, ale jinak se to nazvat nedá), torpédo rozdělili tak blbě, že část před řidičem by se měla sudnavat první a před spolujezdecem až po ní. Pokud to činíte naopak, jde to, ale při páčení prostředního šroubu (vlastně je to vrut v hmoždince - to je vůbec ten jediný šroub, co tam je; je pod krytkou a spojuje obě části torpéda) patrně porušíte těsnost i té části torpéda před řidičem. Pokud se toho chcete vyvarovat, postup je cca takovýto: skoro vyšroubovat onen vrut a pak za něj táhnout a současně držet/tlačí obě torpéda dolů k autu, aby se nezvedla od skla a vrut se dostal ven i s hmoždinkou.
Mě se toto nepovedlo a dostal jsem strach, že bude zatékat i okolo řidiče, jelikož těsnění vypadalo spíš už jen jako hlína.
Takže jsem chtěl sundat torpédo i zde. Je v podstatě analogické až "drobnost" zvanou stěrače, které předtím musíte sundat. Pokud máte stahovák, je to brnkačka na pár minut, pokud ne, musíte mít stahovák else jste v prd...
(Takže já po všelijakém páčení jsem šel googlit návod, jak je sundat. Následně jsem zjistil, že je něco jako stahovák a zkoušel ho vyrobit ze svěrky na nábytek, což se minulo účinkem. Pak jsem ho chtěl dokonce koupit, ale neměli ho u nás. Následně mi došlo, že bude vlastně levnější si to nechat stáhnout v servisu. Jelikož už mě to fakt štvalo, rozhodl jsem se i vyměnit i filtr, který jsem chtěl před tím jen vyluxovat, bo vypadal ještě ok. Zavolal jsem tedy do mého místního Forda (p.Čáp, Praha - Vinoř), kde mi nabídli origo uhlíkový filtr za 550,- (asi jediná pozitivní část této story), takže jsem neváhal a zajel tam. Bez torpéda a filtru v autě. Filtr jsem koupil, nicméně se stažením stěračů jsem neuspěl - servis nemá stahovák! Prý že to stahují tak, že to nahřejí a pak to páčí kleštěma!

Doufám, že vás to pobavilo...

Po sundání stěračů je zbytek pohodka.
(Jo, ještě jsem tedy, abych byl úplně upřímný, zapomněl napsat, že jsem taky ulomil ty kryty stěračů; moc nevydžej, tak bacha.)
Sundáte obě části torpéna, bez ohledu na klik-klak systém upevnění - to se stejně nahradí vruty. Pozor jen na spoje torpéda s přepážkou v mot. prostoru, ty je třeba zachovat (a taky moc nevydrží).
Obě části torpéda je potřeba očistit - omýt a následně špachtlí oškrábat s nich zbytku origo těsnící gumy. Totéž na autě na skle. Před montáží ještě pak omýt/odmastit lihem nebo acetonem.
Následně se na obě části torpéda nanese kit "medvědí hovno" (obchodní označení "butylenový tmel"), prodává se standardně i v kartuši. Tmelem neštřete, vejde se ho tam dost a zbatek se ev. vytlačí ven a utře hadrem.
Kitem napatlanou část topréda plácnem na okno. Před tím, ještě než jsme torpédo pomazali, je vhodné natrénovat postup, jak nejlépe na to, aniž bychom kit opatlali všude vůkol. Pokud děláme obě části torpéda, začínáme kusem u spolujezdce. Po správném zapasování (části) torpéda a zaklapnutí sponek v mot. prostoru jej přišroubujeme, tedy viz. úplný začátek - vyvrtat díry a dát tam vruty. Je také k zvážení podmáznout spodek hlavičky vrutů kitem, aby nezatékalo tudy.
Následně je potřeba očistit zbytky kitu (líh / ředidlo) a nasadit stěrače. Kdo urval krytky stěračů, může využít kit i na to

Tak hodně štěstí a suché nohy!
