Len velkym elektrarnam sa oplati tahat teplovodne/parovodne potrubie k najblisiemu sidlisku - uz z principu bude daleko, lebo elektraren za barakom nemoze byt. Plus straty na potrubi. Teraz vsetky bioplynky, na stiepku, atd pouzivaju odpadove teplo nanajvys na vykurenie administrativnych priestorov (aj to len v zime), alebo ked maju vedla napriklad nejake skleniky, dodavaju im na vykurovanie.miki21 píše: 18.02.2021 17:02 Ale pořád na to musíš použít nějakou energii, ta odpadová by se mohla použít třeba na vytápění bytů.
Nafta patří do traktoru.![]()
Budoucí vývoj automobilismu
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
fakt chceš tvrdit, že přijatelnou teplotu v kabině nelze udržet na volnoběh a nejde si přitápět výhřevem sedaček ? (zažil jsem zásek na pár hodin na dálnici i při čekaní na ženu před obchoďákem a věř, že to stačí .. teda aspoň můj vůz nemá problém, aby taky ne ..cca 8kWh energie se jen tak "nevypaří"321910336 píše: 18.02.2021 16:44 A jak dlouho vydrží topit auto se spalovacím motorem, když se na volnoběh ani nezahřeje?

- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ne každé auto má vyhřívání sedaček a i když je ecoboost zahřátej, tak v mrazu na volnoběh, nebo po rovině teplota spadne. V -16° 110 km/h po rovině a bez šance, akorát zima na nohy.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
To mas neco s termostatem,ne? I diesel na dalnici topi a to ma vyssi ucinnost a pri 110 se jen tak prevaluje. I pri teplotách pod -20 mi benzin spolehlive topil, akorat ostrikovace začaly penit
to se pozna teprv, jak některé nemrznouci smesi nevydrzi to, co slibuji. Ale možná jsem mel jeste castecne letni v nádržce, to uz si nepamatuji.

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
mi povídej v zimě jsem jel půjčeným autem do Trnavy a několikrát jsem musels stavět, abych očistil sklo >> voda v ostřikovači rozmrzla až u hranic(tam byla opravu jen letní
)
mám sice výhřev předního skla/zrcátek, ale i tak očišťuji střechu/boky/kliky a než nastoupím, tak fouká vlažný vzduch a za pár minut jízdy krásně teplý ... (je fakt, že s Ecoboostem nemám zkušenost a možná je to jeho vlastnost
)

ok s technickou závadou jsem nepočítal, ale závada se může projevit i u BEV a tam v marastu zamrzne jako prd celé auto i když se vytápí kabina (není tolik odpadního tepla jako z ICEV );)321910336 píše: 18.02.2021 18:14 Ne každé auto má vyhřívání sedaček a i když je ecoboost zahřátej, tak v mrazu na volnoběh, nebo po rovině teplota spadne. V -16° 110 km/h po rovině a bez šance, akorát zima na nohy.
mám sice výhřev předního skla/zrcátek, ale i tak očišťuji střechu/boky/kliky a než nastoupím, tak fouká vlažný vzduch a za pár minut jízdy krásně teplý ... (je fakt, že s Ecoboostem nemám zkušenost a možná je to jeho vlastnost

- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jsem kdysi jezdil firemním autem a pak jsem chytře přelil zbytek letní kapaliny do menší lahve, ale ta byla od zimní. V zimě to tam kolega nalil. Že zimní kapalina by neměla bejt žlutá, to mu v tý chvíli nedošlo. Takže to pravidelně zamrzalo v tryskách, když se auto zahřálo, tak to trochu rozmrzlo, ale když se s tím jelo další den, tak to zase nestříkalo... nakonec jsem to šel to na parkovišti před firmou napravit, polil jsem trysky teplou vodou a pak jsem tak dlouho stříkal ostřikovačema, až se většina toho letního jaru vyčerpala a mohla se tam nalejt zimní kapalina... Jenže ty ostřikovače samozřejmě postříkaly celý auto, takže bylo celý zasraný žlutou zmrzlou pěnou. Předtím bylo modrý.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6868
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
stano, koukal jsem na zpravy a Texas i jinde jsou bez proudu, duvod, vetrniky zamrzly a solary jsou pod snehem, bohuzel i "klasicke" elektrarny maji problem, cimpak budou jezdit bezp. slozky a vse co musi jezdit, kdyz bude vse na elektrinu a bude stejna situace, to jsou problemy co by se mely resit a ne bezhlave trvat na elektrine
mm. ve velkem meritku nabijet kabelem je blbost, mne osobne by se spis libil prenos bezdratove (jako mobil), tuhle technologi pro prenos do baterek auta nekdo mozna doladi, ovsem pri tech proudech

mm. ve velkem meritku nabijet kabelem je blbost, mne osobne by se spis libil prenos bezdratove (jako mobil), tuhle technologi pro prenos do baterek auta nekdo mozna doladi, ovsem pri tech proudech

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2232
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
jj zatím jen pomalé nabíječky jsou bezdrátové (BMW 530e, dnes asi už i 330e):
Systém má dobíjecí výkon 3,2 kW, což umožňuje nabít vysokonapěťové baterie na BMW 530e Performance za přibližně tři a půl hodiny. Účinnost podle automobilky dosahuje 85 procent, tedy není o mnoho horší než nabíjení automobilu přes kabel (účinnost 92 procent).
Zdroj: https://www.novinky.cz/auto/clanek/bmw- ... ridy-17900
Systém má dobíjecí výkon 3,2 kW, což umožňuje nabít vysokonapěťové baterie na BMW 530e Performance za přibližně tři a půl hodiny. Účinnost podle automobilky dosahuje 85 procent, tedy není o mnoho horší než nabíjení automobilu přes kabel (účinnost 92 procent).
Zdroj: https://www.novinky.cz/auto/clanek/bmw- ... ridy-17900
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
za ty 3,5 hodiny s výkonem 3,2kW a cca 85% efektivita >> což je dojezd cca 50km a teď jestli mysleli efektivitu bezdrátového přenosu a nebo celého řetězce vč. ztráty při nabíjení https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... refuelling
jo a v labu jsou výkonější způsoby s vyšší efektivitou
https://www.ornl.gov/news/successful-de ... -ups-truck
https://www.ornl.gov/news/ornl-demonstr ... g-vehicles
ale toho odpadního tepla no tfuj
jo a v labu jsou výkonější způsoby s vyšší efektivitou
https://www.ornl.gov/news/successful-de ... -ups-truck
https://www.ornl.gov/news/ornl-demonstr ... g-vehicles
ale toho odpadního tepla no tfuj

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
A naco im je auto na benzin, ked je benzinka bez prudu? Ako precerpaju palivo z podzemnej nadrze do auta?Karel2 píše: 19.02.2021 06:30 stano, koukal jsem na zpravy a Texas i jinde jsou bez proudu, duvod, vetrniky zamrzly a solary jsou pod snehem, bohuzel i "klasicke" elektrarny maji problem, cimpak budou jezdit bezp. slozky a vse co musi jezdit, kdyz bude vse na elektrinu a bude stejna situace, to jsou problemy co by se mely resit a ne bezhlave trvat na elektrine![]()
mm. ve velkem meritku nabijet kabelem je blbost, mne osobne by se spis libil prenos bezdratove (jako mobil), tuhle technologi pro prenos do baterek auta nekdo mozna doladi, ovsem pri tech proudech![]()
Bezdrotovy prenos ma velke straty. Vzdy. Pri 10W nabijani mobilu je to ok. Uz teraz mas pri nabijani straty v nabijacke a v samotnych baterkach. Takto by si to cele znizil este stratami na prenose.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6868
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
cerpa se ze sudu a rucne(vlastni zkusenost s naftou
), jak by jsi dobijel treba sanitky, ci pozarni auta, diesel agregatem, ci dalsi(zalozni) baterkou na stanicich?
rozdil oproti dratu je 7 % dnes, coz neni moc, mozna bude v budoucnu technologie co to snizi, navic drat musis kontrolovat casteji jak civku v zemi, nahodou, prijedu k marketu, jinde na parkoviste a auto se samo bude nabijet bez meho pricineni, mozna povolit nabijeni na displeji auta, Tobe se to nelibi?

rozdil oproti dratu je 7 % dnes, coz neni moc, mozna bude v budoucnu technologie co to snizi, navic drat musis kontrolovat casteji jak civku v zemi, nahodou, prijedu k marketu, jinde na parkoviste a auto se samo bude nabijet bez meho pricineni, mozna povolit nabijeni na displeji auta, Tobe se to nelibi?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
no vidíš zatímco k přečerpání stovek kWh za pár minut stačí příkon pár desítek wattů a nebo ruční práce, tak k nabití BEV potřebuješ příkon několik kW až stovky .. trochu rozdíl a vzhledem k tlaku na OZE, které nestkutečně destabilizují síť a plánovanému odstavení elektráren na neobnovitelné zdroje, tak to nás nečeká růžová budoucnost >> máme problém s energií, tak budeme zvyšovat spotřebu a odstavovat zdroje
geniální


-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Nori maju najviac elektro aut a najviac energie z obnovitelnych zdrojov. A vypadky aspon 2x za tyzden, ze?
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jasně Norsko s nízkou hustotou osídlení a nestandardními podmínkami a penězům z ropy je celý svět ...nehraj si na demagoga
https://norwaytoday.info/tag/power-outage/
https://norwaytoday.info/tag/power-outage/
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Demagog si ty. Prva - zatial neznamy problem. Druha - stara trafacka, ktora robila problemy uz aj pred tym (setrili, vymenili ktovie kedy). Tretia, takisto v trafostanici. Oslo - bez popisu. Podla popisu to bude separatna vetva pre trakciu a asi nejakych komercnych zakaznikov (dost mozne, ze prevadzky v metro staniciach). Za tu poslednu mozu urcite elektroauta. Ked popadali vedenia kvoli tazkemu snehu.
Najstarsia sprava je z februara 2018. Je ich 5. Za cele Norsko, so svojimi specifickymi podmienkami - hornatostou, nerovnomernym osidlenim, polohou aj za polarnym kruhom. Ak by ich bolo aj raz tolko, je to super vysledok.
Lebo v inych krajinach sa nestane, ze vyhori trafostanica. Padne dialkove vedenie. Energetici pri planovanych pracach nieco poseru a sposobia vypadok.
Najstarsia sprava je z februara 2018. Je ich 5. Za cele Norsko, so svojimi specifickymi podmienkami - hornatostou, nerovnomernym osidlenim, polohou aj za polarnym kruhom. Ak by ich bolo aj raz tolko, je to super vysledok.
Lebo v inych krajinach sa nestane, ze vyhori trafostanica. Padne dialkove vedenie. Energetici pri planovanych pracach nieco poseru a sposobia vypadok.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host