Od roku 2010 do roku 2013 jsem provozoval FFI TDCi common rail s najetými 250 tis. km. Kouřivost po startu takto starého dieselu prostě je, s Vervou nebyla (Maxxmotion dtto.)
Zkoušel jsem aditiva (samozřejmě to nejlepší, takže VIF) a Verva byla lepší.
Pak přišla konkurence Vervy (Maxxmotion) a chvilku jsme se radovali, protože přece když je konkurence na trhu, tak získá zákazník. Realita byla taková, že dřív byla Verva dražší o 1 Kč na 1 l oproti TOP Q (aditivovaná nafta Benziny, ale cetanové číslo 51) a s příchodem Maxxmotion se Verva pošoupla na 1,30 Kč na 1 l dráž oproti TOP Q.
Pocitově (hlučnost, kouřivost, starty) se u mě nejlíp chovala Verva. Na Maxxmotion jsem měl potíže s teplými starty (kdo hledá, najde vlákno). Inu opotřebení čerpadla se asi už začínalo hlásit.
Ke konci jsem jezdil i na základní kvalitní naftu (Makro, Globus, tj. Unipetrol) a spotřeba šla asi o 0,3 - 0, 5 l nahoru a na hlučnost dieselu si člověk zvykl. Nejvíc to bylo slyšet při volnoběhu. Na Vervu to předlo jak benzíňák.
Když jsem u koncernu 2,0 TDI PD zkoušel Vervu, tak jsem ani po dvou nádržích nezjistil rozdíl. Chro-chro studené starty (fakt charakteristický zvuk) jak na Vervu, tak na základní naftu. Spotřeba pořád stejná. Spíš citlivá na těžkou nohu, než na palivo.
K otázce - zimní VIF má navíc látky, které zabraňují shlukování molekul parafínu a tím podporují nižší teplotu filtrovatelnosti.
Proč zimní VIF nepoužívat celoročně? Inu, ty přísady, které zabraňují shlukování parafínu, musíte spálit ve válci, stejně jako všechno co nalejete do nádrže. A jelikož byl výrobce VIFu férový a myslel i na svůj obrat, tak udělal letní a zimní variantu. Osobně tam cítím tak 80 ku 20 váhu marketingu, byť je tam i ten fakt, že spálit to musíte, tj. usazeniny, které jen rostou.
