vibrace 1.0 EB
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24551
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
vibrace 1.0 EB
Nový Focus s motorem 1,0l EcoBoost – vibrace vozidla způsobené deaktivací 3. válce, převážně při otáčkách 2 000 až 2 500 ot./min.
Zákazníci si mohou stěžovat na vibrace, které se vyskytují při jízdě po rovném povrchu při velmi nízké úrovni stlačení pedálu akcelerace. Tyto mírné vibrace jsou způsobeny deaktivací 3. válce, k níž dochází za účelem snížení spotřeby paliva při jízdě po nenáročném povrchu. K této deaktivaci válce dochází při zařazeném 2., 3., 4., 5. nebo 6. rychlostním stupni. V ojedinělých případech to může být znatelné a nejtypičtějším provozním stavem, kdy k tomu dochází, je jízda rychlostí 100–120 km/h se zařazeným 6. rychlostním stupněm a otáčkami 2 200 až 2500 ot./min. Uvolněním pedálu akcelerace nebo jeho výraznějším sešlápnutím dojde k okamžitému přepnutí zpět do 3válcového režimu a odstranění vibrací. Nevyměňujte žádné součásti. Informujte zákazníka o tom, že tato funkce pomáhá snižovat spotřebu paliva a že zavedení možnosti deaktivovat tuto funkci volbou sportovního režimu momentálně prošetřujeme.
--------------------------------------------
no jo, vyvazit klikovku kvuli "ekologicnosti" neni zadna sranda
Zákazníci si mohou stěžovat na vibrace, které se vyskytují při jízdě po rovném povrchu při velmi nízké úrovni stlačení pedálu akcelerace. Tyto mírné vibrace jsou způsobeny deaktivací 3. válce, k níž dochází za účelem snížení spotřeby paliva při jízdě po nenáročném povrchu. K této deaktivaci válce dochází při zařazeném 2., 3., 4., 5. nebo 6. rychlostním stupni. V ojedinělých případech to může být znatelné a nejtypičtějším provozním stavem, kdy k tomu dochází, je jízda rychlostí 100–120 km/h se zařazeným 6. rychlostním stupněm a otáčkami 2 200 až 2500 ot./min. Uvolněním pedálu akcelerace nebo jeho výraznějším sešlápnutím dojde k okamžitému přepnutí zpět do 3válcového režimu a odstranění vibrací. Nevyměňujte žádné součásti. Informujte zákazníka o tom, že tato funkce pomáhá snižovat spotřebu paliva a že zavedení možnosti deaktivovat tuto funkci volbou sportovního režimu momentálně prošetřujeme.
--------------------------------------------
no jo, vyvazit klikovku kvuli "ekologicnosti" neni zadna sranda
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9480
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: vibrace 1.0 EB





- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: vibrace 1.0 EB
Píše se o tom v testu 1l motorů ve světě motorů.
"U fordu jsme celé první stovky kilometrů měli pocit,
že se žádné vypínání válce prostě nekoná. Výrobce neudává žádný spodní otáčkový limit, od kterého je možné první válec odpojovat - jen to, že maximum pro
dvouválcový režim je 4500 otáček. Od začátku jsme
však byli překvapeni velmi nízkou spotřebou paliva
(o té ještě bude řeč).
Až doslova po stovkách kilometrů jsme si všimli,
že při ustáleném tempu na dálnici, nejčastěji kolem
120 km/h, se celé auto občas rozechvěje. Přesně tak,
že by to člověk považoval bud za zvlněný povrch (jaký
ted mají třeba nově opravené úseky dálnice D5 kolem
Rudné), nebo nevyvážená kola. Ale když jsme přidali,
či vyřadili, vibrace ustaly. Pozdější měření ve společnosti IHR technika prozradila, že právě v tu chvíli byl
jeden z válců vypnutý a silnější sešlápnutí plynu jej
opět zapojilo. A že se vypíná velmi často, třeba když
jedete na čtyřku po rovině padesát, tak skoro vždy. Ale
v tu chvíli jsou expanzní tlaky tak nízké, že vůz nerozechvějí a z pohledu řidiče dvouválcový režim opravdu není cítit."
"U fordu jsme celé první stovky kilometrů měli pocit,
že se žádné vypínání válce prostě nekoná. Výrobce neudává žádný spodní otáčkový limit, od kterého je možné první válec odpojovat - jen to, že maximum pro
dvouválcový režim je 4500 otáček. Od začátku jsme
však byli překvapeni velmi nízkou spotřebou paliva
(o té ještě bude řeč).
Až doslova po stovkách kilometrů jsme si všimli,
že při ustáleném tempu na dálnici, nejčastěji kolem
120 km/h, se celé auto občas rozechvěje. Přesně tak,
že by to člověk považoval bud za zvlněný povrch (jaký
ted mají třeba nově opravené úseky dálnice D5 kolem
Rudné), nebo nevyvážená kola. Ale když jsme přidali,
či vyřadili, vibrace ustaly. Pozdější měření ve společnosti IHR technika prozradila, že právě v tu chvíli byl
jeden z válců vypnutý a silnější sešlápnutí plynu jej
opět zapojilo. A že se vypíná velmi často, třeba když
jedete na čtyřku po rovině padesát, tak skoro vždy. Ale
v tu chvíli jsou expanzní tlaky tak nízké, že vůz nerozechvějí a z pohledu řidiče dvouválcový režim opravdu není cítit."
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: vibrace 1.0 EB
Jen doplním tu velmi nízkou spotřebou paliva. Při 120 km/h je okamžitá spotřeba cca 3,9 l/100 km.
Uf, tak snad to nikoho nezabilo..
Uf, tak snad to nikoho nezabilo..

Ford Focus ST 2014
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 24.12.2012 08:01
- Bydliště: Greater Bratislava
Re: vibrace 1.0 EB
4500 otacok a treti valec stale nezabera 

focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: vibrace 1.0 EB
Těch situací, kdy tam bude 4500 otáček bez nějaké výraznější akcelerace bude asi hodně málo, v podstatě jen brzdění motorem z kopce.
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4015
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: vibrace 1.0 EB
Jako jasně, je to "vlastnost, né vada", není to nic příjemnýho, během zapůjčky jsem si taky trošku všiml, ale ... běžný 1.0 TSI v Oktávce vibruje víc za jakýkoliv situace
, takže bych tady z toho nedělal moc tragedii..

Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- mobiler9004
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 21.11.2010 20:29
Re: vibrace 1.0 EB
Jen ze zvědavosti. Vibrace s vypnutým jedním válcem u motoru budou určitě "příjemný", ale třeba u mildhybridní verze motoru by mohl elektromotor (startér-generátor) trochu suplovat vypnutý válec než jen pomáhat při rozjezdech v nízkých otáčkách, startovat motor v režimu Stop&Start a i normální start a dobíjení baterie. Nevíte jaký je princip funkce u mildhybridů?
Ford Focus KOMBI MK3 - 2014 1.0 EB 92kW
Ford Focus KOMBI MK2 FL - 2010 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK1 - 2000 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK2 FL - 2010 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK1 - 2000 1.6 16V 74kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.06.2016 22:21
- Bydliště: Praha
Re: vibrace 1.0 EB
Vozy od 19. 4. 2021 se vozy vyrabi bez deaktivace válce. Potvrzeno od Ford support. Bohuzel nase auto je vyrobeno pred, zatim jsem z nich nevydoloval, zda je to mozne nejak deaktivovat i na nasem voze z 10/2020. Mne by se nejvice libilo, kdyby to fungoval jen v eco modu az nekdy budu mit eko naladu;-).
Ford Focus mk4 Trend Edition 1.0 EcoBoost 92kW (profil)
ex: Ford Focus mk2 Trend 1.8 TDCI 85kW
ex: Ford Fiesta mk5 1.4 TDCI
ex: Ford Focus mk2 Trend 1.8 TDCI 85kW
ex: Ford Fiesta mk5 1.4 TDCI
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: vibrace 1.0 EB
Pokud vim, tak by deaktivace nemela fungovat ve Sport modu (aspon u 1.5), tak jezdi na Sport 

- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4015
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: vibrace 1.0 EB
U naší Pumy 1.0EB jsem si žádných vibrací nikdy nevšim... (vyrobena 06.2021), ač jsem původně mHEV nechtěl, tak už nebylo tou dobou možno jinak a .. je mi to nakonec úplně jedno.
Spotřeba je naprosto parádní, jestli ten pidi hybrid pomáhá nějak při rozjezdech - nevím, ale co rozhodně oceňuju, tak to, že když zapomenu vypnout S/S tak tohle je první auto, kde to naprosto nepoznam - to vypnutí zapnutí motoru na křižovatce. Proběhne to tak plynule a tiše, že prostě nic nevím. (S/S vypínám ve většině případů tak jako tak).
Co naopak poznám, naučil jsem se s tim jezdit a hodně mi vyhovuje, tak je celkem silná rekuperace při sundání nohy z plynu třeba před 50kou....
Jo a proti jiným 3valcovům pidi motůrkům (se kterýma jezdím) mi přijdou rozjezdy v mHEV Pumě plynulý, citlivý, tichý. Nevím jestli je to díky mild hybridu nebo tomu jak to Ford odladil, ale funguje to dobře
Tak jako tak, dá se poznat to přepnutí jen na dva válce jinak než napojením diagnostiky a sledováním během jízdy? Protože běžnou jízdou to prostě nepoznám
Spotřeba je naprosto parádní, jestli ten pidi hybrid pomáhá nějak při rozjezdech - nevím, ale co rozhodně oceňuju, tak to, že když zapomenu vypnout S/S tak tohle je první auto, kde to naprosto nepoznam - to vypnutí zapnutí motoru na křižovatce. Proběhne to tak plynule a tiše, že prostě nic nevím. (S/S vypínám ve většině případů tak jako tak).
Co naopak poznám, naučil jsem se s tim jezdit a hodně mi vyhovuje, tak je celkem silná rekuperace při sundání nohy z plynu třeba před 50kou....
Jo a proti jiným 3valcovům pidi motůrkům (se kterýma jezdím) mi přijdou rozjezdy v mHEV Pumě plynulý, citlivý, tichý. Nevím jestli je to díky mild hybridu nebo tomu jak to Ford odladil, ale funguje to dobře

Tak jako tak, dá se poznat to přepnutí jen na dva válce jinak než napojením diagnostiky a sledováním během jízdy? Protože běžnou jízdou to prostě nepoznám

Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: vibrace 1.0 EB
Ve sport módu je to vypnuté, a není ani důvod, proč vlastně jezdit v jiném režimu.milnick píše: 27.09.2021 13:16 Vozy od 19. 4. 2021 se vozy vyrabi bez deaktivace válce. Potvrzeno od Ford support. Bohuzel nase auto je vyrobeno pred, zatim jsem z nich nevydoloval, zda je to mozne nejak deaktivovat i na nasem voze z 10/2020. Mne by se nejvice libilo, kdyby to fungoval jen v eco modu az nekdy budu mit eko naladu;-).
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.06.2016 22:21
- Bydliště: Praha
Re: vibrace 1.0 EB
jj, je to v sport módu vypnuté...ale otravné je, že to musíš nastavovat po každém startu nebo existuje trik jak zachovat do příštího startu?
Naposledy upravil(a) milnick dne 08.02.2025 18:25, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus mk4 Trend Edition 1.0 EcoBoost 92kW (profil)
ex: Ford Focus mk2 Trend 1.8 TDCI 85kW
ex: Ford Fiesta mk5 1.4 TDCI
ex: Ford Focus mk2 Trend 1.8 TDCI 85kW
ex: Ford Fiesta mk5 1.4 TDCI
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.06.2016 22:21
- Bydliště: Praha
Re: vibrace 1.0 EB
Jak jsem psal u Focusů se nemontuje deaktivace od 19.4.2021. Předpokládám, že se to bude týkat i jiných modelů s 1.0 Ecoboost a tedy Tvoje Puma bude nejspíš už bez deaktivace.Sentik píše: 27.09.2021 17:52 U naší Pumy 1.0EB jsem si žádných vibrací nikdy nevšim... (vyrobena 06.2021), ač jsem původně mHEV nechtěl, tak už nebylo tou dobou možno jinak a .. je mi to nakonec úplně jedno.
Spotřeba je naprosto parádní, jestli ten pidi hybrid pomáhá nějak při rozjezdech - nevím, ale co rozhodně oceňuju, tak to, že když zapomenu vypnout S/S tak tohle je první auto, kde to naprosto nepoznam - to vypnutí zapnutí motoru na křižovatce. Proběhne to tak plynule a tiše, že prostě nic nevím. (S/S vypínám ve většině případů tak jako tak).
Co naopak poznám, naučil jsem se s tim jezdit a hodně mi vyhovuje, tak je celkem silná rekuperace při sundání nohy z plynu třeba před 50kou....
Jo a proti jiným 3valcovům pidi motůrkům (se kterýma jezdím) mi přijdou rozjezdy v mHEV Pumě plynulý, citlivý, tichý. Nevím jestli je to díky mild hybridu nebo tomu jak to Ford odladil, ale funguje to dobře
Tak jako tak, dá se poznat to přepnutí jen na dva válce jinak než napojením diagnostiky a sledováním během jízdy? Protože běžnou jízdou to prostě nepoznám![]()
Ford Focus mk4 Trend Edition 1.0 EcoBoost 92kW (profil)
ex: Ford Focus mk2 Trend 1.8 TDCI 85kW
ex: Ford Fiesta mk5 1.4 TDCI
ex: Ford Focus mk2 Trend 1.8 TDCI 85kW
ex: Ford Fiesta mk5 1.4 TDCI
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: vibrace 1.0 EB
Já nastartuju, odklikám hlášky, třikrát ťuknu do tlačítka a je to, už jsem si zvykl. Jako bonus to vypne i start-stop. Jestli se to dá nějak upravit přes diagnostiku nevím.milnick píše: 27.09.2021 20:09 jj, je to v sport módu vypnuté...ale otravné je, že to musíš nastavova po každém startu nebo je existuje trik jak zachovat do příštího startu?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host