Za prve se podivej za kolik (oproti EB) a za druhe ty Duratecy jdou na GO nejdriv tak ve 200tkm a spis o dost pozdeji. To uz muzes mit pri trose stesti treti EcoBoostStanley_vy píše:Podle mě je to fake. Píše tam o GO Duratec 1.6, 1.8 a 2.0. Tyhle motory přece žádné problémy nemají. Jde o šíření poplašné zprávy!
Atmosféra vs. downsizing motory
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
No co nam zbyde. Ted je nastesti jeste vyberWolf78 píše:Jen čas ukáže jak se budou zdejším "atmosférám" měnit názory na nynější motory ,až jim ty líné mrchy dojedou a budou si kupovat jiné auta s ......................................
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Stanley_vy
- Člen klubu

- Příspěvky: 5843
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Za dvacet let budou GO Ecoboostu taky ta pusu. A zas se najde někdo, kde se s ním bude prsit na fóru, vykládat že ma poslední poctivý motor se 260k km, a že jsem mu ho ja prvních 200k km s láskou zajizdel, sk ani nezapomene.Ma.rt píše:Za prve se podivej za kolik (oproti EB) a za druhe ty Duratecy jdou na GO nejdriv tak ve 200tkm a spis o dost pozdeji. To uz muzes mit pri trose stesti treti EcoBoostStanley_vy píše:Podle mě je to fake. Píše tam o GO Duratec 1.6, 1.8 a 2.0. Tyhle motory přece žádné problémy nemají. Jde o šíření poplašné zprávy!
- Jemar
- Zkušený

- Příspěvky: 1699
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Vypadá to, že si každý přihřívá jen tu svoji polívčičku, má klapky na očích a vše ostatní je šunt, alespoň posledních pár příspěvků to tak vypadá. Bohudík realita není tak černobílá
V rodině máme Mondeo MkV s 1.5 Ecoboost 110kW a nikdo z nás se z toho nehroutí. Je v záruce a uvidíme jak se bude projevovat dál.....
V rodině máme Mondeo MkV s 1.5 Ecoboost 110kW a nikdo z nás se z toho nehroutí. Je v záruce a uvidíme jak se bude projevovat dál.....
- Wolf78
- Pokročilý

- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Přesně jak říkáš , každý si bude obhajovat to v čem jezdí a na co má
Pokud bych si osobně kupoval další auto , tak atmosféra je poslední volbou v paletě motorů (dle mého , nejede to a žere to a aby to jelo tak se to musí točit ) . Dle mého nájezdu / účelovosti a stylu jízdy je jasná volba 1.5 EB a hned v závěsu nějaký ten ropák (táhne krásně zespoda a nemusí se tolik točit
) a pak ................................v dáli je atmosféra překopaná na LPG/CNG a klasická atmosféra je dle mého žebříčku hóóódně daleko 
Pokud bych si osobně kupoval další auto , tak atmosféra je poslední volbou v paletě motorů (dle mého , nejede to a žere to a aby to jelo tak se to musí točit ) . Dle mého nájezdu / účelovosti a stylu jízdy je jasná volba 1.5 EB a hned v závěsu nějaký ten ropák (táhne krásně zespoda a nemusí se tolik točit
Je - Focus 2,3 ST-X Performance mk4,5
- Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Fiesta 1,5 EB ST 147kW mk8
- Fusion 1,4 59kW
Byl - Fiesta 1,0 EB mk8
- Ka TITANIUM 1,2 mk2
- C-Max 1,8TDCi
- Focus I 1,8-16v
- Fiesta XR2i 1,6
- Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Fiesta 1,5 EB ST 147kW mk8
- Fusion 1,4 59kW
Byl - Fiesta 1,0 EB mk8
- Ka TITANIUM 1,2 mk2
- C-Max 1,8TDCi
- Focus I 1,8-16v
- Fiesta XR2i 1,6
-
stano.
- Člen klubu

- Příspěvky: 13607
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ja s nim plne suhlasimTomFocus píše:Stanley_vy.....Tyhle motory přece žádné problémy nemají. Jde o šíření poplašné zprávy!
Proč pořád vysíráš!
- enjoy
- Test driver

- Příspěvky: 5325
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Nekteri z nas spatruji cosi pekneho na tom, kdyz muzou motor tocit
Jel jsem uz prakticky se vsim, co se tyce motoru, slabe atmosfery, silne atmosfery, turbene diesely, neturbene, benziny, slabe, silne benziny...
A porad spatruji cosi pekneho na atmosferickem benzinu. A cosi zvraceneho na tlacenem malem motoru. At ma stejny nebo vetsi vykon, na tom nezalezi.
Zrovna v sobotu jsem se krasne projel s mym 2.0i do Nemecka a zpet. 300km s prumerem 11.5l. Auto mi delalo vylozene radost. Kdyz podradis ve 120km/ do trojky, tak motor zpiva. Skoro jakoby ti dekoval, ze muze do otacek. Nove motory nezpivaji, ale breci.
Myslim, ze koho zajima jeste trosku projev auta a ne jen jeho papirove hodnoty, tak atmosferu nemuze zatratit. Ale osobne nemam nic proti tomu, kdyz od auta zada jen to, ze ho ma dopravit z A do B. Kazdeho vec.
Jel jsem uz prakticky se vsim, co se tyce motoru, slabe atmosfery, silne atmosfery, turbene diesely, neturbene, benziny, slabe, silne benziny...
A porad spatruji cosi pekneho na atmosferickem benzinu. A cosi zvraceneho na tlacenem malem motoru. At ma stejny nebo vetsi vykon, na tom nezalezi.
Zrovna v sobotu jsem se krasne projel s mym 2.0i do Nemecka a zpet. 300km s prumerem 11.5l. Auto mi delalo vylozene radost. Kdyz podradis ve 120km/ do trojky, tak motor zpiva. Skoro jakoby ti dekoval, ze muze do otacek. Nove motory nezpivaji, ale breci.
Myslim, ze koho zajima jeste trosku projev auta a ne jen jeho papirove hodnoty, tak atmosferu nemuze zatratit. Ale osobne nemam nic proti tomu, kdyz od auta zada jen to, ze ho ma dopravit z A do B. Kazdeho vec.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
stano.
- Člen klubu

- Příspěvky: 13607
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Aj s tymto plne suhlasimenjoy píše:A porad spatruji cosi pekneho na atmosferickem benzinu. ....Kdyz podradis ve 120km/ do trojky, tak motor zpiva. Skoro jakoby ti dekoval, ze muze do otacek. Nove motory nezpivaji, ale breci....
- kozelos
- Pokročilý

- Příspěvky: 688
- Registrován: 28.12.2011 23:17
Atmosféra vs. downsizing motory
Mě zvuk vytoceneho 1.5EB připadá taky moc fajn. Hlavně proto, že to auto zároveň se zvukem zrychluje. O deci objemnejsi 1.6 74kw zrychlovala, jen když jsem jel sam. S 1.5 EB si teď užívám předjíždění i plne nalozen.
Je: Ford S-max MK2, 2.0 TDCi 110kW (MY2016)
Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)
Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)

Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)

Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)
- IvanSt
- .

- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Vysokootáčková atmosféra je fajn, má svůj charakter. Ale zvuk je (bohužel) mnohem lepší, než výsledný výkon. Delší cesty s ní bývají dost otravné. A co vím, tak Ford žádnou v nižší střední nedělal (jo Mustang 5.2 je bomba).
Navíc tyhle motory byly na vrcholu před dvaceti lety. Tak kam jinam se měl ten vývoj posouvat, než za vyšším výkonem a nižší spotřebou?
Odkaz na GO nezničitelných Durateců pobavil (v poho, můj 2.0 EB má základ právě v něm). A líbila se mi úvaha Stana o elektromobilech.
Navíc tyhle motory byly na vrcholu před dvaceti lety. Tak kam jinam se měl ten vývoj posouvat, než za vyšším výkonem a nižší spotřebou?
Odkaz na GO nezničitelných Durateců pobavil (v poho, můj 2.0 EB má základ právě v něm). A líbila se mi úvaha Stana o elektromobilech.
Ford Focus ST 2014
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tady nikdo prece nepsal, ze je Duratec neznicitelny. Ale lze o nem rici, ze je spolehlivy. Dnesni motory jsou na objednavku uredniku, a proto to tak vypada. Vykon, spotreba fajn, ale uz to nejsou univerzalni jednoduche motory, kde bych nemusel nejak extra premyslet, jak s tim jezdim. Ono to neni jen o motorech... proc misto mechanickeho plynu elektronicky? Proc slozitosti v elektrice a zaroven odlehcovani, takze draty jsou tenke a moc nevydrží? Ventilky s merenim tlaku? Podle me zbytecnosti. Tim neshazuji turbobenziny, jen si myslim, ze by mel mit clovek moznost volby, nekdo radsi vykon a nekdo tu spolehlivost.
Je fakt, ze u noveho auta je to asi jedno, tam to pokryva do jiste doby zaruka, ale mam spoustu jinych moznosti, kam nalejt penize misto rocniho odpisu 100tis.za nove auto ve stredni tride na rodinne vylety
Je fakt, ze u noveho auta je to asi jedno, tam to pokryva do jiste doby zaruka, ale mam spoustu jinych moznosti, kam nalejt penize misto rocniho odpisu 100tis.za nove auto ve stredni tride na rodinne vylety
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- TomFocus
- Test driver

- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ma.rt ....do mrtě mé smýšlení.
- Jemar
- Zkušený

- Příspěvky: 1699
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
S dvoulitrem v atmosféře se už dá zažít celkem hodně srandy, ale je jasné, že kroutící moment bude vždycky menší než u motoru s turbem. Ale ještě si pamatuji, že i s 1.6 (prázdnou) se po okreskách dá taky blbnout dostatečně.
Jinak souhlasím, že pokrok se nedá zastavit, bohužel rychlé změny ekopředpisů zřejmě neumožňují konstruktérům motorů vše doladit k dokonalosti.
Jinak souhlasím, že pokrok se nedá zastavit, bohužel rychlé změny ekopředpisů zřejmě neumožňují konstruktérům motorů vše doladit k dokonalosti.
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tak ono jde taky o to, kolik Nm se prenese na kola. Dlouhe prevody to pak trochu potapi. A pak samozřejmě prubeh. Kdyz jezdim s pracovni TDi, jede krasne, ale kdyz potrebuju predjet, tak misto aby zatah gradoval, tak to spis zacne skomirat. Tam je pak videt, ze je to jen 77 nebo 85kW, pritom 250Nm vypada dobre, ale na kolech je pak mene nez u 190Nm v benzinovym dvoulitru.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .

- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To je průběh výkonu v závislosti na otáčkách. Ne že na kolech má TDI s 250 Nm méně, než benzín se 190 Nm.
Dobře, takže se točíme pořád kolem té spolehlivosti a nejvíc jasno mají ti, kteří tento motor nemají. Už v roce 2013 vyráběl Ford 100 tisíc EcoBoost motorů měsíčně. Kolik jich je vyrobených dodnes a jaká je jejich spolehlivost, ví asi jen Ford.
Uvědomte si, jaká je v dnešní době obrovská konkurence, všechny automobilky jsou si velice vyrovnané, není místo na nějaké (velké či cílené) přešlapy, viz jak se rozjela Hyundai a Kia. Už to není "Fordem tam a vlakem zpět", že Mazdy hnijou, nebo že francouz mi nesmí do garáže..
Máme tu 1.5- tříválec od Fordu 147kW, 1.6- 308 GTI 200kW ,1.8- Megane R.S. Trophy 220kW a dvoulitr od Mercedesu bude atakovat 300kW.
Takové motory byste dřív sériově nevyrobili. Byly by drahé a poruchovost obrovská.
Nedaleko bydlí pán se starou Felicií. Má takový strach z novějších aut, že do ni před každou technickou nasype téměř 20 tisíc. Ale nakonec proč ne že..
Dobře, takže se točíme pořád kolem té spolehlivosti a nejvíc jasno mají ti, kteří tento motor nemají. Už v roce 2013 vyráběl Ford 100 tisíc EcoBoost motorů měsíčně. Kolik jich je vyrobených dodnes a jaká je jejich spolehlivost, ví asi jen Ford.
Uvědomte si, jaká je v dnešní době obrovská konkurence, všechny automobilky jsou si velice vyrovnané, není místo na nějaké (velké či cílené) přešlapy, viz jak se rozjela Hyundai a Kia. Už to není "Fordem tam a vlakem zpět", že Mazdy hnijou, nebo že francouz mi nesmí do garáže..
Máme tu 1.5- tříválec od Fordu 147kW, 1.6- 308 GTI 200kW ,1.8- Megane R.S. Trophy 220kW a dvoulitr od Mercedesu bude atakovat 300kW.
Takové motory byste dřív sériově nevyrobili. Byly by drahé a poruchovost obrovská.
Nedaleko bydlí pán se starou Felicií. Má takový strach z novějších aut, že do ni před každou technickou nasype téměř 20 tisíc. Ale nakonec proč ne že..
Ford Focus ST 2014
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 6 hostů

