GO motoru Duratec HE
- slant
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 02.03.2011 21:19
Re: GO motoru Duratec HE
Mrzka skusenost:
mal som pred dovolenkou, preto som uz ziadne experimenty s vyplachmi neskusal.
Cesta na dovolenku 700km, dialnicne tempo 130km/h. Pred cestou hladina oleja na MAX. Prve tankovanie LPG po 350 km, hovorim si ze ceknem olej, pre istotu. Vytiahmem mierku - mierka sucha! Dolial som liter, este stale hboko pod MIN. Dolial som este druhy liter aby som mal po MAX.
Suma sumarum 700km za 4 litre oleja.
Cestou naspat som mal tak 110km/h, za tych 700 km si vytiahol "len" 2,5 az 3 litre.
Urcite uz pri tomto motore ziadna chemia nema vyznam, rozplanujem si tyzden ked auto nebudem potrebovat a supnem to skusenemu motorarovi.
mal som pred dovolenkou, preto som uz ziadne experimenty s vyplachmi neskusal.
Cesta na dovolenku 700km, dialnicne tempo 130km/h. Pred cestou hladina oleja na MAX. Prve tankovanie LPG po 350 km, hovorim si ze ceknem olej, pre istotu. Vytiahmem mierku - mierka sucha! Dolial som liter, este stale hboko pod MIN. Dolial som este druhy liter aby som mal po MAX.
Suma sumarum 700km za 4 litre oleja.
Cestou naspat som mal tak 110km/h, za tych 700 km si vytiahol "len" 2,5 az 3 litre.
Urcite uz pri tomto motore ziadna chemia nema vyznam, rozplanujem si tyzden ked auto nebudem potrebovat a supnem to skusenemu motorarovi.
1.8 92kw, 2004, Mondeo Kombi, LPG Lovato Fast Smart.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: GO motoru Duratec HE
to je hodne spatny...kolik mas najeto?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- slant
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 02.03.2011 21:19
Re: GO motoru Duratec HE
270tisic. druhy majitel, kupovane od ford dilera ako overena jazdenka pri stave 200tisic.
pri normalnej jazde okreskami zerie tak liter na 1000, pripadne nieco viac, cca liter na 800km mozno..
ta dovolenka to bol fakt extrem
preco ma duratec odvetranie klukovej skrine a este aj extra odvetranie vackoveho hriadela? vackovy hriadel nie je predsa hermeticky oddeleny od klukovej skrine, ( predsa nalievam olej cez veko a stecie az dole do vane )? predpokladam ze ked dole vznikne pretlak, hadica odvetrania vackoveho hriadela je schopna ho odviest von pod vzduchovy filter do sania. skusali ste niekto zaslepit to odvetranie klukovej skrine do sacieho potrubia? ako sa da zdiagnostiovat spravna funkcie toho pcv ventilu odvetrania? moj motor je mozno uz vylagrovany, ale takuto extremnu spotrebu oleja pri vysokych otackach bude mat svedomi este aj cosi ine a pdozrievam prave toto "dolne" odvetranie. myslim rozprskany olej zdola si sanie jednoducho vycucne do seba a motor ho spali.
pri normalnej jazde okreskami zerie tak liter na 1000, pripadne nieco viac, cca liter na 800km mozno..
ta dovolenka to bol fakt extrem
preco ma duratec odvetranie klukovej skrine a este aj extra odvetranie vackoveho hriadela? vackovy hriadel nie je predsa hermeticky oddeleny od klukovej skrine, ( predsa nalievam olej cez veko a stecie az dole do vane )? predpokladam ze ked dole vznikne pretlak, hadica odvetrania vackoveho hriadela je schopna ho odviest von pod vzduchovy filter do sania. skusali ste niekto zaslepit to odvetranie klukovej skrine do sacieho potrubia? ako sa da zdiagnostiovat spravna funkcie toho pcv ventilu odvetrania? moj motor je mozno uz vylagrovany, ale takuto extremnu spotrebu oleja pri vysokych otackach bude mat svedomi este aj cosi ine a pdozrievam prave toto "dolne" odvetranie. myslim rozprskany olej zdola si sanie jednoducho vycucne do seba a motor ho spali.
1.8 92kw, 2004, Mondeo Kombi, LPG Lovato Fast Smart.
- benobiker
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 12.07.2014 07:27
- Bydliště: České Budějovice
Re: GO motoru Duratec HE
Máš trochu zkreslený pojem funkce odvětrávání klikovky... Aby celý systém fungoval, tak do motoru musí být přiveden čerstvý vzduchu (ta hadice, co ti jde z Airboxu do ventolového víka) a následně odvod vzduchu přes PCV ventil ( ta hadice, co jde dole z bloku motoru) do sání... Není zvlášť řešené odvětrávání spodku a zvlášť vršku, prostě to musí být průchozí, aby to luftovalo... Jakmile to přerušíš nahoře, nebo dole, nebude systém funkční... PCV ventil funguje tak, že když je motor vyplý (první případ v obrázku), v sání je tlak roven vnějšímu tlaku vzduchu, pružina zavře ventil, odvětrávání není průchozí. V druhém případě, když nakopnu motor a točím volnoběh, je v sání maximální podtlak díky zavřené škrtící klapce, podtlak snadno přetlačí pružinku a pohyblivá část ventilu (třebas kulička, šoupátko) tak skoro dotěsní ventil z druhé strany, tímto způsobem je dosaženo minimálního proudění vzduchu skrz PCV ventil. V třetím případě, kdy jedu na půl plynu, podtlak v sání se sníží, tehdy by mělo být šoupátko (pohyblivá část ventilu) někde na půl cesty, je tak dosaženo středního proudění vzduchu skrz PCV ventil. A poslední čtvrtý případ, kdy tomu šlápnu na krk, naplno se otevře škrtící klapka, podtlak v sání se sníží natolik, že je skoro roven vnějšímu tlaku, tehdy opět pružinka přetlačí ventil (jako v prvním případu), ale nezavře ho úplně, tehdy dochází k největšímu proudění vzduchu skrz PCV ventil...
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001
- slant
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 02.03.2011 21:19
Re: GO motoru Duratec HE
aha. dakujem za vysvetlenie.
1.8 92kw, 2004, Mondeo Kombi, LPG Lovato Fast Smart.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 06.05.2015 13:50
Re: GO motoru Duratec HE
Ahoj borci,
po delší odmlce, spotřeba oleje se drží na cca 0,1l/1000 km.Bohužel foto se sundanou vanou nemám, co se sundání vany týče, nebyl žádný problém je lepená, jediná záludnost je kompresor klimatizace na vaně, takže musím být odmontovaný, ale nemusel jsem vypouštět, pouze jsem ho vyvěsil, hadice to dovolí.Svody šli dobře povolit i zpátky, ale musíš povolit katalyzátor. Jediná pakárna je nutnost demontovat plast pod sklem, jinak se k tomu nedá dostat.
po delší odmlce, spotřeba oleje se drží na cca 0,1l/1000 km.Bohužel foto se sundanou vanou nemám, co se sundání vany týče, nebyl žádný problém je lepená, jediná záludnost je kompresor klimatizace na vaně, takže musím být odmontovaný, ale nemusel jsem vypouštět, pouze jsem ho vyvěsil, hadice to dovolí.Svody šli dobře povolit i zpátky, ale musíš povolit katalyzátor. Jediná pakárna je nutnost demontovat plast pod sklem, jinak se k tomu nedá dostat.
- MDragon
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 09.02.2016 23:53
- Bydliště: Vsetín/Brno
Re: GO motoru Duratec HE
Ahoj,
taky se podělám se zkušenostmi s GO.
Koupil jsem si v září Ford Mondeo 1.8i 92kW rv.2006 z bazaru. Dovoz z německa půl roku předtím. Nalítáno při koupi cirka 163tkm.
s přestavbou na LPG značky PRINS VSI a už při koupi jsem měl podezření, že auto si pěkně bere olej, taky jsem skrze to nakonec usmlouval cirka 15k z ceny, které jsem si odložil na GO, se kterou jsem částečně již počítal, po pročtení diskuzí, ale nebyl čas udělat ji hned..
1) proč jste GO nechávali udělat
Auto si postupně od září 15 do začátku února 16 bralo 1,5L oleje později kolem 2,5L na 1000km.
Najel jsem s tím ~13t km a poté začalo jet na tři válce, svíčky byli viditelně utopené v oleji, domluvena zrovna generálka.
2) v kolika km:
176t km
3) co vše obsahovala
komplet GO hlavy, výměna všech 16ventilů, gufer, vodítek, tvrz. sedla
pístní kroužky, ojniční šálky, honování
rozvodová sada, těsnění pod hlavou, výměna svíček
etc.. práce
4) klidně po SZ kdo Vám ji dělal
Ford Šindler Brno
5) pokud to není tajemství tak kolik to koštovalo. Je to takový doplňující údaj k bodu 3.
cirka 30k
6) jak dlouho to trvalo
cirka 3 týdny, jelikož byli problémy sehnat pístní kroužky
7) doba záběhu
aktuálně zajíždím, najeto 1300km, olej zatím klesl o pár milimetrů, ale stále je nad vrchní ryskou.(při předání byl olej tak 0,5 cm přes vrchní rysku.
8 ) doporučený olej pro záběh/provoz
Pokračuju v Forďáckém 5W-30.
9) jestli to splnilo očekávaný výsledek
Ještě brzo mluvit,.. uvidí se za pár měsíců tak po 5 - 10tis. km. Zatím zajíždím na benzín a olej vypadá nežere, táhne dobře.
taky se podělám se zkušenostmi s GO.
Koupil jsem si v září Ford Mondeo 1.8i 92kW rv.2006 z bazaru. Dovoz z německa půl roku předtím. Nalítáno při koupi cirka 163tkm.
s přestavbou na LPG značky PRINS VSI a už při koupi jsem měl podezření, že auto si pěkně bere olej, taky jsem skrze to nakonec usmlouval cirka 15k z ceny, které jsem si odložil na GO, se kterou jsem částečně již počítal, po pročtení diskuzí, ale nebyl čas udělat ji hned..
1) proč jste GO nechávali udělat
Auto si postupně od září 15 do začátku února 16 bralo 1,5L oleje později kolem 2,5L na 1000km.
Najel jsem s tím ~13t km a poté začalo jet na tři válce, svíčky byli viditelně utopené v oleji, domluvena zrovna generálka.
2) v kolika km:
176t km
3) co vše obsahovala
komplet GO hlavy, výměna všech 16ventilů, gufer, vodítek, tvrz. sedla
pístní kroužky, ojniční šálky, honování
rozvodová sada, těsnění pod hlavou, výměna svíček
etc.. práce
4) klidně po SZ kdo Vám ji dělal
Ford Šindler Brno
5) pokud to není tajemství tak kolik to koštovalo. Je to takový doplňující údaj k bodu 3.
cirka 30k
6) jak dlouho to trvalo
cirka 3 týdny, jelikož byli problémy sehnat pístní kroužky
7) doba záběhu
aktuálně zajíždím, najeto 1300km, olej zatím klesl o pár milimetrů, ale stále je nad vrchní ryskou.(při předání byl olej tak 0,5 cm přes vrchní rysku.
8 ) doporučený olej pro záběh/provoz
Pokračuju v Forďáckém 5W-30.
9) jestli to splnilo očekávaný výsledek
Ještě brzo mluvit,.. uvidí se za pár měsíců tak po 5 - 10tis. km. Zatím zajíždím na benzín a olej vypadá nežere, táhne dobře.
nyní: Ford Mondeo mk4 Titanium 2013 2.0 TDCi 120kW kombi.
dříve: Ford Mondeo mk3 2006 1.8 92kW + LPG Prins.
dříve: Ford Mondeo mk3 2006 1.8 92kW + LPG Prins.
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Jenom jestli není 5w 30 důvod celé anabaze
...

Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- MDragon
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 09.02.2016 23:53
- Bydliště: Vsetín/Brno
Re: GO motoru Duratec HE
Měl bych na Vás dotaz, chtěl bych se spíše ujistit.
cca 14dní po GO(viz výše) a nájezdu 2000km jsem při kontrole svíček zjistil, že je na druhé a třetí naspodku trocha oleje.
Jinak olej jsem zatím nedoléval, stále se drží navrchu rysky., zajel jsem do servisu, kde mi GO dělali a říkal mi, že bude pravděpodobně špatné těsnění pod hlavou.
Těsnění, které nutno zdůraznit, dávali při GO nové. Jsem domluvený na příští pondělí, že jej objedná a vymění m to, nemluvili jsme však v čí to bude režii.
Počítám však a rád bych trval natom, že pokud tam bylo těsnění nové tak bude problém
a) v jejich práci
b) v špatném novém těsnení
Tudíž by mi měli výměnu za nové těsnění provést v rámci záruky na GO a to bezplatně.
Souhlasíte semnou? Co si o tom myslíte? Nebo můžou být jiné důvody proč by těsnění nemělo po GO těsnit, kterým by se nedalo předejít?
cca 14dní po GO(viz výše) a nájezdu 2000km jsem při kontrole svíček zjistil, že je na druhé a třetí naspodku trocha oleje.
Jinak olej jsem zatím nedoléval, stále se drží navrchu rysky., zajel jsem do servisu, kde mi GO dělali a říkal mi, že bude pravděpodobně špatné těsnění pod hlavou.
Těsnění, které nutno zdůraznit, dávali při GO nové. Jsem domluvený na příští pondělí, že jej objedná a vymění m to, nemluvili jsme však v čí to bude režii.
Počítám však a rád bych trval natom, že pokud tam bylo těsnění nové tak bude problém
a) v jejich práci
b) v špatném novém těsnení
Tudíž by mi měli výměnu za nové těsnění provést v rámci záruky na GO a to bezplatně.
Souhlasíte semnou? Co si o tom myslíte? Nebo můžou být jiné důvody proč by těsnění nemělo po GO těsnit, kterým by se nedalo předejít?
nyní: Ford Mondeo mk4 Titanium 2013 2.0 TDCi 120kW kombi.
dříve: Ford Mondeo mk3 2006 1.8 92kW + LPG Prins.
dříve: Ford Mondeo mk3 2006 1.8 92kW + LPG Prins.
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: GO motoru Duratec HE
Jestli to je spatnym tesnenim, tak by to melo byt na zaruku a je jedno, jestli vada materialu nebo spatna prace. Ten olej se na svice dostal opravdu "spodem"? Nestekl tam pri demontazi svicek a bude spatne treba jen tesneni ventildeklu nebo nekdo naleval olej prilis zhurta? A mam pocit, ze ventildekl se tesni jen silikonem, tam se snad ani tesneni jako takove nedava.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- Skodax
- Pokročilý
- Příspěvky: 544
- Registrován: 02.12.2012 22:01
- Bydliště: Plzeň
Re: GO motoru Duratec HE
To nebude těsněním hlavy, ale ventildeklu. Nejspíš nedali nové a staré si nesedlo. To je operace kterou si dokážeš udělat sám....

Je: Ford B-Max 1.4 66kW
Byl: Ford Ka 1.2 2013 51kW
Byl: Ford Focus Bordeaux 2.0 16V Duratec HE 107kW
- MDragon
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 09.02.2016 23:53
- Bydliště: Vsetín/Brno
Re: GO motoru Duratec HE
Dávám si lekce skladby motoru,.. ono svíčky 2 a 3 mají společný horní prostor?(dutinu) to by pak i odpovídalo, proč by svíčka 1 a 4 byly suché, těsnění víka by netěsnilo jen v některém místě uprostřed.
Zdá se, že ty svíčky(plech kolem nich) jsou malinko zamazané i zvrchu, tak by asi dávalo smysl, že to tam nateklo vrchem. Ono,.. pokud jsou svíčky dobře utáhlé a neprotéká to přes závity, tak to vlastně ani nemá kudy jinudy se tam dostat, že?
Nevím teď jestli v tom servisu sů blbý a těsněním pod hlavou mysleli těsnění pod víkdem ventilů, nebo jak.
Ono to v tom servisu u p. Šindlera funguje tak nějak,... On sám semnů poslal k autu včera takého mladého kluka, který sa nato díval, vypadalo že mluvíme oba o té vrchní části (ventildeklu), že výměna těsnění potrvá tak hodinku říkal, ale mluvil o špatném těsnění pod hlavou. Totéž pak říkal Šindlerovi a ten říkal ok, že ho objedná a ať se zastavím příští týden..
Tak nevím - radši mu tam ráno zavolám a zeptám se teda co objednal a co teda plánuje měnit, že si myslím že to bude těsnění víka ventilů...
Nj,.. ono věci nemožou být jednoduché
Každopádně díky Vám za reakce.
Zdá se, že ty svíčky(plech kolem nich) jsou malinko zamazané i zvrchu, tak by asi dávalo smysl, že to tam nateklo vrchem. Ono,.. pokud jsou svíčky dobře utáhlé a neprotéká to přes závity, tak to vlastně ani nemá kudy jinudy se tam dostat, že?
Nevím teď jestli v tom servisu sů blbý a těsněním pod hlavou mysleli těsnění pod víkdem ventilů, nebo jak.
Ono to v tom servisu u p. Šindlera funguje tak nějak,... On sám semnů poslal k autu včera takého mladého kluka, který sa nato díval, vypadalo že mluvíme oba o té vrchní části (ventildeklu), že výměna těsnění potrvá tak hodinku říkal, ale mluvil o špatném těsnění pod hlavou. Totéž pak říkal Šindlerovi a ten říkal ok, že ho objedná a ať se zastavím příští týden..
Tak nevím - radši mu tam ráno zavolám a zeptám se teda co objednal a co teda plánuje měnit, že si myslím že to bude těsnění víka ventilů...
Nj,.. ono věci nemožou být jednoduché

Každopádně díky Vám za reakce.
nyní: Ford Mondeo mk4 Titanium 2013 2.0 TDCi 120kW kombi.
dříve: Ford Mondeo mk3 2006 1.8 92kW + LPG Prins.
dříve: Ford Mondeo mk3 2006 1.8 92kW + LPG Prins.
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Jj, tak nějak je celkem přesné.
Nakonec to ale obvykle zvládnou
Nakonec to ale obvykle zvládnou
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Specík
- Nováček
- Příspěvky: 135
- Registrován: 03.12.2013 22:36
- Bydliště: Šumavsko
Re: GO motoru Duratec HE
Doporučuju dotahovat momenťákem, v jak na to je i pořadí dotahování šroubů! Mám vyzkoušeno, že pak drží i starý těsnění, nikdy jsem ho měnit nemusel 

Focus II 2.0 16V 107kw Titanium+
Mazda Tribute 2.3 110kw
Mazda Tribute 2.3 110kw
- MDragon
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 09.02.2016 23:53
- Bydliště: Vsetín/Brno
Re: GO motoru Duratec HE
Zdravím,
tak jsem byl včera v servisu - těsnění ventildeklu vypadalo v pořádku,.. nakonec to jen pročistili a přidali pořádnou dávku silikonu, nebo něčeho takového..
Zatím najeto 150km a vypadá že těsní dobře.
Vše v rámci garance a nechali mě aj juknout do dílny, takže spokojenost.
Díky.
tak jsem byl včera v servisu - těsnění ventildeklu vypadalo v pořádku,.. nakonec to jen pročistili a přidali pořádnou dávku silikonu, nebo něčeho takového..
Zatím najeto 150km a vypadá že těsní dobře.
Vše v rámci garance a nechali mě aj juknout do dílny, takže spokojenost.
Díky.
nyní: Ford Mondeo mk4 Titanium 2013 2.0 TDCi 120kW kombi.
dříve: Ford Mondeo mk3 2006 1.8 92kW + LPG Prins.
dříve: Ford Mondeo mk3 2006 1.8 92kW + LPG Prins.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host