Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 22.01.2021 12:56

To jako plugin hybrid pojede až do 130km/h pořád na elektřinu? Výrobci nejsou blbí, má to snad nějaký chytrý motormanagement, aby si auto vybralo, kdy pojede na elektro a kdy se přidá spalovací motor.

Pokud jde o zkratky, nepoužívám je a třídím tyhle auta na elektro, hybridy a plugin hybridy.

Takové ty parodie jako "mikrohybrid" ani neuvažuju, ono říkat "něco-hybrid" autu, které má jen blbý start-stop...
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pbjun » 22.01.2021 13:07

Samozřejmě, že když u cedule konec města začneš zrychlovat tak se zapne úplně zmrzlý spalovák (klidně v -10) a rovnou mu zařadí tak aby zrychloval takže klidně úplně studenej motor točí přes 4tis otáček a nazdar. To nedá žádnej motor dlouhodobě. Třeba prius co má kámoš toto dělá zcela běžně a motor už dělal - kroužky, šály, hlava. Třeba takto https://www.youtube.com/watch?v=XUb4SBPscNE nebo takto https://www.youtube.com/watch?v=iebp2aG9gUI a vypadá to takto https://www.youtube.com/watch?v=2_GyrV_KQxc

To nechceš....

Uživatelský avatar
Kaspik
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 441
Registrován: 01.03.2013 20:19
Bydliště: Praha / Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Kaspik » 22.01.2021 13:11

mHEV - mild-hybrid - je tam 48V baterka, která jenom pomáhá při rozjezdu, dokáže motor vypnout už při brždění (ne jen při zastavení aka start-stop) a přitom udržet systémy naživu.
HEV - někdy taky FHEV jako full-hybrid - větší baterka, dokáže něco ujet na elektřinu bez motoru, ale nedobíjí se
PHEV - plugin-hybrid - dokáže jen na elektriku mnohem dál a dobíjí se ze zásuvky / wallboxu / doma

Ford má na tohle "ucházející" webovku s videama - ale člověk z toho zas tak moudrej taky není, takže proto to shrnutí odemě nahoře :mrgreen:
Web: https://www.ford.cz/pred-nakupem/objevt ... d-electric

mHEV neumí jet na elektřinu, jen motoru pomáhá. HEV ano, ale jen v nižších rychlostech / rozjezdech / fakt na krátkou vzdálenost. PHEV dokáže jet čistě na elektřinu třeba 50km (záleží na autě) a do rychlosti cca 150km/h (právě třeba Exík jen do cca 130km/h protože kvůli velikosti a hmotě je ten odpor pak už moc velkej :mrgreen: )

V případě PHEV se častokrát motor "ohřívá" (připravuje) při jízdě aby nebyl naprosto studenej, nebo pokud je větší zima (pod nulou obecně) tak i s nabitou baterkou se nastartuje a elektřinu používá jen jako pomoc na snížení spotřeby a motor nechá běžet do určitý teploty, než vyhodnotí, že už je ok a může se vypnout / zapnout kdykoliv dle potřeby - právě proto aby se předešlo ^^ viz Prius. :)
Naposledy upravil(a) Kaspik dne 22.01.2021 13:15, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pbjun » 22.01.2021 13:12

Samozřejmě pokud se bavíme o posledním focusu s 1,0EB kde je prostě elektrika jen na pomoc motoru při rozjezdu tak to už zní jako rozumné využití. reálně nejvíc energie potřebuješ na to rozjetí a tím pádem jednak nemusíš tak drtit spojku a jednak i ten spalovák není v režimu 100% zátěže což mu prodlouží životnost že. Takže tak ano, ale to se zase nehodí na naše použití.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 22.01.2021 14:12

Elektrika se hodí nejen při rozjezdu, ale i při pomalé jízdě, kdy často řadíš a zastavuješ = ve městě. Tam když jede hybrid jen na elektro, ušetří nejvíc benzínu.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 759
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 22.01.2021 14:22

všechny xHybridy jsou hlavně "šidítko" kvůli emisím ..budoucnost je v plně elektrických vozidlech, protože nás k tomu jednoduše dunutí "silou", ale je zvláštní, že např. v Norsku se ICEV díky zásahu vlád nemůže ekonomicky vyplatit a stejně si je lidé pořád kupují a kvete tam trh s ojetinami..

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 22.01.2021 14:23

Aby prius isiel v mraze len na elektrinu, to ho musi prepnut manualne, nie? Alebo zalezi od generacie...
Takisto, ked vies, ze ides na dlhu cestu, alebo dialnicu, mozes si EV vypnut.

A co sa tyka podpisu: Keby mam vypisat vsetko, na com jazdim, tak to tam nevojde :P

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od 321910336 » 22.01.2021 14:31

Když elektromotor pomáhá spalováku, tak OK, ale neustálé zapínání a vypínání studeného spalováku, to je šílenost a to Mazda plánuje jako generátor pro elektromotor wankel. To zase bude dílo, jak ten jejich skyactiv-x.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6868
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 22.01.2021 15:02

stano. píše: 22.01.2021 14:23 A co sa tyka podpisu: Keby mam vypisat vsetko, na com jazdim, tak to tam nevojde :P
no vlastni + treba 2-3 i se zkrat. popisem se tam vejdou :wink:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2231
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Stehnak » 23.01.2021 15:48

Taky jsem byl velmi nadšen z PHEV řešení aut, především BMW 330e, líbil by se mi třebas i xCeed (pro 3 lidi dostatečně velké). Před virem jsem jezdil cca 400km měsíčně město, dalších pár stovek mimo město. PHEV se mi zdál jako ideální řešení (mám garáž a v ní nyní dostupných až 3x16A).
Postupem času se mi ale PHEV řešení stále víc líbit přestává z těchto důvodů:
- EV i PHEV varianta stejného auta stojí podobné dukáty
- toto řešení je celkem těžké což zvyšuje spotřeby jak v čistě elektrickém tak spalovacím režimu
- servis musí řešit jak spalovák tak elektro věci
- né všechna PHEV umí v čistě EV režimu topit/klimatizovat kabinu !

Proto zatím zůstávám u V6 + Leafa... aneb IC+EV. O tom co bude v budoucnu budou bohužel rozhodovat i koxoti v Bruselu...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 759
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 23.01.2021 16:26

Stehnak píše: 23.01.2021 15:48 O tom co bude v budoucnu budou bohužel rozhodovat i koxoti v Bruselu...
jj to už tady jednou bylo :D
"Chlapci a děvčata, vpřed, stavíme si nový svět, jeden − ten má malou sílu, proto všichni ruce k dílu, stavíme si nový svět, chlapci a děvčata, vpřed! Rozsvítíme slunce štěstí, pro každého bude hřát, poručíme větru, dešti, kdy má pršet a kdy vát. Proměníme celou zemi v rudých květů záplavu, dokážem to všichni s všemi od východu k západu!"

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6868
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 23.01.2021 18:00

https://www.youtube.com/watch?v=fvFMwFHUf70&t=1296s

test spotreby v zime +- 20 elektroaut i s daty, rychlosti jizdy atd. no za me ...... jsem rad za benzin :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4036
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 24.01.2021 07:50

Náhodou, na běžný každodenní cukání pár km to krásně ukázalo, že by to bylo úplně v pohodě... :roll:

Je to o prioritách a o tom jak kdo auto používá, jasně, koupit si ho jako jediný a čekat nájezdy stovek km denne, nesmysl. Na cesty do práce, s dětma do školy a na nákupy - v pohodě :palec_nahoru:

Jinak je to samozřejmě pro eko nadšence a nebo pro lidi, co na to dostali tučnou dotaci - osobně znám majitele elektromobilů jen a pouze z těchto dvou kategorií.
A něco z realnýho provozu, za mrazu nový ID3 z Krumlova do Prahy nedojede :roll:
Tak vono je super koupit si auto za mega, v zime si nezatopit, držet to maximálně na 110km/h, mrznout na nohy, ale nechat se zahřejvat pocitem, že si zachránil strom! :mrgreen:

Jak říkám, je to na cukačky pro meste...
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 759
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 24.01.2021 08:54

jsou sice EKO nadšenci, ale elektromobilita není EKO a jak říkáš bez dotací a prodražovaání ICEV by si BEV asi koupil málokdo :)

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4036
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 24.01.2021 11:48

Tak jak říká ten pán ve videu, co posílal Karel - přesvědčit u nás milion lidí, aby přešli na elektro, abychom dýchali lepší vzduch :mrgreen:

Jojo, baterky do tech elektroaut jsou dělaný asi z mořský pěny, odpady z toho žádný. :mrgreen:
Energie pro ty elektro auta samozřejmě, jak jinak, kompletně jenom z obnovitelných zdrojů. :mrgreen:

Hlavně to zadotovat a normální auta nesmyslnýma normama zdražit tak, aby elektro vypadalo lákavěji. :perfect:
Osobně se mi taky líbí, že elektroauta většinou nejvíc chvílí ti, co na ně dostali velmi pěknou dotaci. Nechat to rozhodnout jen trh, tak ano, začneme na to přecházet, ale za úplně jiný ceny než to dnes stojí...
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host