Budoucí vývoj automobilismu
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Oni i automobilky si sami naběhly, když si schválili přísnější klesání emisí než jim původně EU nařizovala a teď nevědí jak z toho ven.Já bych to viděl spíš na pozdržení elektromobilů a buďme rádi, alespoň za oturbený babety.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3118
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Už jsem to chtěl taky napsat...miki21 píše:Dovolím si tvrdit, že pokud by někdy došlo k uvolnění těch nesmyslných euro norem, tak by se spoustu automobilek vrátilo k jednoduchým atmosférám, které museli ze své nabídky po nátlaku vyřadit. Složitost výroby a náročnost na materiály by zvítězilo nad turbofily s pseudospotřebou. To, že to jede jak z praku je na našich přeplněných a rozbitých cestách skoro k ho...
Evropa prostě nastavila, že CO2 je nade vše a musí se snižovat, ať to stojí co to stojí. Přitom není jedovatý a vliv na globální oteplování je stále otazníkem.
Rozumím i potřebě snižovat jedovaté škodliviny v podobě NOx, CO a nebo HC. Ale je potřeba se taky podívat, jak se limity v čase měnily a co v reálu provedlo s motory.
Tyhle grafy říkají hodně, hlavně je hezky vidět, že u benzínu Euro 4-6 není zase takový rozdíl. Mezi Euro 2 a 3 se změnila metodika měření (od Euro 3 start se studeným motorem), limity zůstaly podobné.
Subjektivně můžu hodnotit přechody z Euro 2 na Euro 3 i posléze Euro 4 u motorů, ztrácející dynamiku a odezvu. Už dávno by mohly jezdit motory se spotřebou pár (doslova) litrů, ale to by zase neplnily euro normy.
Třeba mě osobně přišla u mě známých motorizací smysluplným kompromisem Euro 3, nesmrdí, motor není technologicky příliš komplikovaný a ještě vcelku obstojně reaguje na pokyny pedálu

Další věc je, že nikdo ještě nevymslel nic jednoduššího a efektivnějšího, než třícestný katalyzátor.
Chemické továrny navázané na stávající naftové motory, to je oč zde běží.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Spalovací motory se ocitly na hraně a proto nastupují ty baterie a hybridy.Jinak to snižovat dál nepůjde.Snad se podrbou na hlavě v EU.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1687
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Elektro by bylo významný doplněk, ale nevěřím v rychlé masové rozšíření. Pokud by se náklady na výstavbu infrastruktury (a jiná cesta nebude) promítly do cen energie pro elektroauta, pak to bude sakra drahé svezení.
Jako masové palivo vidím vodík, ale tam ještě na sériovou výrobu nenastal čas.
Jako masové palivo vidím vodík, ale tam ještě na sériovou výrobu nenastal čas.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24628
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
tak francouzi na elektriku asi dojezdili ... tohle zakazniky od elektroaut odradi
tak francouzi na elektriku asi dojezdili ... tohle zakazniky od elektroaut odradi
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Mne přijde, ze odezvu plynu nejvic pohrbily elektronicke plyny. Na euru4 s mechanickym lankem byla odezva okamžitá, ale tim ze to byl slabsi motor, jelo to stejne hur. Ty grafy ukazují, to co uz jsem psal. Emisni limity se nijak zasadne nesnizuji u benzinu a je to jen demagogie. Kde se zohledňuje ekologicka zatez slozitych motoru vs. proverenych jednoduchych atmosfer? Nikdo nechce zastavit vyvoj, ale proč zastavovat prodej osvedcenych veci a nasadit na to lzive duvody... mne uspora 1l/100km taky nikdy nepřesvědčí. Jsou dulezitejsi veci. Proc drive lide volili benziny misto nafty a to ta úspora byla vyraznejsi? Cena, jednoduchost, spolehlivost...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ono je začalo víc zajímat i NOx než jenom CO2 a od eura 4 se to dost razantně snížije u dieselgate jim to trochu nevyšlo,tak to ošulili.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3118
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu


Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Čoveče ne, to se snižovalo tak nějak automaticky.Každopádně v tom případě se do dost snížilo a ne že ne.Není pravda že bezíny euro 4 mají stejný emise jako euro 6.
https://www.autolexicon.net/cs/articles ... orma-euro/
https://www.autolexicon.net/cs/articles ... orma-euro/
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jestli se správně divam, NOx u E4/E5/E6 je 0,08/0,06/0,06. CO 1,00 pro vsechny, HC 0,1 pro vsechny - plati pro benzin. Nic razantniho nevidim,
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3118
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ale jaképak automatické snižování emisí CO2?
Vše stojí za předpisem EC 443/2009 - snížení emisí CO2 v dopravě. Začlo to 130 g/km CO2 pro rok 2015, letošní cíl je 95g/km CO2. Jedná se přitom o flotilové průměry výrobců a technická řešení jsou zřejmá.
Říkám, že mezi emisemi u benzínu Euro 4-6 není zase takový rozdíl (srovnej s dieselem, kde se to změnilo podstatně).

Říkám, že mezi emisemi u benzínu Euro 4-6 není zase takový rozdíl (srovnej s dieselem, kde se to změnilo podstatně).
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Já čuměl na naftu,u benzinu se to opravdu nezměnilo.Flotilový emise i ty pokuty se tu řeší.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jj, flotilovy emise CO2 - kolik % delaji auta na vsech zdrojích CO2? Je to fakt demagogie. Do nejakych euro5 to jeste snad davalo smysl, ja take nechci cuchat smrad. Kolik emisi by zmizelo, kdyby se od nejakeho roku zakazalo euro 2 a starší. Nebo se zavedl rocni ekopoplatek s nejakymi výjimkami pro veterany. A hlavne se kontrolovaly poctive emise, ze splnuji to, co maji. Ty cerne kourici dehty jsou do oci bijici a nikdo s tim nic moc nedela. Levnejsi atmosky splnujici euro5 by byly dostupnější pro vice lidi. A ojete by nebyly takovy strašák jako ojete turbomotory.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Co pořád máte s EU? V USA a Číne se nemusí plnit emise?
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Co myslis? Muzes si tipnout 3x 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti