Budoucí vývoj automobilismu
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Mart To netvrdím,ale automobilky je už odpískali a ikdyž díky krizi poleví EK v těch přísnejch emisních limitech pochybuju,že se budou vracet k atmosférám a netvrdím,že by si je nikdo nekupoval.Spíš ale budou ladit to co je než aby se vraceli o roky zpátky.Ani Dacia už nebude s 1,6 atmosférou,ale s litrem.Jezdil jsem hodně atmosférama,když jsme měli třeba s bratrem Cortinu 1,6 nebo taunuse 2,O 6 ti válec a to měl jen nějakejch 63 kw,taky to bylo na tu dobu pěkný svezení,ale když si předjížděl Avii viděl si padat ručićku palivoměru a pod dvanáct na sto se s tím nedalo dostat.Rv nějakej 1980 a dneska o čtyřicet let je to zase jinde.Focus 2010 1,6 co jsem měl byl třeba opravdu línej a pod sedm jsem se nedostal.Navíc při stotřicítce to řvalo a točilo pomalu čtyři tisíce.Dneska dáš šestku točí to 2700 adaptivní tempomat nic neslyšíš a můžeš si u to přečíst pomalu noviny. Myslím,že není čeho se obávat.Každej nejezdí jenom dálky a i důchodci co jezděj hodně málo přesedlávaj na turba a nic fatálního ani žádná apokalypsa s destrukcema motorů a vážnejma závadama se nekoná.Čas ukáže,ale věřím že to není krok špatným směrem.Emise nebo ekologii v potaz neberu,pochybuju,že to někoho zajímá u nás,když s toho zatím daně neplatíte.Beru to čistě z uživatelskýho hlediska.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ještě doplním spotřebu s mým 1,0 TSI.Teď jezdím dálnici hodně a prahu a nemůžu se dostat přes šest a jezdím svižněji, protože to prostě svižnější je než že stará 1,6 se kterou jsem měl s tímhle stylem 7,5 a to golf kombi je kus auta oproti dvojkovýmu Focusu.Jaký to má emise nevím,ale výfuk nesmrdí jak jsem již psal.Konec hlášení.Jako Weeknd car bych toho taunuse 2,0 6V bral hned.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ale odepsany rozhodnutim uredniku. A otacky jsou veci prevodovky, Escort 1.6 pri 130 tocil 3250 a se 66kW to utahnul v pohode. Pak se převodovky ladily na max.ot pri max.rychlosti, coz byl hrozny nesmysl. Ale za to nemuze motor. Neni dnes problem udelat atmosferu 1.6 se 100kW, dat ji 6kvalt a vykon, který potřebujes jen nekdy, mas v otackach po podrazeni. Ja bych si nove mondeo s atmo dvoulitrem a 6kvaltem vybral jako prvni i dnes. Vedel bych, ze motor ustoji ty priskoky kolem skoly a nakupu a ze spotrebu udrzim v rozumnych mantinelech. Nepriplacel bych za slozitejsi dynamictejsi motor.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Hodně velkej problém s těma emisema byl u nepřímýho vstřiku, právě s nezahřátým motorem a katalizátorem,proto smrdí benzín z výfuku a u přímo vstřiku se to líp reguluje ikdyž koncern s tím měl nebo má ještě problémy s cukáním u 1,5 TSI.Nevím jestli by to s nepřímým vstřikem a atmosférou vůbec nějak dali.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jenze nezahraty motor neni asi stav, ktery by mel byt brán v potaz a mel by byt rozhodujici pro nastaveni pravidel. Prime vstriky zase karbonuji a pochybuju, ze jako studene jsou ciste.
Jak uz jsem psal jinde, prosel jsem emisemi se studenym katem a nebyl jsi to náhodou Ty, co oponoval, ze to je bezne?:)
Důležité pro emise je dokonale spálení a to nepřímý vstrik umi. Proto se dělají uz aspon kombinace přímého a neprimeho.
Jak uz jsem psal jinde, prosel jsem emisemi se studenym katem a nebyl jsi to náhodou Ty, co oponoval, ze to je bezne?:)
Důležité pro emise je dokonale spálení a to nepřímý vstrik umi. Proto se dělají uz aspon kombinace přímého a neprimeho.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ale ze by mi smrdel benzin z vyfuku, to jsem fakt nikdy nezaregistroval. Oproti euro 4 registruju, ze volnobeh je téměř hned na 700ot., to u euro 4 byl delsi dobu na 1200. Ale muze to byt jen jine chování dvou ruznych aut a s euro to treba nema nic spolecneho. Každopádně z protokolu emisi mam výsledky na euro4 stejne, ne-li lepsi nez na euro5 a to mel na euro 4 motor 200tis.km. oba motory vysledky hluboko pod limitem.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Subjektivně z hlediska čichu mi focus smrděl a golf nesmrdí.Sondu do výfuku jsem nestrkal,ale rozum mi říká že by se mohli ty emise zlepšit, když na tom soudruzi tak dlouho makali a výfuky už bývají pomalu malou chemickou laboratoří.Korejci u 1,6 nafty mají čidel dvanáct.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Fakt mi chces tvrdit, ze napriklad 1.0eco vo FF3 by mal rovnaku spotrebu ako hypoteticky 1.8Duratec (dajme tomu z FF2)? Staci mi porovnat spotrebu FF3 1.0eco a FF2 1.8dura. To nie je deci-dva. Ved tie 1.8duratecy tocia 3000otacok uz na okreske. Na dialnici ani nehovorim.ZaQik píše:turbo je pro me zbytecnost ... a pokud mi nekdo bude tvrdit, ze benzin+turbo ma nizsi emise nez atmosfera, tak keca - tahle uvaha prisla se snizovanim objemu valcu, ale dlouhodoba spotreba je u obou dost podobna (nelze srovnavat tabulkove hodnoty z prospektu)
K emisnej: Donedavna kvoli chybnemu zapisu roku vyroby stareho Focusa 1999 pri dovoze (napisali rok dovozu, 2006), prechadzal 1.8 Zetec Euro II na emisnej kontrole do 220t km v norme Euro IV. Potom som dal opravit zapis.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24628
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
to fakt nechcistano. píše:Fakt mi chces tvrdit, ze napriklad 1.0eco vo FF3 by mal rovnaku spotrebu ako hypoteticky 1.8Duratec (dajme tomu z FF2)? Staci mi porovnat spotrebu FF3 1.0eco a FF2 1.8dura. To nie je deci-dva. Ved tie 1.8duratecy tocia 3000otacok uz na okreske. Na dialnici ani nehovorim.

ja jezdim v FF3 1.6 77kW za 6-6,5l/100km (polovina najezdu jsou dalnice a zbytek mestske zacpy) ... a v rodine mame FF3 1.0 74kW s 5,8-6,1l/100km (3/4 mestske zacpy a zbytek okresky) ... a taky i FF3 1.0 74kW s 5,5-6,0l/100km (polovina mestske zacpy, zbytek okresky, vyjimecne dalnice)
zkusil jsem i prumer bez dalnic (bohuzel jen 600km, vetsinou okresky) a bylo to 5,7l/100km
tak Ti nevim, kde je ta ocekavana vyrazna uspora paliva ... jo, v laborce na valcich to mozna vychazi jinak, ale realita je jinde
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13448
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Dovolím si tvrdit, že pokud by někdy došlo k uvolnění těch nesmyslných euro norem, tak by se spoustu automobilek vrátilo k jednoduchým atmosférám, které museli ze své nabídky po nátlaku vyřadit. Složitost výroby a náročnost na materiály by zvítězilo nad turbofily s pseudospotřebou. To, že to jede jak z praku je na našich přeplněných a rozbitých cestách skoro k ho... 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ale pěti se nebřiblížíš ani z kopce na neutrál a s turbem v poho.Ve Focusu 4 už ta druhá evoluce žere taky míň než v trojce.ZaQik píše:to fakt nechcistano. píše:Fakt mi chces tvrdit, ze napriklad 1.0eco vo FF3 by mal rovnaku spotrebu ako hypoteticky 1.8Duratec (dajme tomu z FF2)? Staci mi porovnat spotrebu FF3 1.0eco a FF2 1.8dura. To nie je deci-dva. Ved tie 1.8duratecy tocia 3000otacok uz na okreske. Na dialnici ani nehovorim.![]()
ja jezdim v FF3 1.6 77kW za 6-6,5l/100km (polovina najezdu jsou dalnice a zbytek mestske zacpy) ... a v rodine mame FF3 1.0 74kW s 5,8-6,1l/100km (3/4 mestske zacpy a zbytek okresky) ... a taky i FF3 1.0 74kW s 5,5-6,0l/100km (polovina mestske zacpy, zbytek okresky, vyjimecne dalnice)
zkusil jsem i prumer bez dalnic (bohuzel jen 600km, vetsinou okresky) a bylo to 5,7l/100km
tak Ti nevim, kde je ta ocekavana vyrazna uspora paliva ... jo, v laborce na valcich to mozna vychazi jinak, ale realita je jinde
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24628
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
s FF2 kdyz jsem se snazil, tak jsem jezdil lehce pres 5l/100km, ale takova jizda jednoho nebavi ... s FF3 jsem to zkousel jen kratce a taky by to slo, ale jednak me to nebavi a pak to nedela dobre motoru
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Že by zahodili ze dne na den dvacet let vývoje a vrátili s k páře tomu nevěřím.miki21 píše:Dovolím si tvrdit, že pokud by někdy došlo k uvolnění těch nesmyslných euro norem, tak by se spoustu automobilek vrátilo k jednoduchým atmosférám, které museli ze své nabídky po nátlaku vyřadit. Složitost výroby a náročnost na materiály by zvítězilo nad turbofily s pseudospotřebou. To, že to jede jak z praku je na našich přeplněných a rozbitých cestách skoro k ho...
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
To už chce hodně kumštu.Já měl ve fofo 2 delší okresky min lehce přes šest a s turbem bych byl pod pěti na dálku a nemusel bych se snažit..Ono tyhle články o spotřebě byly aktuální tak před pěti lety a dneska se že někdo jezdí s Rapidem 1,0 TSI za 4,5 l nikdo nepozastavuje a novináři i už diskutéři pod článkama to pomalu začínají brát jako fakt.Už to mají vyladěný líp než první generace turb a i ta spotřeba konkuruje dieselům.Samozřejmě prasátka co to mají na operák,co lítají po dálnici v levým pruhu,mají jinačí spotřebu.Nejspíš podle tvý spotřeby i turbo by ti žralo míň než většině.ZaQik píše:s FF2 kdyz jsem se snazil, tak jsem jezdil lehce pres 5l/100km, ale takova jizda jednoho nebavi ... s FF3 jsem to zkousel jen kratce a taky by to slo, ale jednak me to nebavi a pak to nedela dobre motoru
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13448
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Neříkám vyhodili, ale vrátili tyhle motory zpět do nabídky.... Další věc je, jestli je to vývoj dobrovolný, nebo jen nesmyslně ekoteroristický. Ne každý vývoj je krok vpřed, jsou i kroky vbok, jen kvůli nařízením shora... 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host