Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 26.02.2019 12:24

IvanSt celkem souhlasím až na to že top motor od Peugeotu 1.6 200kw a ten od M.B. 2.0 z AMG Acka je pro druhého majitele sebevrazda na naklady. Ne ani jeden motor sem neměl, ale věřím ,,zatím,, Martinu Vaculikovi ze SM kde v sekci bazar o těchto motorizaci nasbíral podklady a publikoval. Např. o MB A nějaké číslo zpět...a přímo varuje před koupí AMG 45 z důvodu slabé vydrze.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 26.02.2019 12:33

Já jsem to četl. To varování směřuje k nákupu z druhé ruky a obavám, jak se k tomu choval předchozí majitel.
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 26.02.2019 12:44

Takže ty auta vlastně nevydrží zacházení na co jsou stavěny. Plyn, brzda vypnutí.

Narazim na to, že dnešní EB jsou také citlivé na zachazeni stejně jako ty extra výkonné AMG...ale to už tu psalo.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 26.02.2019 13:39

IvanSt píše:To je průběh výkonu v závislosti na otáčkách. Ne že na kolech má TDI s 250 Nm méně, než benzín se 190 Nm.
Asi si nerozumime, ten benzin bude mit na kolech vetsi tocivy moment z duvodu lehcich prevodu. Kdyz ja pojedu se 190Nm na 4500 ot.nejakou rychlosti, je to stejny vykon a moment na kolech, jako kdyz diesel pojede stejnou rychlosti s 380Nm pri 2250 otackach.
To davam jen jako priklad z duvodu jednoduchosti, 2-nasobny rozdil v prevodu a tedy polovicni v Nm.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4064
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 26.02.2019 13:45

Já už nevím jestli je tahle diskuze o tom, co se víc sere a nebo s čim se líp jezdí :oops:

Jak už bylo popsáno o pár stran dríve, moderní motor je halt krapet složitější, víc komponent, statisticky víc věcí, co může odejít, ale takhle je to se všim - věci jsou dnes složitější, občas holt mín vydrží.
Ale po zkušenostech s atmo 1.6, 1.0 EB a 1,5EB bych se už k atmosféře nevrátil. Teda nevrátil, no, mám ji taky furt doma, ale jezdím s tím vlastně nerad a je to prostě třetí auto v rodině do nepohody. A o tom to je...
Taky jsem se EB bál, ale teď po pár letech si ten krok zpět nedovedu představit a to ani při porovnání 1,6 vs 1.0 EB.

Ale chápu tady asi oba tábory znesvářený, jít a koupit si po "někom" olítanej EB s 120k km na displeji, osobně nikdy.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6889
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 26.02.2019 14:08

Sentik píše:jít a koupit si po "někom" olítanej EB s 120k km na displeji, osobně nikdy.
timhle jsi to presne vystihl a o tom je cela zdejsi diskuze :D ne o vykonu
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4064
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 26.02.2019 14:37

Naštěstí to spousta lidí vidí jinak, taky to jednou budu potřebovat prodat :mrgreen:
A až ta doba přijde, tak ty atmosféry už budou tak starý vraky, že stejně na trhu skoro nic jinýho než turbo-babety nebude ... a budem tu řešit jestli "poctivej a jedinej kvalitní EB" a nebo ten "vražedně rychlej novej moderní hybrid/elektromotor" a vše pojede nanovo...
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13492
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 26.02.2019 15:58

Za dva roky bude atmosfér ještě dost. :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 26.02.2019 22:02

Diskuze měla být o tom, jestli se vývoj motorů ubírá správným směrem. Ale spíš je to o životním stylu každého z nás. Člověk vždycky brblal, když přišlo něco nového a i díky tomu jsme se dostali tak daleko :palec_nahoru:
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 26.02.2019 22:32

Za mně jsou dnešní malé a střední turbo benzíny extrémě složité a náchylné zkolabovat co se týče řízení paliva, emisí, chlazení. A kvalitní materíály hw to nezvládnou držet (výkon, požadavky na úspory v setrvačnosti a emise).
Za mě...slepá ulička - moc namahané motory.

Hybrid alá Toyota....malá (1,6-2,5l) jednoduchá ,,slabá,, atmosféra s el. motorem a nějakýma baterkama v podlaze? Ve městě ještě ok (spotřeba), ale na dálnici běžně za 8l při mizerné dálniční dynamice oproti TB a spotřeba téměř stejná. Výhodu vidím v neporuchovosti (hlavně Toyota, Lexus)!

Ideál? Střední (1,8-2,2l) nenamáhaná ,,atmosféra,, se soft foukáním klidně i el.dmychadlo bez prodlevy a na město el. motor s malýma výkonýma baterkama (plug in hybrid).
Jenže...moc technologií moc peněz velká výdrž systému 8)
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4064
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 27.02.2019 08:49

Ono taky hodně záleží na tom, jestli na to koukáš pohledem průměrnýho českýho občana, kterej považuje 10-15 let auto za "skoro nový" (tohle běžně mezi lidma slyšim a jen si tak dělám :roll: :bebng: ) a nebo pohledem lidí z míst, kde to prostě po 2-3 letech mění a neřeší,..

Já jsem rád, že se ten posun aspoň někam děje, protože za "stejný" peníze člověk jezdí s výkonově úplně jiným motorem než před deseti lety a o to mi jde teď a tady. Spolehlivost se stejně ukáže až za 10-15 let a to už zas bude na trhu něco jinýho..
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
robbert
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1322
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od robbert » 27.02.2019 09:24

O výkonu se asi nemá smysl bavit. Tady je to jasné, ale jak už jsem psal, jde o použití. Pokud budu auto používat jen abych odvezl dítě do školy 3 km tam a 3 km zpátky, tak jak dlouho to nové turbomotory s filtrem pevných částic vydrží?
Tady si myslím, že je opravdu dneska problém něco nového vybrat.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4064
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 27.02.2019 09:36

No a to jsme zase u toho .. jak dlouho vydrží? Pokud si ho kupuješ jako první, tak máš záruku, tyhle věci neřešíš a i ty cukačky 3km tam a zpět to přežije. Tyhle starosti nech druhému majiteli, který auto kupuje s pořádnou slevou. Trh si poradí :mrgreen: a každé zboží má svého kupce.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1694
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Jemar » 27.02.2019 09:42

Sentik píše:Ono taky hodně záleží na tom, jestli na to koukáš pohledem průměrnýho českýho občana, kterej považuje 10-15 let auto za "skoro nový" (tohle běžně mezi lidma slyšim a jen si tak dělám :roll: :bebng: ) a nebo pohledem lidí z míst, kde to prostě po 2-3 letech mění a neřeší,..
Já jsem rád, že se ten posun aspoň někam děje, protože za "stejný" peníze člověk jezdí s výkonově úplně jiným motorem než před deseti lety a o to mi jde teď a tady. Spolehlivost se stejně ukáže až za 10-15 let a to už zas bude na trhu něco jinýho..
Kolik lidí v republice mění auto po 2 - 3 letech? Vzhledem k tomu, že koupě nového auta není vzhledem pádu jeho ceny v prvních letech zrovna investiční bomba, si to může dovolit pár vyvolených, jinak bychom tu asi neměli průměrné stáří auta 14 let nebo kolik. Předpokládám, že v celkových prodejích v ČR budou na prvních místech spíš firmy.
A zase, toto je výpověď někoho, koho zatím žádný problém nepotkal. Ti co už měnili motor po záruce, by toto určitě nenapsali. :wink:

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4064
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 27.02.2019 09:46

No na západ od nás se /věř tomu nebo ne/ auta opravdu po 2-3 letech mění :mrgreen: U nás tak maximálně po operáku, ale i soukromý auto měnit po 5-7 letech neni myslím takový problém, záleží na preferencích.

A v týhle době ti to často kreje záruka, proto se případnej problém posouvá spíš na druhýho a dalšího majitele, ale ten už zase z podstaty věci (nekupuje novotu) musí sem tam s něčím počítat ...
EDIT: Mě spíš na tyhle diskuzi udivuje, jak se to tu trochu někdo snaží podávat tak, že atmosfericky motory jsou nezničitelny, bezproblemovy, pohodovy a vše downsizovany s turbem umře maximalně po 50k km .. a ono se stačí rozhlídnout po foru a zjistíš, že se to nakonec stejně rozapdne vše :wink:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 9 hostů