Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
robbert
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1322
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od robbert » 27.02.2019 10:19

Sentik píše:No a to jsme zase u toho .. jak dlouho vydrží? Pokud si ho kupuješ jako první, tak máš záruku, tyhle věci neřešíš a i ty cukačky 3km tam a zpět to přežije. Tyhle starosti nech druhému majiteli, který auto kupuje s pořádnou slevou. Trh si poradí :mrgreen: a každé zboží má svého kupce.
Tady si myslím, že nemáš pravdu. Pokud to máš jako druhé auto, klidně ti při podobném nájezdu může vydržet 10 let. Není důvod ho měnit. Jak jsem psal, my jsme podobný případ v práci. měli jsme Fabii od roku 2003 do roku 2015- Za celou tu dobu najela cca 40 000Km. Nebyl důvod ji měnit. A nakonec se vyměnila jen proto, že končily atmosféry a začínaly převládat turba.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1694
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Jemar » 27.02.2019 11:03

Až budeme mít podobné platové podmínky jako na západě, bude se diskuse ubírat úplně jiným směrem. Dokud to tak není, každý bude mít zájem na tom, aby mu auto vydrželo co nejdéle v provozuschopném stavu. Najednou jsi ze 3 let skočil na 7, operák také moc rodin nespasí.
Sám si svým postojem přiznal, že turbomotorům zřejmě také moc nevěříš, zvolil jsi řešení koupit nové auto a po záruce raději prodat a posunout případné průsery na dalšího majitele. To právě bude pro většinu lidí ten problém, ze kterého mají obavy. Většina aut se tu omlazuje přes autobazary. Takže se nediv těmto lidem, že mají o své peníze strach, protože kupovat ojetý benzínový turbomotor je o mnoho větší adrenalin než ojetá atmosféra. :wink:

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4064
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 27.02.2019 11:05

To souhlasím, s tím adrenalinem :mrgreen: a jen k tomu dodávám, že v případě volby NOVYHO auta a možnosti volby atmosfera vs turbo, jsem zvolil jak jsem zvolil a zvolil bych tak znovu.

Jen se znovu ptám, máte nějakou jasnou statistiku že auta stáří 10 let jsou značně poruchovější s downsize+turbem než s atmosferou? (zvlášt při době, po který jsou ty auta na trhu je na tohle prostě brzo).

Takže bych se soudama ještě počkal ..
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1694
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Jemar » 27.02.2019 11:14

Z principu je to motor o mnoho složitější a jeho konstrukce z pohledu objem/výkon už může narážet na technologické, konstrukční a materiálové hranice. S přihlédnutím k často se měnícím a zpřísňujícím se eko předpisům, výrobci ani nemají čas pořádně vychytávat případné nedostatky. Takže lze předpokládat, že i výdrž nebo spolehlivost může být nižší než u klasiky. Píšu záměrně může, větší pravděpodobnost ale určitě je.

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4064
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 27.02.2019 11:18

Samozřejmě a přesto ti při velmi podobný pořizovací ceně novýho auta umožní zcela jinej zážitek z jízdy..
Podívej jakýma 44kW autama se jezdilo ještě před pár lety a jak to dneska při podobých cenách je úplně jinde. Nehledě na to, že v některých segmentech neni jiný volby, je to riziko, který bych byl i tak ochoten podstoupit ...
Volba už je dneska ale zákazníkovi víceméně sebrána.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1694
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Jemar » 27.02.2019 11:22

Já proti benzínovým turbomotorům mám jen tu jedinou výtku, a to že je u nich větší pravděpodobnost selhání, než u atmosféry. A bohužel pokud jde o LSPI, tak je to selhání brutální. Jinak se s tím jezdí parádně a je to krok dopředu, o tom není pochyb.

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 27.02.2019 11:28

Platí pravidlo, že co v autě není to se nemůže pokazit! To je logika. Nic nevydrží věčně a zrovna dnešní motory a komponenty hlavně, nadměrnou dimenzí neholduji.
Už sem nevydržel....Kolik % vozového parku se obnenuje po 2-3letech :mrgreen: Jsem z korporace (World) kde máme v čr 450 aut a mnoho z nich mám pod palcem :wink: V rotaci 2-4r je jen 5-10% zbytek dle ekonomie!!!!!! Což je i 300tis km a 7-9let!! Náš park.. 50% osobaky, 40% osobní pickupy, 10% dodávky a spesl vozidla.
Roční průměrnej najezd je 35k km!

Naše společnost je zhruba průměr s obměnou voz. parku.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4064
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 27.02.2019 11:31

Jemar píše:Já proti benzínovým turbomotorům mám jen tu jedinou výtku, a to že je u nich větší pravděpodobnost selhání, než u atmosféry. A bohužel pokud jde o LSPI, tak je to selhání brutální. Jinak se s tím jezdí parádně a je to krok dopředu, o tom není pochyb.
Jasně, vždyť to je přesně shrnutí mojeho názoru na věc.
Jen jsem v tom možná trochu optimističtější (což jde zcela proti mojí povaze, ale co už :roll: ) v tom, že výrobci jsou tak moc ekošílenstvím tlačeni do tohoto řešení, že masovost výroby snad případnou pravděpodobnost zmetka hodně zmenší.

2TomFocus:
To je na jinou diskuzi evidentne, ale můžu ti říct za sebe, že co jsem at uz osobně nebo pracovně v kontaktu z lidma u UK/Ger, tak starší auto 3 let nemá nikdo ... Jinde to zas bude jinak, to nemá smysl resit.
EDIT: A ještě - samozřejmě, co v autě neni, se pokazit nemůže, ale kvůli tomu jezdit holobytem jak kdysi fakt nebudu... Zpět na koně, ten se nekazí :mrgreen:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1694
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Jemar » 27.02.2019 11:40

Sentik píše:Samozřejmě a přesto ti při velmi podobný pořizovací ceně novýho auta umožní zcela jinej zážitek z jízdy..
Podívej jakýma 44kW autama se jezdilo ještě před pár lety a jak to dneska při podobých cenách je úplně jinde. Nehledě na to, že v některých segmentech neni jiný volby, je to riziko, který bych byl i tak ochoten podstoupit ...
Jiný zážitek ano, ale velké nadšení z výkonu tlumí daleko větší hustota dopravy, padesátka na každém kroku, městské zóny, stacionární a mobilní radary. Takže suma sumárum je ten výkon dobrý jen k rychlému předjetí....
Naposledy upravil(a) Jemar dne 27.02.2019 11:43, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4064
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 27.02.2019 11:43

2Jemar:
Nesouhlasím, záleží kde bydlíš, ale opět je to na jinou diskuzi... Jsou mezi námi tací, co tráví 90 procent času na okresce ... :roll: a ten rozdíl z radosti z auta je pak propastnej.

Jezdit denně "v autovlaku" jako spousta kolegů, řešim auto naprosto jinak.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 27.02.2019 11:45

Sentik...a když D,GB mění auta po 2-3 proč je stáří voz.parku 6-8let :mrgreen: Ne nemá to cenu....
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
robbert
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1322
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od robbert » 27.02.2019 12:05

Tom: To je o firemních autech. Tam je situace trošku jiná. Statistika je celková. Ale všude, v každé společnosti jsou lidé s příjmy vysokými a nízkými. Takže soukromník si nové auto dovolí méně než firmy. Ale to už nesouvisí s motory.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 27.02.2019 12:42

Ale prd příjmy malé velké. Realita je jen jedna, 70% aut točí firmy zbytek privat +- je to v celé EU - CH není ue a tam je to obráceně a stáří voz. parku není 3 ani 5 let. A tam ty příjmy jsou :perfect:
Kluci vy si melete jen tu svoji.
Proč firmy točí auta v nejakych cyklech? No přece kvůli nákladům! Ojety auto stojí ve finále více než nový. A ta hranice díky dnešním choulostivim novým motorum je pár let (4-6). Drzaky už jsou jen nakladaky a autobusy.....jezisi hlavně mě netlucte do hlavy, že každej nakladak stojí jak deset aut. Srovnávám BMW 5 s nakl. 18t :wink:

Ale už končím...hrách házet nechci...
Auta se točí 2-3r všichni vyhodí ročně 200k km, auta jsou enormní drzaky jen již díky nevydrží spadli do kolonky spotřebák....to není proto, že na auto za 4kila má každej...

:beer:
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
robbert
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1322
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od robbert » 27.02.2019 12:53

Tom: však já s tebou v podstatě souhlasím. Asi jsi nepochopil to, co píšu. U firem je vlastnictví aut dáno zákonem resp dobou odpisování, které je stát od státu jiné. Ale obecně platí, odepíšeš auto a kupuješ nové.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný

Uživatelský avatar
finsa
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 659
Registrován: 22.01.2013 13:58
Bydliště: KönigGratz

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od finsa » 27.02.2019 15:09

Neznám teda žádnou větší firmu která by měla auta ve svém vlastnictví, všechno je to leasing nebo operativní leasing, a tomu jsou i přizpůsobené servisní intervaly tak aby náklady na dobu pronájmu byly co nejmenší. Z toho plynou prodloužené servisní intervaly a ty nesmyslné výměny oleje po 30 tis. a podobně. Dobu leasingu to přežije úplně bez problémů a problémy se začnou projevovat až když to nebude starost ani firmy ani leasingovky.
V tomhle si myslím je síla atmosfér, ty přežijí špatné zacházení snáze než složité downsizované turbomotory.
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host