Budoucí vývoj automobilismu
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
To jako plugin hybrid pojede až do 130km/h pořád na elektřinu? Výrobci nejsou blbí, má to snad nějaký chytrý motormanagement, aby si auto vybralo, kdy pojede na elektro a kdy se přidá spalovací motor.
Pokud jde o zkratky, nepoužívám je a třídím tyhle auta na elektro, hybridy a plugin hybridy.
Takové ty parodie jako "mikrohybrid" ani neuvažuju, ono říkat "něco-hybrid" autu, které má jen blbý start-stop...
Pokud jde o zkratky, nepoužívám je a třídím tyhle auta na elektro, hybridy a plugin hybridy.
Takové ty parodie jako "mikrohybrid" ani neuvažuju, ono říkat "něco-hybrid" autu, které má jen blbý start-stop...
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Samozřejmě, že když u cedule konec města začneš zrychlovat tak se zapne úplně zmrzlý spalovák (klidně v -10) a rovnou mu zařadí tak aby zrychloval takže klidně úplně studenej motor točí přes 4tis otáček a nazdar. To nedá žádnej motor dlouhodobě. Třeba prius co má kámoš toto dělá zcela běžně a motor už dělal - kroužky, šály, hlava. Třeba takto https://www.youtube.com/watch?v=XUb4SBPscNE nebo takto https://www.youtube.com/watch?v=iebp2aG9gUI a vypadá to takto https://www.youtube.com/watch?v=2_GyrV_KQxc
To nechceš....
To nechceš....
- Kaspik
- Člen klubu
- Příspěvky: 441
- Registrován: 01.03.2013 20:19
- Bydliště: Praha / Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
mHEV - mild-hybrid - je tam 48V baterka, která jenom pomáhá při rozjezdu, dokáže motor vypnout už při brždění (ne jen při zastavení aka start-stop) a přitom udržet systémy naživu.
HEV - někdy taky FHEV jako full-hybrid - větší baterka, dokáže něco ujet na elektřinu bez motoru, ale nedobíjí se
PHEV - plugin-hybrid - dokáže jen na elektriku mnohem dál a dobíjí se ze zásuvky / wallboxu / doma
Ford má na tohle "ucházející" webovku s videama - ale člověk z toho zas tak moudrej taky není, takže proto to shrnutí odemě nahoře
Web: https://www.ford.cz/pred-nakupem/objevt ... d-electric
mHEV neumí jet na elektřinu, jen motoru pomáhá. HEV ano, ale jen v nižších rychlostech / rozjezdech / fakt na krátkou vzdálenost. PHEV dokáže jet čistě na elektřinu třeba 50km (záleží na autě) a do rychlosti cca 150km/h (právě třeba Exík jen do cca 130km/h protože kvůli velikosti a hmotě je ten odpor pak už moc velkej
)
V případě PHEV se častokrát motor "ohřívá" (připravuje) při jízdě aby nebyl naprosto studenej, nebo pokud je větší zima (pod nulou obecně) tak i s nabitou baterkou se nastartuje a elektřinu používá jen jako pomoc na snížení spotřeby a motor nechá běžet do určitý teploty, než vyhodnotí, že už je ok a může se vypnout / zapnout kdykoliv dle potřeby - právě proto aby se předešlo ^^ viz Prius.
HEV - někdy taky FHEV jako full-hybrid - větší baterka, dokáže něco ujet na elektřinu bez motoru, ale nedobíjí se
PHEV - plugin-hybrid - dokáže jen na elektriku mnohem dál a dobíjí se ze zásuvky / wallboxu / doma
Ford má na tohle "ucházející" webovku s videama - ale člověk z toho zas tak moudrej taky není, takže proto to shrnutí odemě nahoře

Web: https://www.ford.cz/pred-nakupem/objevt ... d-electric
mHEV neumí jet na elektřinu, jen motoru pomáhá. HEV ano, ale jen v nižších rychlostech / rozjezdech / fakt na krátkou vzdálenost. PHEV dokáže jet čistě na elektřinu třeba 50km (záleží na autě) a do rychlosti cca 150km/h (právě třeba Exík jen do cca 130km/h protože kvůli velikosti a hmotě je ten odpor pak už moc velkej

V případě PHEV se častokrát motor "ohřívá" (připravuje) při jízdě aby nebyl naprosto studenej, nebo pokud je větší zima (pod nulou obecně) tak i s nabitou baterkou se nastartuje a elektřinu používá jen jako pomoc na snížení spotřeby a motor nechá běžet do určitý teploty, než vyhodnotí, že už je ok a může se vypnout / zapnout kdykoliv dle potřeby - právě proto aby se předešlo ^^ viz Prius.

Naposledy upravil(a) Kaspik dne 22.01.2021 13:15, celkem upraveno 2 x.
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Samozřejmě pokud se bavíme o posledním focusu s 1,0EB kde je prostě elektrika jen na pomoc motoru při rozjezdu tak to už zní jako rozumné využití. reálně nejvíc energie potřebuješ na to rozjetí a tím pádem jednak nemusíš tak drtit spojku a jednak i ten spalovák není v režimu 100% zátěže což mu prodlouží životnost že. Takže tak ano, ale to se zase nehodí na naše použití.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Elektrika se hodí nejen při rozjezdu, ale i při pomalé jízdě, kdy často řadíš a zastavuješ = ve městě. Tam když jede hybrid jen na elektro, ušetří nejvíc benzínu.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
všechny xHybridy jsou hlavně "šidítko" kvůli emisím ..budoucnost je v plně elektrických vozidlech, protože nás k tomu jednoduše dunutí "silou", ale je zvláštní, že např. v Norsku se ICEV díky zásahu vlád nemůže ekonomicky vyplatit a stejně si je lidé pořád kupují a kvete tam trh s ojetinami..
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Aby prius isiel v mraze len na elektrinu, to ho musi prepnut manualne, nie? Alebo zalezi od generacie...
Takisto, ked vies, ze ides na dlhu cestu, alebo dialnicu, mozes si EV vypnut.
A co sa tyka podpisu: Keby mam vypisat vsetko, na com jazdim, tak to tam nevojde
Takisto, ked vies, ze ides na dlhu cestu, alebo dialnicu, mozes si EV vypnut.
A co sa tyka podpisu: Keby mam vypisat vsetko, na com jazdim, tak to tam nevojde

- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Když elektromotor pomáhá spalováku, tak OK, ale neustálé zapínání a vypínání studeného spalováku, to je šílenost a to Mazda plánuje jako generátor pro elektromotor wankel. To zase bude dílo, jak ten jejich skyactiv-x.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6868
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
no vlastni + treba 2-3 i se zkrat. popisem se tam vejdoustano. píše: 22.01.2021 14:23 A co sa tyka podpisu: Keby mam vypisat vsetko, na com jazdim, tak to tam nevojde![]()

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2231
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Taky jsem byl velmi nadšen z PHEV řešení aut, především BMW 330e, líbil by se mi třebas i xCeed (pro 3 lidi dostatečně velké). Před virem jsem jezdil cca 400km měsíčně město, dalších pár stovek mimo město. PHEV se mi zdál jako ideální řešení (mám garáž a v ní nyní dostupných až 3x16A).
Postupem času se mi ale PHEV řešení stále víc líbit přestává z těchto důvodů:
- EV i PHEV varianta stejného auta stojí podobné dukáty
- toto řešení je celkem těžké což zvyšuje spotřeby jak v čistě elektrickém tak spalovacím režimu
- servis musí řešit jak spalovák tak elektro věci
- né všechna PHEV umí v čistě EV režimu topit/klimatizovat kabinu !
Proto zatím zůstávám u V6 + Leafa... aneb IC+EV. O tom co bude v budoucnu budou bohužel rozhodovat i koxoti v Bruselu...
Postupem času se mi ale PHEV řešení stále víc líbit přestává z těchto důvodů:
- EV i PHEV varianta stejného auta stojí podobné dukáty
- toto řešení je celkem těžké což zvyšuje spotřeby jak v čistě elektrickém tak spalovacím režimu
- servis musí řešit jak spalovák tak elektro věci
- né všechna PHEV umí v čistě EV režimu topit/klimatizovat kabinu !
Proto zatím zůstávám u V6 + Leafa... aneb IC+EV. O tom co bude v budoucnu budou bohužel rozhodovat i koxoti v Bruselu...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
jj to už tady jednou byloStehnak píše: 23.01.2021 15:48 O tom co bude v budoucnu budou bohužel rozhodovat i koxoti v Bruselu...

"Chlapci a děvčata, vpřed, stavíme si nový svět, jeden − ten má malou sílu, proto všichni ruce k dílu, stavíme si nový svět, chlapci a děvčata, vpřed! Rozsvítíme slunce štěstí, pro každého bude hřát, poručíme větru, dešti, kdy má pršet a kdy vát. Proměníme celou zemi v rudých květů záplavu, dokážem to všichni s všemi od východu k západu!"
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6868
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
https://www.youtube.com/watch?v=fvFMwFHUf70&t=1296s
test spotreby v zime +- 20 elektroaut i s daty, rychlosti jizdy atd. no za me ...... jsem rad za benzin
test spotreby v zime +- 20 elektroaut i s daty, rychlosti jizdy atd. no za me ...... jsem rad za benzin

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4036
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Náhodou, na běžný každodenní cukání pár km to krásně ukázalo, že by to bylo úplně v pohodě...
Je to o prioritách a o tom jak kdo auto používá, jasně, koupit si ho jako jediný a čekat nájezdy stovek km denne, nesmysl. Na cesty do práce, s dětma do školy a na nákupy - v pohodě
Jinak je to samozřejmě pro eko nadšence a nebo pro lidi, co na to dostali tučnou dotaci - osobně znám majitele elektromobilů jen a pouze z těchto dvou kategorií.
A něco z realnýho provozu, za mrazu nový ID3 z Krumlova do Prahy nedojede
Tak vono je super koupit si auto za mega, v zime si nezatopit, držet to maximálně na 110km/h, mrznout na nohy, ale nechat se zahřejvat pocitem, že si zachránil strom!
Jak říkám, je to na cukačky pro meste...

Je to o prioritách a o tom jak kdo auto používá, jasně, koupit si ho jako jediný a čekat nájezdy stovek km denne, nesmysl. Na cesty do práce, s dětma do školy a na nákupy - v pohodě

Jinak je to samozřejmě pro eko nadšence a nebo pro lidi, co na to dostali tučnou dotaci - osobně znám majitele elektromobilů jen a pouze z těchto dvou kategorií.
A něco z realnýho provozu, za mrazu nový ID3 z Krumlova do Prahy nedojede

Tak vono je super koupit si auto za mega, v zime si nezatopit, držet to maximálně na 110km/h, mrznout na nohy, ale nechat se zahřejvat pocitem, že si zachránil strom!

Jak říkám, je to na cukačky pro meste...
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
jsou sice EKO nadšenci, ale elektromobilita není EKO a jak říkáš bez dotací a prodražovaání ICEV by si BEV asi koupil málokdo 

- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4036
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tak jak říká ten pán ve videu, co posílal Karel - přesvědčit u nás milion lidí, aby přešli na elektro, abychom dýchali lepší vzduch
Jojo, baterky do tech elektroaut jsou dělaný asi z mořský pěny, odpady z toho žádný.
Energie pro ty elektro auta samozřejmě, jak jinak, kompletně jenom z obnovitelných zdrojů.
Hlavně to zadotovat a normální auta nesmyslnýma normama zdražit tak, aby elektro vypadalo lákavěji.
Osobně se mi taky líbí, že elektroauta většinou nejvíc chvílí ti, co na ně dostali velmi pěknou dotaci. Nechat to rozhodnout jen trh, tak ano, začneme na to přecházet, ale za úplně jiný ceny než to dnes stojí...

Jojo, baterky do tech elektroaut jsou dělaný asi z mořský pěny, odpady z toho žádný.

Energie pro ty elektro auta samozřejmě, jak jinak, kompletně jenom z obnovitelných zdrojů.

Hlavně to zadotovat a normální auta nesmyslnýma normama zdražit tak, aby elektro vypadalo lákavěji.

Osobně se mi taky líbí, že elektroauta většinou nejvíc chvílí ti, co na ně dostali velmi pěknou dotaci. Nechat to rozhodnout jen trh, tak ano, začneme na to přecházet, ale za úplně jiný ceny než to dnes stojí...
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host