Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
kratales
Junior
Junior
Příspěvky: 258
Registrován: 17.10.2012 12:07
Bydliště: Jihlava

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od kratales » 21.01.2019 12:02

Bohužel. A lepší už to asi nebude :roll:.
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13546
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 21.01.2019 12:44

Presne ako s tou erekciou... :lol:

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 21.01.2019 18:46

Bral bych takový názor od majitelů novějších aut. Ale názor majitele starého auta, který pomlouvá nové, o kterém si něco přečetl a zbytek domyslel...
Podle vás stará auta nemají problémy? Že nejezdila nebo do teď nejezdí na svolávačky?
Já vyrůstal na Hondách. Všechny ty legendární VTEC motory. Integrácké B18C6, Prelude 2.2 vti, EK9 B16, 2.0 type R.. Mám ty motory rád svou charakteristikou, ale už tenkrát to byly vylítaný atmosféry s modrým kouřem z výfuku, některé po výbrusu, s nekonzistentním výkonem motor od motoru. A když se jelo na ostrou vačku (aby to aspoň teda jelo), tak to žralo i trávu kolem silnice. BMW E90 330i žádná sláva, Subaru 2.0 a věčný problém se zapalováním. Calibra byla peklo, nejdřív odešlo 4x4, pak se rozpadla převodovka. Golf VR6, super zvuk, malý výkon a neustále na špalkách. Alfa a jejich twin spark... To jsou ty starý poctivý nezničitelný motory??
V Lancii Integrale jsem nejel, jen v slabší Lancii 1.6 turbo. Věčně rozbitá. Kolik myslíš, že by najezdila Integrale, jezdit s ní každý den? Pomineme-li, že to je blbost, ale je to přeci starý poctivý motor, ani ten výkon není závratný, mohla by něco vydržet? Co Cosworth? Ono je docela zřejmé, proč se se starými "legendami" moc nejezdí, je tam vysoká pravděpodobnost, že jak je to staré, tak se to jednoduše rozbije. Jak prosté a nečekané že..
Mnozí z vás jezdí se starým motorem špinavým od oleje několikrát do roka do servisu, ale nové auto nechcete, protože se může rozbít. Jak prozíravé.

Ohledně spotřeby. Turbo obecně zvyšuje účinnost spalování motoru. Takhle jednoduché to je. Každý si může vyhledat libovolná auta třeba na spritmonitor (např. FoFo 2.0 vs FoFo 1.5/1.6EB) a není třeba si opět cokoliv vymýšlet.

Vždycky jde o peníze. Máme doma 12 let starou Fiestu, nemůžu si stěžovat. Ale nebudu plivat po nové a všemu, co je s ní spojené jen proto, že za ni teď nedám 300 tisíc.
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 21.01.2019 19:20

Ja s Tebou souhlasim. Ma druhou stranu je fakt, ze i kdyz ty dnesni motory mají lepsi parametry a jsou efektivnejsi, jsou mene blbuvzdorne a nejake vedlejší náklady krome paliva jsou pravděpodobnější.
Ja treba jezdim dost krátkých tras, coz je napor i na jednoduchou atmosféru s neprimym vstrikovanim. Ale da se..posledni auto s 200tkm slapalo jak hodinky a ani olej A5 to vubec nezralo.
Resit studene turbo, benzin v oleji, karbon, protoze vetsinu casu to spaluje neefektivne, to fakt resit nechci.
Pokud bych jezdil kazdy den 30km do prace, tak je turbomotor jasna volba.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 21.01.2019 19:25

Úlev si, přeci si sám sobě musíš obhájit to, co jsi si koupil. Bylo by divné, kdyby jsi to hanil. Na druhou stranu si vážím těch, kteří si něco takového koupí a prohlásí, že příště ne , z tohoto a tohoto důvodu. Již od záčátku jsem tomuto trendu nebyl nakloněn, a nevěřil jsem o správnosti tohoto směru. To jako by se prosazovalo, že dva malí poníci lépe utáhnout vůz, než jeden valach.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 21.01.2019 19:27

IvanST ,,Já vyrůstal na Hondách. Všechny ty legendární VTEC motory. Integrácké B18C6, Prelude 2.2 vti, EK9 B16, 2.0 type R.. Mám ty motory rád svou charakteristikou, ale už tenkrát to byly vylítaný atmosféry s modrým kouřem z výfuku, některé po výbrusu, s nekonzistentním výkonem motor od motoru. A když se jelo na ostrou vačku (aby to aspoň teda jelo), tak to žralo i trávu kolem silnice. BMW E90 330i žádná sláva, Subaru 2.0 a věčný problém se zapalováním. Calibra byla peklo, nejdřív odešlo 4x4, pak se rozpadla převodovka. Golf VR6, super zvuk, malý výkon a neustále na špalkách. Alfa a jejich twin spark... To jsou ty starý poctivý nezničitelný motory??,,

Hmm....netuším na čem a včem (auta) jsi vyrůstal a kolik ti bylo v devadesátkách, ALE mám úplně úplně jiné postřehy z než Ty. Honda! v té době s 1.6i (92-118kw) lítala nad zemí a kulový žrala, pomáhala nízká váha. Kdo ten motor krmil slušným olejem jezdil do zkorodování auta. Teď vidím, že jsi slušný akademik. Krom AR jsi měl v rukou nebo v okolí buď vraky nebo neschopné provozovatele. AR je srdcovka, ale potížista, ALE BUSSO 3,2 V6 je špička!!!

Kde je v tvé tvrdé kritice je BMW E30 4R, M3 E46 6R špičkovej MB 190 evo2!!! na těhle jsem lítal já a mé okolí. Zážitky za volantem šli i bez enormních nákladů (dnes!) Jj BMW M3 E46 trpěl na trhání zadní nápravy z podlahy a hlava praskala jen blbům co necítí s motorem to stejný samosfor.
Dřív byly motory mechanický pro opravdové řidiče - staral jses tak jsi dlouho jezdil.
Dnes? Jezdíš piánko - máš to plný karbonu, Větráš motor - tak ti porupají písty :mrgreen:

V devadesátkách až do 2004 jsem byl v brně aktivní a mega zapálenej autař s licencí od mičánka (okruh) to jen jestli hodnotíš povrchně podle mého zdejšího nafťáčka :wink:
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 21.01.2019 19:41

Jenomže ty pisty ti rupnou prave tim piankem... kdyz tam blafne ten nanesenej karbon. Drtiva vetsina turbomotoru jezdi bez problemu, takze proto tolik spokojenych lidi. Kazdy ma pravo volby, to je cele :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 21.01.2019 19:41

ballu píše:Úlev si, přeci si sám sobě musíš obhájit to, co jsi si koupil. Bylo by divné, kdyby jsi to hanil.
přesně jako ty :palec_nahoru: kdy si pojedeš pro veteránské značky :wink: co ty čísla o spotřebě jak si psal ,už si nějaký vycucal z palce ??
Naposledy upravil(a) Wolf78 dne 21.01.2019 19:47, celkem upraveno 1 x.
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 21.01.2019 19:46

Písty u turbo benzínu rupají pří přechodové fázi z 1600ot na 2400ot. A fór je v tom, že výrobci do tohodle pásma dávají plnej krouťák :mrgreen: takže co? ALIBISMUS výrobce... Jde jen o plnění laboratorních norem, vůbec vůbec jim nejde o realitu jízdy vs. spotřeba. Jen laboratoř, proto se z aut vytrácí manuály, protože řadí tak jak chce výrobce. Konec manuálu u Seatu Cupra, VW Golf R, BMW u 6R Turb atd...
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 21.01.2019 19:49

Jj ale rupnou vybuchem toho nanesenyho karbonu, ktery se tam nanasi pri nezatizenem motoru. Na druhou stranu u drtive vetsiny motoru se to nestalo :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 21.01.2019 19:51

Na druhou stranu u drtive vetsiny motoru se to nestalo :)

To je pravda...
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 21.01.2019 19:52

jen se zeptám , kolik je tady majitelů co jim něco odešlo třeba na 1,5 EB ?? Jen se ptám na co se mám připravit do budoucna :D
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 21.01.2019 20:05

Moc lidi na tom asi jeste nema najeto ranec. Na druhou stranu 1.6 dokazal odpochodovat uz po 20 tis. Km :) jestli jezdis v nejakem normalnejsim rezimu, tak bych se nebal. 100 tis.km asi mas zaruku, ne?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 21.01.2019 20:15

Ma.rt píše:Jj ale rupnou vybuchem toho nanesenyho karbonu, ktery se tam nanasi pri nezatizenem motoru. Na druhou stranu u drtive vetsiny motoru se to nestalo :)
Výbuch žádného karbonu, ale směsy benzínu s olejem a jeho aditivama. Spomalený záběr výboje vypadá jak polární záře, a nevzniká u stěn , ale v prostoru. Když se zadaří, a střed bude u stěny kde i píst má čep, tak v tomto místě píst praskne.

Pro wolfa: už se ty zobáku na mne vyser. Ty bez PC v autě si neumíš ani spočítat spotřebu, né tak porovnat spotřebu dvou aut. Ostatní se ani nevyjadřují, k takové banální věci. Jenom ty ze sebe děláš blba a provokuješ.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 21.01.2019 20:19

ballu píše: Pro wolfa: už se ty zobáku na mne vyser.
Kolik že ti je ?? Jsem zvědavej jak starého , nebo spíše mladého mám oponenta :wink: Jinak BLBA ze sebe děláš jen a jen TY . :wink:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů