Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od IvanSt » 05.04.2020 18:05

Ale nesere :) a moc se to ani nikdy nesralo. Kolik lidí tady řešilo problémy? 10 lidí za deset let? Nebo 20 lidí? Ale vlastně oni by se tím nechlubili že, tak odkud máš tyhle informace? Já si odpovím, řeklo ti to tvé podvědomí, nebo chodíš na pivo s ředitelem všech autoopraven v ČR a nemůžeš tyto tajné informace veřejně šířit, tak říkajíc TOP secret :) Vlastně ono se to teprve začne srát, až budou mít ty motory 20 let, je to tak správně?

V turbu se jede líp, obzvlášť pro běžnou ženskou - nebavím se o závodění na trati. A v elektrice se dá jet ještě líp/komfortněji :palec_nahoru:

Karle Mazda má ještě atmošky ne? Půjdeš si ji koupit? Atmosféra je samozřejmě hlučná hlavně proto, že se musí vytáčet, aby jela. Takže z toho důvodu je i v relativně dobře odhlučněném FFIII slyšet více.
Ford Focus ST 2014

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 05.04.2020 18:05

IvanST:
prodejce prodával v téhle době starého dvoulitra v novém autě - no víte paní sice to moc nejede a víc to žere, je to trochu těžké na předek a bude vyšší pojistka, ale je to poctivá atmoška a bude se vám snadněji opravovat.

To jsi úplně vedle, tu paní tyto věci nebudou vůbec zajímat. Její střed zájmu bude barva auta, interiéru, osvětlené zrcátko ve sluneční cloně, prostě samé velmi důležité věci.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 05.04.2020 18:30

Mladýho bude zase zajímat úhlopříčka a rozlišení displaye,konektivita a rychlost připojení,důchodce vysokej posez,šetřílka spotřeba,chalupáře kufr,cestovatele pohodlí a sedačky,muzikanta zvuk a až někde hodně vzadu na chvostu způsob plnění motoru a jestli to přežije dvě krize bez úhony.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 05.04.2020 18:32

Karel2 píše: 05.04.2020 17:46
IvanSt píše: 05.04.2020 16:56 Fakt si nedovedu představit, jak by prodejce prodával v téhle době starého dvoulitra v novém autě - no víte paní sice to moc nejede a víc to žere, je to trochu těžké na předek a bude vyšší pojistka, ale je to poctivá atmoška a bude se vám snadněji opravovat :palec_nahoru: Jo a když budete chtít předjet kamion, nebojte se to pořádně podkopat, jinak se na to raději vykašlete a toho kraválu při tom požitku si nevšímejte, možná to i začnete mít s dětmi ráda :lol:
Taky pouzivas podpasovky ze? Kdy se prestalo s vyvojem atmosfer? Pokud by se do vyvoje dostalo tolik, kolik do dnesnich "ekologickych" motoru, tak jak by asi vypadal, i ja tu daval odkazy na atmosfery s vykonem a splnujici emise. Bohuzel to nebyl motor pro masy. Porad se ptam proc jsou v americe tyhle vysokoobjemove motory, navic v ekologicky zamerene americe? Mne vadi to, ze si clovek nemuze vybrat jaky motor chce, protoze to EU pres nesmyslne ekologicke pozadavky automobilkam stopla. Ale je to tu porad dokola. :dih: Ta blbost dosla tak daleko, ze davali litrovej 3valec do auta velikosti Superbu. Chtel bych videt 100konovej motor po tahani privesu, rekneme po 50k km a 100kon. atmosferu, myslim v plne zatezi a potom rozdelane.

Mm. co ta atmosfera v FFIII? Taky je hlucna?
Vida, i majitel ecoboostu, který uzná, že atmosféry by pořád měly své místo. Pod Tvůj příspěvek bych se podepsal. JJ, oni ten litrovej tříhrnek dávali do Mondea, ale myslím, že to pak ukončili. To jezdilo se stejnou spotřebou jako dvoulitrové turbo, akorát to má aspoň velkou rezervu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od 321910336 » 05.04.2020 18:41

Karel2 píše: 05.04.2020 17:46 Taky pouzivas podpasovky ze? Kdy se prestalo s vyvojem atmosfer? Pokud by se do vyvoje dostalo tolik, kolik do dnesnich "ekologickych" motoru, tak jak by asi vypadal, i ja tu daval odkazy na atmosfery s vykonem a splnujici emise. Bohuzel to nebyl motor pro masy. Porad se ptam proc jsou v americe tyhle vysokoobjemove motory, navic v ekologicky zamerene americe? Mne vadi to, ze si clovek nemuze vybrat jaky motor chce, protoze to EU pres nesmyslne ekologicke pozadavky automobilkam stopla. Ale je to tu porad dokola. :dih: Ta blbost dosla tak daleko, ze davali litrovej 3valec do auta velikosti Superbu. Chtel bych videt 100konovej motor po tahani privesu, rekneme po 50k km a 100kon. atmosferu, myslim v plne zatezi a potom rozdelane.

Mm. co ta atmosfera v FFIII? Taky je hlucna?
S vývojem se nepřestalo, většina výrobců dál vyvíjí a prodává, jen ne na našem trhu. V Americe mají trošku jiné zvyklosti. Kdyby u nás za socíku jezdily škodárny s osmiválcem, tak je tu dnes máme třeba taky. Ford už je pomalu nahrazuje ecoboostem, stejně tak Honda a další. Kam se dá dostat s moderním přístupem u atmosféry nám ukázala Mazda. Ten její nový atmosférický skyactiv nesplňuje kromě papírové spotřeby ani hodnoty výkonu a zrychlení.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 05.04.2020 18:42

IvanSt píše: 05.04.2020 18:05 Ale nesere :) a moc se to ani nikdy nesralo. Kolik lidí tady řešilo problémy? 10 lidí za deset let? Nebo 20 lidí? Ale vlastně oni by se tím nechlubili že, tak odkud máš tyhle informace? Já si odpovím, řeklo ti to tvé podvědomí, nebo chodíš na pivo s ředitelem všech autoopraven v ČR a nemůžeš tyto tajné informace veřejně šířit, tak říkajíc TOP secret :) Vlastně ono se to teprve začne srát, až budou mít ty motory 20 let, je to tak správně?

V turbu se jede líp, obzvlášť pro běžnou ženskou - nebavím se o závodění na trati. A v elektrice se dá jet ještě líp/komfortněji :palec_nahoru:

Karle Mazda má ještě atmošky ne? Půjdeš si ji koupit? Atmosféra je samozřejmě hlučná hlavně proto, že se musí vytáčet, aby jela. Takže z toho důvodu je i v relativně dobře odhlučněném FFIII slyšet více.
Nesere? To je stejná blbost, jako kdybys tvrdil, že to ten benzín vyrábí. Podívej se, co je inzerátů s ecoboosty, kde je motor po smrti, nebo vyměněný. Někdo má motor už třetí. Fakt se tohle stávalo s duratecama? Ani náhodou. Ballu ti to napsal dobře, přečti si, co se v tom motoru děje. Kolik času dochází v těch motorech k nedokonalému spalování. Že tomu motoru třeba vadí malá zátěž, což je naprosto běžný režim, protože na většinu trasy TI stačí jen zlomek max.výkonu. Jasně, že se to technicky řeší, zdá se, že motory budou tedy mít obojí vstřikování, přímé i nepřímé. To je další složitost.
Hlučnost atmosféry není dána ani tak motorem, jako bohužel absencí 6. stupně. Ty kvalty, co má třeba litrový eb, by dvoulitr utáhl s prstem v nose.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 05.04.2020 18:47

321910336 píše: 05.04.2020 18:41
Karel2 píše: 05.04.2020 17:46 Taky pouzivas podpasovky ze? Kdy se prestalo s vyvojem atmosfer? Pokud by se do vyvoje dostalo tolik, kolik do dnesnich "ekologickych" motoru, tak jak by asi vypadal, i ja tu daval odkazy na atmosfery s vykonem a splnujici emise. Bohuzel to nebyl motor pro masy. Porad se ptam proc jsou v americe tyhle vysokoobjemove motory, navic v ekologicky zamerene americe? Mne vadi to, ze si clovek nemuze vybrat jaky motor chce, protoze to EU pres nesmyslne ekologicke pozadavky automobilkam stopla. Ale je to tu porad dokola. :dih: Ta blbost dosla tak daleko, ze davali litrovej 3valec do auta velikosti Superbu. Chtel bych videt 100konovej motor po tahani privesu, rekneme po 50k km a 100kon. atmosferu, myslim v plne zatezi a potom rozdelane.

Mm. co ta atmosfera v FFIII? Taky je hlucna?
S vývojem se nepřestalo, většina výrobců dál vyvíjí a prodává, jen ne na našem trhu. V Americe mají trošku jiné zvyklosti. Kdyby u nás za socíku jezdily škodárny s osmiválcem, tak je tu dnes máme třeba taky. Ford už je pomalu nahrazuje ecoboostem, stejně tak Honda a další. Kam se dá dostat s moderním přístupem u atmosféry nám ukázala Mazda. Ten její nový atmosférický skyactiv nesplňuje kromě papírové spotřeby ani hodnoty výkonu a zrychlení.
s výkonem/zrychlením máš pravdu, ale spotřebu to má slušnou a té kultivovanosti nikdy žádný oturbený tříhrnek konkurovat nebude.
U nás jezdily Tatry s 8-válcem, litrový výkon žalostný, ale tam člověk mohl dát čtyřku pomalu při volnoběhu :) Tenhle pocit si pamatuji dodnes, takhle vyhlazený průběh s karburátorem bez elektroniky, paráda....
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6870
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 05.04.2020 19:06

321910336 píše: 05.04.2020 18:41 S vývojem se nepřestalo, většina výrobců dál vyvíjí a prodává, jen ne na našem trhu. V Americe mají trošku jiné zvyklosti. Kdyby u nás za socíku jezdily škodárny s osmiválcem, tak je tu dnes máme třeba taky. Ford už je pomalu nahrazuje ecoboostem, stejně tak Honda a další. Kam se dá dostat s moderním přístupem u atmosféry nám ukázala Mazda. Ten její nový atmosférický skyactiv nesplňuje kromě papírové spotřeby ani hodnoty výkonu a zrychlení.
Podivej se na ceny Mustangu s EB a klasikou v americkych bazarech. Kdyz uz jsme u Mazdy, co jejich motor v MX5 a 135kW to se ti zda malo i spotreba ujde, vim je to lehke kotatko, ale prece. Vyvoj toho uplne noveho motoru je v pocatcich a pokud ho vychytaj? :nixw: Ale reknu to takhle, mam srovnani a pokud budou nove EB spolehlive po konstrukcni strance, tak proc ne. Bohuzel clovek musi mit tak 20% seslapnuty plyn oproti atmosfere, turbo, respektive kroutak dostava papiry do cistirny. :D Davkovani plynu je proste na mnohem mensi draze plynoveho pedalu jak v atmosfere, ale to je o zvyku.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 06.04.2020 13:12

Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 07.04.2020 09:53

Je to motor s nepřímým vstřikem, což je asi vhodné pro cílovou skupinu takového auta - tady se desetitisíce km ročně a dlouhé trasy moc očekávat nedají.

zajímavé porovnání je tady:
https://www.auto.cz/dacia-duster-1-0-tc ... kapitola=1

a zajímavý výsledek spotřeby - s dusterem 1.0T jeli za 7,9 (v technických datech je ale úplně něco jiného, jak jsme již zvyklí :-) ) Co k tomu nahrálo? Jednak nepochybně ten nepřímý vstřik a pak kratší převody než má srovnávaná škodovka.
Ale za mě jinak dobré auto za ty peníze. Netřeba výkřiky poslední techniky, tady by se to ani nevyplatilo a má to dobrou prognózu, aby to drželo.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 07.04.2020 14:00

Tak hlavně je ve všem lepší jak atmosféra i ve spotřebě o litr,už jsem to tu psal.Ve Světě Motorů byl tenhle srovnávací test někdy před třema týdnama.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 07.04.2020 14:55

Ve všem lepší ne. Ve spotřebě ano. Na tyhle malorážky je to i tak dost. Jak říká ve videu, je to jak na gumovém laně, tj. nejede, jede, nejede, no co chtít od motoru z warťase, když mu nefouká vrtule. Naštěstí to zdražilo jen o 6 tisíc, takže zázraky nikdo nečeká a auto to bude jako celek docela fajn.
No abych jel s o čtvrt těžším mondeem, s o půlku větším výkonem za 7,9, dle některých s předpotopním motorem, to už je dost svižná jízda, nebo dálnice přes limit, nebo by na trase muselo být dost ucpané město.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od IvanSt » 07.04.2020 17:43

Podsouvat k tomu své "tj" netřeba, navíc pokud máš s těmi motory zkušenosti jako já s V8 a nebo méně :) I tak je tenhle ne příliš moderní downsizing pokrok oproti atmosféře.
A ještě jedna drobnost Marty, když máš potřebu všude porovnávat svůj starý dvoulitr, věz, že oni by s ním v podobném testu jezdili třeba za deset.

Ač mám několikátého Forda a jsem naprosto spokojený, musím uznat, že mě dnes znovu velmi mile překvapil motor 1.4TSI 110kW. Díky za svezení H. :palec_nahoru:
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 07.04.2020 18:12

Pokrok to je mozna k te 1.6ce, co tam byla. S duratecem za 10 je tvuj laicky odhad, ale v zadnem testu za 10 nejezdil. Navic ma o 50% vetsi vykon.
1.4TSI je povedeny, rozhodne lepsi nez 1.5TSI. Ejhle, tady se pokrok zase nějak nepovedl.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 07.04.2020 21:28

Jel si v tom?
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot], Bing [Bot] a 1 host