Atmosféra vs. downsizing motory
-
- Test driver
- Příspěvky: 4979
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A proto se u mnoho výrobců a děje se to už dnes,seztrácí rozdíl nafta a benzín.Oba dva motory jsou v podstatě totožný,ale benzín pracuje za mnohem vyšších teplot a momentálně je míň spolehlivej a víc žere.Některý automobilky momentálně přestaly do evropy dodávat naftu a někdo ji nenabízí už vůbec což si myslím není dobře.Aféra dieselgate pomátla lidi.Jako za 4l benzín v nižší střední nikdy jezdit nebude.Momentálně se přikláním k naftě,i když nerad a jako mladá ojetina to je u fordu jediná možnost bohužel.Na couračky zbydou asi elektroauta.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13551
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Buducnost je hybrid. Kolesa pohana vylucne elektromotor. Spalovaci motor sluzi iba v spojeni s generatorom a RJ si ho ovlada sama podla potreby. Pracuje v optimalnom rezime. Pri vjazde do nizkoemisnej zony sa deaktivuje.
Dobijes bud na benzin alebo zo zasuvky.
Male elektromobily ako Peugeot ion/Citroen c-zero, Smart, VW up/Skoda citigo, maly Hyundai neviem presny model, su preto tak drahe, lebo stale je vdaka dotaciam a ulavam po nich dopyt. Nema zmysel, aby napriklad ten Smart Fortwo v benzinovej verzii stal 13000 a v elektrickej okolo 30000. Ta bateria tolko nestoji. Keby aj elektromotor s prevodovkou a elektronikou bol rovnako drahy ako spalovak s prevodovkou.
Ono to zlacnie a na taketo curacky budu male elektromobily. Lebo na taketo curacky nepotrebujes Teslu X s dojazdom cez 300km. Staci ti Smart. A aj s mensou baterkou, dojazd povedzme do 80km. Keby stoji povedzme do 10000, bude to bestseller. Nepotrebuje to tempomat, nepotrebuje to excelentne odhlucnenie na dialnice, a kopu dalsich veci z vyssej triedy. Zas veci ako nezavisly elektricky predohrev to ma uz z principu
Dobijes bud na benzin alebo zo zasuvky.
Male elektromobily ako Peugeot ion/Citroen c-zero, Smart, VW up/Skoda citigo, maly Hyundai neviem presny model, su preto tak drahe, lebo stale je vdaka dotaciam a ulavam po nich dopyt. Nema zmysel, aby napriklad ten Smart Fortwo v benzinovej verzii stal 13000 a v elektrickej okolo 30000. Ta bateria tolko nestoji. Keby aj elektromotor s prevodovkou a elektronikou bol rovnako drahy ako spalovak s prevodovkou.
Ono to zlacnie a na taketo curacky budu male elektromobily. Lebo na taketo curacky nepotrebujes Teslu X s dojazdom cez 300km. Staci ti Smart. A aj s mensou baterkou, dojazd povedzme do 80km. Keby stoji povedzme do 10000, bude to bestseller. Nepotrebuje to tempomat, nepotrebuje to excelentne odhlucnenie na dialnice, a kopu dalsich veci z vyssej triedy. Zas veci ako nezavisly elektricky predohrev to ma uz z principu

- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1694
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Měl jsem (1.6 16V Zetec-S) a mám doma atmosféru (2.0 Duratec) a samozřejmě jsem si vyzkoušel i Ecoboost. Celkem jsem z něho byl nadšený. Celkem ta 1.0 92 kW jela (porovnání bylo s 1.6 16V FFI), bylo to tiché, mělo to šestku, prostě nenáročný motor pro masy. Postupem času narůstaly problémy s náhlou ztrátou chladící kapaliny, u 1,6 dokonce s destrukcí pístů, nyní prosakují i první problémy s 1.5. Vím, že z hlediska počtu vyrobených motorů to není nic strašného a každá automobilka má nějakého kostlivce ve skříni. Bohužel tyto problémy mají fatální důsledky pro další používání auta. U Durateků mohou klepat pístní čepy, motor může žrát olej, ale pořád to jezdí. Jediný vážný problém byly klapky v sání a to ještě nebyl problém všech atmosfér.
Docela by mě zajímalo, ať už je to u atmosfér nebo u foukaných motorů, jak to s těmi závadami opravdu je. Jestli jsou to konstrukční chyby, tím myslím samotné "železo" nebo software, nebo jestli je to problém na straně uživatelů, i když dodržují veškeré pokyny v uživatelském manuálu. Já se spíš přikláním k té druhé variantě, protože před zahájením výroby určitě proběhlo mnoho různých zkoušek a testů a nedovedu si dost dobře představit, že by se vědomě začalo vyrábět něco, co se po 40 nebo 60t km rozpadne.
Z tohoto důvodu se mi zdá, že moderní motory už nejsou dostatečně "blbuvzdorné" a způsob jejich správného provozování je daleko sofistikovanější než u atmosfér. U obou typů pohonů se během výroby rozvinula úplná olejová ekvilibristika, vznikly nesmiřitelné tábory zastánců toho, či onoho. Je otázkou, za co všechno současný olej z hlediska trvanlivosti motoru může a nemůže.
Dnešní motory, ať už přeplňované benzíny nebo nafta jsou podstatně složitější než klasické atmosféry. I z tohoto důvodu je nutné předpokládat, že mohou mít během své životnosti větší technické problémy. Samozřejmě, že je nutné rozlišovat mezi novým autem a ojetinou, která bude mít třeba 200t km za sebou. Tam bude problémů nejvíc. Toto je ale i nejčastější cílová skupina ojetých aut v republice. Všichni chtějí alespoň střední třídu v plné palbě za pár korun. Pak jsou z toho vesměs nářky nových majitelů, že se všechno sype. Na fórech je to dnes a denně.
Atmosféry dožívají, o tom není sporu. Pokud se dnes koupí nové auto, je poměrně dlouho kryté zárukou, takže to je výhoda, případné problémy se dají řešit. Po záruce je riziko koupě načatého motoru poměrně větší (pokud platí teorie o uživatelském přístupu) a případný problém např. s LSPI je fatální. Proto koupě jakéhokoliv staršího benzínového auta s oturbeným motorem je podstatně větší riziko než u atmosféry. Podle mě to stejné platí i u nafty. Takže jediná, alespoň trochu pozitivní věc, jak se vyhnout fatálním problémům s dnešními motory je, koupit nové auto, eventuálně připlatit nějakou tu záruku (na záručních servisech trochu vykrvácet
) a po záruce auto poslat dál.....
Docela by mě zajímalo, ať už je to u atmosfér nebo u foukaných motorů, jak to s těmi závadami opravdu je. Jestli jsou to konstrukční chyby, tím myslím samotné "železo" nebo software, nebo jestli je to problém na straně uživatelů, i když dodržují veškeré pokyny v uživatelském manuálu. Já se spíš přikláním k té druhé variantě, protože před zahájením výroby určitě proběhlo mnoho různých zkoušek a testů a nedovedu si dost dobře představit, že by se vědomě začalo vyrábět něco, co se po 40 nebo 60t km rozpadne.
Z tohoto důvodu se mi zdá, že moderní motory už nejsou dostatečně "blbuvzdorné" a způsob jejich správného provozování je daleko sofistikovanější než u atmosfér. U obou typů pohonů se během výroby rozvinula úplná olejová ekvilibristika, vznikly nesmiřitelné tábory zastánců toho, či onoho. Je otázkou, za co všechno současný olej z hlediska trvanlivosti motoru může a nemůže.
Dnešní motory, ať už přeplňované benzíny nebo nafta jsou podstatně složitější než klasické atmosféry. I z tohoto důvodu je nutné předpokládat, že mohou mít během své životnosti větší technické problémy. Samozřejmě, že je nutné rozlišovat mezi novým autem a ojetinou, která bude mít třeba 200t km za sebou. Tam bude problémů nejvíc. Toto je ale i nejčastější cílová skupina ojetých aut v republice. Všichni chtějí alespoň střední třídu v plné palbě za pár korun. Pak jsou z toho vesměs nářky nových majitelů, že se všechno sype. Na fórech je to dnes a denně.
Atmosféry dožívají, o tom není sporu. Pokud se dnes koupí nové auto, je poměrně dlouho kryté zárukou, takže to je výhoda, případné problémy se dají řešit. Po záruce je riziko koupě načatého motoru poměrně větší (pokud platí teorie o uživatelském přístupu) a případný problém např. s LSPI je fatální. Proto koupě jakéhokoliv staršího benzínového auta s oturbeným motorem je podstatně větší riziko než u atmosféry. Podle mě to stejné platí i u nafty. Takže jediná, alespoň trochu pozitivní věc, jak se vyhnout fatálním problémům s dnešními motory je, koupit nové auto, eventuálně připlatit nějakou tu záruku (na záručních servisech trochu vykrvácet

- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
https://go-motory-ostrava.webnode.cz/?f ... u7FpS5u35k
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
tento " maník " vše vyřešil.
p.s. -- není to reklama, ale admin to může klidně smazat.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
tento " maník " vše vyřešil.


p.s. -- není to reklama, ale admin to může klidně smazat.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9509
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Nějak netuším co si o něm mám myslet 

- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5820
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Podle mě je to fake. Píše tam o GO Duratec 1.6, 1.8 a 2.0. Tyhle motory přece žádné problémy nemají. Jde o šíření poplašné zprávy!
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9509
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Hele četl jsem ty diskuze na facebooku a recenze na bazoši, lidi si ho chválí. GO těch motorů opravdu dělá (spotřeba oleje atd...). Podle mě vystupuje jak takový "Ford guru". Dělá nějaké svoje úpravy spalovacích komor, diletační spáry mezi vložkami, atd... což mě přijde takové zavádějící, ale prý to funguje, nevím
další věc je, že nechce nikde napsat co, jak a proč upravuje, prý to je jeho "know-how"
Jak jsem psal, nevím co si o něm myslet



Jak jsem psal, nevím co si o něm myslet



- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Stanley_vy.....Tyhle motory přece žádné problémy nemají. Jde o šíření poplašné zprávy!
Proč pořád vysíráš!
Proč pořád vysíráš!
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1694
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To je právě to, co bych rád zjistil. Jestli je zvýšená spotřeba oleje problém "železa" nebo obsluhy.Stanley_vy píše:Podle mě je to fake. Píše tam o GO Duratec 1.6, 1.8 a 2.0. Tyhle motory přece žádné problémy nemají. Jde o šíření poplašné zprávy!
Měl jsem FFI 1.6 16V Zetec-S (1999), při koupi 63t km a když jsem ho prodával, měl najeto cca 280tkm a žral cca 0,2l/1000km. Jezdil cca 40km do práce, 40 km domů, 1/3 město, zbytek silnice I. a II. třídy.
Momentálně 2.0 Duratec, (koupě 85t km, momentálně 110t km na tacho - beru s rezervou) během intervalu 10t km pro výměnu oleje není třeba nic dolévat. Jezdí převážně cca 25/25 km po silnicích I. a II. třídy, město minimálně.
Buď mám hrozné štěstí na dobré motory, nebo je problém někde jinde....
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5820
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jemar: V celku souhlasí s tím, co jsi psal v předchozím příspěvku. 90% problémů způsobí článek mezi sedadlem, volantem a pedály, případně pristup servisu, max. 10% pak opravdu problém z výroby nebo méně kvalitní náhrada originál dílů.
A samozřejmě čím složitější motor, tím nachylnější na lidsky prvek. Ja v podstatě do žádného auta olej nedoleval mimo běžný interval. A dvě v nich byly ojetiny (i když obě s najezdem do 50k km.
A abych uklidnil zdejší atmosférické mravokarce, zrovna po nejakem Duratecu 1.8 nebo 2.0 koukám.
A samozřejmě čím složitější motor, tím nachylnější na lidsky prvek. Ja v podstatě do žádného auta olej nedoleval mimo běžný interval. A dvě v nich byly ojetiny (i když obě s najezdem do 50k km.
A abych uklidnil zdejší atmosférické mravokarce, zrovna po nejakem Duratecu 1.8 nebo 2.0 koukám.
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5820
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Asi jsi chtěl napsat otazník. Ale to se stává.TomFocus píše:Stanley_vy.....Tyhle motory přece žádné problémy nemají. Jde o šíření poplašné zprávy!
Proč pořád vysíráš!

- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Mám k tomu zde milión vět jako každej, ale nikam jejich publikace nevede...
Když jsi mou výtku vzal na pohodu - tak se omlouvám

Když jsi mou výtku vzal na pohodu - tak se omlouvám

- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1694
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Určitě máš pravdu v tom, že jakékoliv zdejší výlevy nás nikam neposunují, ale i tak si myslím, že prezentace různých názorů a ještě ve vlákně tomu určeném, nemusí být úplně na škodu a že někdo další, kdo si to tu jednou přečte si může potvrdit, či vyvrátit své vlastní přesvědčení. A to přece není nic proti ničemu... 

- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jen čas ukáže jak se budou zdejším "atmosférám" měnit názory na nynější motory ,až jim ty líné mrchy dojedou a budou si kupovat jiné auta s ...................................... 

Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host