Budoucí vývoj automobilismu
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Loni byla nějaká svolávačka u BMW a Fordu, plugin hybridy mohly začít hořet při nabíjení. Dočasné řešení bylo nenabíjet:
https://auto-mania.cz/ford-a-bmw-resi-v ... cit-horet/
http://www.hybrid.cz/bmw-prerusuje-doda ... -zkratovat
https://auto-mania.cz/ford-a-bmw-resi-v ... cit-horet/
http://www.hybrid.cz/bmw-prerusuje-doda ... -zkratovat
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6868
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Koukal jsem opet na Vaculika na YT a zaujala mne cena baterky na Hyu. Konu 1 276 340 Kc nebo segment 5x 339 302 Kc pri cene auta 1 400 000 Kc, o kolik klesne cena baterie pri vymene za cca 8-10 let o 1/2 ? No nevim jako druhe(spise 1. podle ceny) auto do rodiny je to trochu drahe. A to si stezujem, ze novy motor stoji +- 200 papiru. Ti co jezdi v ojezdenych autech tem asi zbude v budoucnu jen bus ci peskobus. 

Naposledy upravil(a) Karel2 dne 17.02.2021 12:06, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
dle mého ta cena byla klasicky přepálená a asi ani nebyl započtený "výkupní" bonus za starou baterii ... hádal bych, že cena by mohla být v reálu klidně 1/4 + cena za práci
- Kaspik
- Člen klubu
- Příspěvky: 441
- Registrován: 01.03.2013 20:19
- Bydliště: Praha / Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jen na Kuga PHEV - https://www.ford.cz/servis/moje-vozidlo ... ostni-akce - Kuga mohla při nabíjení chytnout protože bylo vadný chlazení nabíječky.pkadecka píše: 17.02.2021 10:52 Loni byla nějaká svolávačka u BMW a Fordu, plugin hybridy mohly začít hořet při nabíjení. Dočasné řešení bylo nenabíjet:
https://auto-mania.cz/ford-a-bmw-resi-v ... cit-horet/
http://www.hybrid.cz/bmw-prerusuje-doda ... -zkratovat
Momentálně už se ("už" - po roce

- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2231
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Asi tak nějak...blackbox80 píše: 17.02.2021 11:38 dle mého ta cena byla klasicky přepálená a asi ani nebyl započtený "výkupní" bonus za starou baterii ... hádal bych, že cena by mohla být v reálu klidně 1/4 + cena za práci
Příklad u starých Leafů:
30kWh baterie se dá nová koupit (v Norsku

Pokud hledáš, najdeš fandu který je schopen (ve Finsku

24 kWh / 3200 €
30 kWh / 4500 €
40 kWh / 6000 €
62 kWh / 10500 €
Ty cca 62 kWh baterie jsou běžné i v ostatních autech (Kona/e-Niro atd).
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
imho bateri pro Leaf už bude z principu levnější, protože má jednoduší konstrukci bez tepelného manažmentu .. jeho největší slabina (docela rychle degraduje baterie) >> ale časem přijdou levnější baterie s jiným složením a ta degradace nebude cenově tolik bolet (snad půjde novým typem nahradit ten starý >> třeba bude stačit jen změna FW BMS
)

- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6868
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
jo to ta Kona ma a degradace po roku(myslim) je k vuli tomu 0%, zacinaji to docela ladit ty baterky v autech, ovsem celkova cena ja pro 90% populace trochu mimo misu
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
0% degradace je dle mého "blbost" ..hádám, že nám ukázali to, co chtěli ukázat a spíš ukázali uživatelsky přístupnou kapacitu .. zas na druhou stranu si ta baterie neprošla ani cca 100 cykly ..
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tak nevím, elektromobily jsou prezentovány jako konstrukčně jednodušší, efektivnější a celková bilance CO2 včetně výroby je prý nižší než u spalovacího auta... a pak si přečtu tohle:
"Podle rozsáhlé studie týkající se bilance skleníkových plynů za celý životní cyklus vozu, kterou v loňském roce nechala vypracovat Mezinárodní automobilová federace (FIA), jsou auta s pohonem na CNG šetrnější než elektromobily. Vozy na CNG jsou oproti elektromobilům levnější, jednodušší a mají menší nároky na dobíjecí infrastrukturu."
https://www.innogy.cz/o-innogy/innogy-m ... e-silnice/
"Podle rozsáhlé studie týkající se bilance skleníkových plynů za celý životní cyklus vozu, kterou v loňském roce nechala vypracovat Mezinárodní automobilová federace (FIA), jsou auta s pohonem na CNG šetrnější než elektromobily. Vozy na CNG jsou oproti elektromobilům levnější, jednodušší a mají menší nároky na dobíjecí infrastrukturu."
https://www.innogy.cz/o-innogy/innogy-m ... e-silnice/
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Posun k zelenej energii pripraví štáty, v ktorých sa ťaží ropa a plyn, o 13 biliónov dolárov do roku 2040. Niektoré krajiny by mohli prísť z tohto dôvodu najmenej o 40 % príjmov, vyplýva zo správy neziskovej organizácie Carbon Tracker.
Toto je dovod. Aby sa peniaze nevylievali mimo EU.
Toto je dovod. Aby sa peniaze nevylievali mimo EU.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
když budu ignorovat nesmysl současné modní OZE vlny, tak kde se asi zjeví infrastruktura pro elektromobilitu a samotné baterie >> z Evropských zdrojů ?
btw Norsko vydělává na čem ?

- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13448
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
A ve Švédsku už zakazují vysávat. 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Pisem, ze co je dovod. To, ze nie je na to vsetko pripravene, je druha vec.blackbox80 píše: 17.02.2021 19:27 když budu ignorovat nesmysl současné modní OZE vlny, tak kde se asi zjeví infrastruktura pro elektromobilitu a samotné baterie >> z Evropských zdrojů ?btw Norsko vydělává na čem ?
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
máš to něčím podložené ?
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Co? Vypocet tej sumy? Citaj znovu, mas to tam napisane.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot], Bing [Bot] a 1 host