Nazdar chlapci.
Mohu otázečku?
Auto trošku žere olej.
Když jsou připečené - zapečené kroužky, je slyšet nějaký zvuk?
Takové divné " cvrdlikání ".
O víkendu jízda po dálnici pohoda žádný zvuk, dopo zaparkuju, večer přijdu k autu natočím taky OK se rozjedu a 30Km jízda městem to začlo dělat. Auto potom celou noc odstavené, ráno nastartuju a nic žádný zvuk, jen na měrce oleje je asi tak o 3 - 4 mm méně. Cesta zpět po dálnici nic žádný zvuk. Olej po jízdě zpět zůstal tak jak ráno.
Poradíte někdo?
Díky
GO motoru Duratec HE
- jarason
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 16.07.2012 20:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: GO motoru Duratec HE
Fordd Mondeo MKIII, liftback 11/03, 1.8 16V 92kW
předešlé: mondeo II, sedan, zetec, 1.8, rv.97
předešlé: mondeo II, sedan, zetec, 1.8, rv.97
- Skodax
- Pokročilý
- Příspěvky: 544
- Registrován: 02.12.2012 22:01
- Bydliště: Plzeň
Re: GO motoru Duratec HE
Cvrlikání budou spíš vířivé klapky. Kroužky nedělají žádné zvuky. Jediné co může dělat takové zvuky jsu nemazané ventily.

Je: Ford B-Max 1.4 66kW
Byl: Ford Ka 1.2 2013 51kW
Byl: Ford Focus Bordeaux 2.0 16V Duratec HE 107kW
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: GO motoru Duratec HE
Ahoj všem, asi to patří do tohoto tématu.
Do rodiny jsme pořídili ojeté Mondeo 2011, Duratec HE 2.0/107kW, najeto necelých 120t km. Volba padla na benzín, protože ojetiny v naftě v bazarech byly často se spoustou otazníků. Ovšem nastaly problémy:
- od začátku vyšší spotřeba oleje (cca 0,5-0,8l/1000km), závisí na stylu jízdy (dálnice = žere více oleje), někdy však ta spotřeba oleje je mnohem menší. Po dotazu na prodejce se ten odkazuje na specifikaci výrobce (max.1l/1000km), což je splněno.
- tímto jsem se nenechal odpálkovat, protože ve Focusu řekněme podobný motor s dvojnásobným nájezdem olej nežere
- tak jsem změřil kompresní tlaky a už při porovnání svíček ty ze 3. a 4.válce ukazovaly na problém. Výsledek měření: 12,7bar/12,7bar/8bar/9bar. Po vstříknutí oleje do válce tlaky na 3. a 4. válci vylezly, ale jen o 2 bary na nějakých 10 a 11 bar
- při pohledu do válce otvorem pro svíčku je na pístu 3. a 4. válce vidět černý karbon, 1. a 2. mají čistý kovově šedý povrch.
- motor však startuje perfektně, běží klidně, nekouří (ani po startu, ani při jízdě - jel jsem za ním delší trasu), z výfuku není cítit olej. Auto jede dobře, spotřeba asi tak v normě, co píšou ostatní.
Můžete mi poradit, na jaký problém to ukazuje? Zapečené pístní kroužky? Ale neměl by kompresní tlak s olejem ve válci vzrůst výrazněji? Nemohou to tedy být gufera na ventilech nebo těsnení pod hlavou (protože to jsou sousedící válce)? Ale podle karbonu na pístech bych sázel na ty kroužky.
Snažíme se uplatnit záruku na skryté vady, ale bez ohledu na výsledky bych rád věděl, co čekat.
Díky za rady.
Do rodiny jsme pořídili ojeté Mondeo 2011, Duratec HE 2.0/107kW, najeto necelých 120t km. Volba padla na benzín, protože ojetiny v naftě v bazarech byly často se spoustou otazníků. Ovšem nastaly problémy:
- od začátku vyšší spotřeba oleje (cca 0,5-0,8l/1000km), závisí na stylu jízdy (dálnice = žere více oleje), někdy však ta spotřeba oleje je mnohem menší. Po dotazu na prodejce se ten odkazuje na specifikaci výrobce (max.1l/1000km), což je splněno.
- tímto jsem se nenechal odpálkovat, protože ve Focusu řekněme podobný motor s dvojnásobným nájezdem olej nežere
- tak jsem změřil kompresní tlaky a už při porovnání svíček ty ze 3. a 4.válce ukazovaly na problém. Výsledek měření: 12,7bar/12,7bar/8bar/9bar. Po vstříknutí oleje do válce tlaky na 3. a 4. válci vylezly, ale jen o 2 bary na nějakých 10 a 11 bar
- při pohledu do válce otvorem pro svíčku je na pístu 3. a 4. válce vidět černý karbon, 1. a 2. mají čistý kovově šedý povrch.
- motor však startuje perfektně, běží klidně, nekouří (ani po startu, ani při jízdě - jel jsem za ním delší trasu), z výfuku není cítit olej. Auto jede dobře, spotřeba asi tak v normě, co píšou ostatní.
Můžete mi poradit, na jaký problém to ukazuje? Zapečené pístní kroužky? Ale neměl by kompresní tlak s olejem ve válci vzrůst výrazněji? Nemohou to tedy být gufera na ventilech nebo těsnení pod hlavou (protože to jsou sousedící válce)? Ale podle karbonu na pístech bych sázel na ty kroužky.
Snažíme se uplatnit záruku na skryté vady, ale bez ohledu na výsledky bych rád věděl, co čekat.
Díky za rady.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- benobiker
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 12.07.2014 07:27
- Bydliště: České Budějovice
Re: GO motoru Duratec HE
Sázím na pístní kroužky..
Já mám například spotřebu oleje cca 0,6l na 1000Km a tlaky na všech válcích stejné, přes 15bar. U mne bude problém ve stíracích kroužcích, kdy si motor tlayk drží, ale olej mu prostě chutná...
Ty gufera na ventilech by se projevovali kouřivostí po jízdě z kopce bez plynu na kvalt, kdy se do válce skrz gufera nasaje olej...

Já mám například spotřebu oleje cca 0,6l na 1000Km a tlaky na všech válcích stejné, přes 15bar. U mne bude problém ve stíracích kroužcích, kdy si motor tlayk drží, ale olej mu prostě chutná...
Ty gufera na ventilech by se projevovali kouřivostí po jízdě z kopce bez plynu na kvalt, kdy se do válce skrz gufera nasaje olej...
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001
- Skodax
- Pokročilý
- Příspěvky: 544
- Registrován: 02.12.2012 22:01
- Bydliště: Plzeň
Re: GO motoru Duratec HE
Tak pokud tlaky dole tak bych spíš čekal kruhy. Ten nájezd je jistý? Mě auto taky žralo, ale bylo to cíti a žádný kouř ani náznak jsem nezaznamenal. Dokonce ani emise nic neřekly.

Je: Ford B-Max 1.4 66kW
Byl: Ford Ka 1.2 2013 51kW
Byl: Ford Focus Bordeaux 2.0 16V Duratec HE 107kW
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti