vibrace kol malo, ale porad + vrzani pri otaceni volantem

Uživatelský avatar
meviphotography
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 03.08.2014 09:28

Re: vibrace kol malo, ale porad + vrzani pri otaceni volantem

Příspěvek od meviphotography » 02.09.2014 18:03

postoj reklamacniho technika z Trotiny:

musim mu poslat pisemny vyjadreni ze servisu, kde auto prohlidli + vypis z diagnostiky + moje pisemny vyjadreni, jak to chci resit

jestli to chci opravit, jestli chci proplatit faktury za opravu, jestli chci uplatnit slevu z kupni slevy nebo poslat nahradni dil...kdyz jsem mu rek, ze pokud mi poslou novej katalizator tak budu spokojenej a on, ze NERIKAL NOVEJ, ale pouzitej...a mezi tim me jeste odkazal na "obchod" iautodily.cz, kterej sidli hnedka vedle jejich servisu, jestli bych tam neco nenasel...no neni to napadny...

takze zejtra si jedu pro auto, poprosim servisaky, jestli by mi napsali jejich pisemny vyjadreni (zadarmo to asi nebude) a poslu mail na Trotinu...tusim jejich reakci a tusim, ze to nebude nasledujici den...hrajou o cas tak okate, ze to vic snad uz ani nejde...


btw, nemate nekdo moznost sehnat nebo jestli se Vam doma nevali pouzitej, ale funkcni servo/katalizator nebo ten motorek na sterace? :)
Ford Focus 1.8 16V, 85kW, combi, GHIA (2002)

Uživatelský avatar
xxmisa
Junior
Junior
Příspěvky: 229
Registrován: 28.01.2014 11:39
Bydliště: Mošnov

Re: vibrace kol malo, ale porad + vrzani pri otaceni volantem

Příspěvek od xxmisa » 02.09.2014 21:22

Teď to vyzní možná trochu blbě, ale jsou to spotřebáky...Nevím,k jestli se vůbec vyplatí kvůli tomu dělat nějaký humbuk... I když zkusit se to může...
Ford Focus 1998-2005, rok výroby 1999, Kombi, Série 35, 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS), 5rychl. manuální - B5/IB5 LHD FWD 4.06, EEC 96 Car (EEC 1), Manuální Klimatizace, Stříbrná Moondust (met)
Dokud nás STK nebo ekolikvidace nerozdělí

Uživatelský avatar
meviphotography
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 03.08.2014 09:28

Re: vibrace kol malo, ale porad + vrzani pri otaceni volantem

Příspěvek od meviphotography » 02.09.2014 21:43

spotrebaky sice ano, ovsem nikdo me na jejich vadu neupozornil a abych za 50k koupil auto a dalsich 35k do toho nacpal behem prvniho tydne tak me to uplne nesedi...obzvlast, kdyz to ma cerstve stk a emise...to ani nemohlo projit s tim katem...takze budu chtit proplatit minimalne kat a servo...

uspech neocekavam, ale treba se zadari :)
Ford Focus 1.8 16V, 85kW, combi, GHIA (2002)

Uživatelský avatar
xxmisa
Junior
Junior
Příspěvky: 229
Registrován: 28.01.2014 11:39
Bydliště: Mošnov

Re: vibrace kol malo, ale porad + vrzani pri otaceni volantem

Příspěvek od xxmisa » 03.09.2014 09:44

No to je taky pravda... Tak snad se ti podaří vyhandlit aspoň něco... Držím pěsti.. :palec_nahoru:
Ford Focus 1998-2005, rok výroby 1999, Kombi, Série 35, 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS), 5rychl. manuální - B5/IB5 LHD FWD 4.06, EEC 96 Car (EEC 1), Manuální Klimatizace, Stříbrná Moondust (met)
Dokud nás STK nebo ekolikvidace nerozdělí

Uživatelský avatar
bajeluk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 01.08.2013 18:23
Bydliště: Liberec, Praha

Re: vibrace kol malo, ale porad + vrzani pri otaceni volantem

Příspěvek od bajeluk » 04.09.2014 21:11

Ja za sebe nemuzu uplne rict jasny doporuceni, co dal, protoze sam vlastne prochazim podobnou ocistou pres pul roku.

Ad katalyzator: jeden starej mam, ale prijde mi, ze je MOZNA lehce pricpanej. Kontrolka pri nem nesvitila, ale kvuli vykonu a spotrebe jsem ho zkusil jsem vymenit za jinej starej a kontrolka motoru se cca po 100 km rozsvitila s prislusnou chybou (Catalytic coverter malfunction nebo neco takovyho). Ten druhej uz je vyhozenej. Ale prislo mi, ze to auto lip jede. Dal uz jsem stary neshanel, koupil novy JMJ za cca 4200, v Praze zdarma montaz (firmu z hlavy nevim, ale klidne dohledam, super chlapici) a od ty doby OK, emise v kvetnu null problemo. Kdybys chtel, stary kat ti za 500 dam.

Ad zadni kola do A: mam je trochu taky, na 90% to je odeslyma silentblokama ruznych ramen a raminek. Budu zrejme postupne resit. Pro info: cela sada ramen od Meyle/D/ stoji cca 6500 Kc, sada silentbloku cca o 2 kKc mene.

Ad cyklovac: pokud vim (kdyztak me opravte), cyklovac je v GEM modulu ve spolupraci s koleckem na pacce... ne v motorku sterace.

Ad kmitani kol: to mam taky (ale az od 90 kmh), taky me to ceka...

Pro info: za auto jsem dal bratru o 30 kKc vice (ale zas v tom mam i LPG).

Takze ano, nejjednodussi je jim to cele vratit, ale pokud chces jednickovyho fokuse v dobrym stavu, pocitej po koupi s opravama a vymenama, to uz je holt u tehlek nasich starych kar zivot. Btw kolik ma "oficialne" najeto?
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000

Uživatelský avatar
meviphotography
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 03.08.2014 09:28

Re: vibrace kol malo, ale porad + vrzani pri otaceni volantem

Příspěvek od meviphotography » 05.09.2014 07:21

dekuju, ze si se vyjadril :)

no ja se obavam, ze ten muj uz zasira nebo uz zas.ral vejfuk, ptz kdyz je to studeny tak nez se prehoupnu na kazdy rychlosti pres 2tis/min tak to skube...
vcera jak jsem to tak sam v sobe resil tak to asi vydim nakonec na stejny reseni jako ty...novej JMJ,,,akorat nvm, kterej presne mam hledat...mam FoFo po FL, 2002, 1.8 16V, euro 4...mam 2 lambdy tak aby s tim nebyl problem a vec dalsi, jestli je kat svisle hned za motorem nebo az pod autem vodorovne na zacatku vyfuku?

zadni kola do A mam dcl dost...nevim jestli to neni tema tlumicema, jestli to vysi jen na pruzinach...

me hazi leve predni kolo, ptz dostalo bombu a od toho je jeste v haji kulovej cep spodniho ramene...


nechci ho hned vracet, i kdyz to bylo bouchly na cumak tak vypada dobre, i vevnitr a nejako me prirost k srdci, i kdyz ma neduhy :D mel by mit 174tkm a asi i skutecnych, coz me prekvapilo :) ale pocital jsem s investici do servisu tak 10-15tis. a ne 30 :(
Ford Focus 1.8 16V, 85kW, combi, GHIA (2002)

Uživatelský avatar
bajeluk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 01.08.2013 18:23
Bydliště: Liberec, Praha

Re: vibrace kol malo, ale porad + vrzani pri otaceni volantem

Příspěvek od bajeluk » 05.09.2014 10:41

Cus, chapu. Nevim, jestli to je nejlepsi reseni, ale ja jsem se nakonec taky smiril, ze kdyby chtel clovek nutne mit tu nejekonomictejsi variantu a nejlepsiho Focuse za nejlepsi cenu, bude hledat do smrti.

Zkusil bych u nich ziskat co nejvetsi slevu. Duvody pro to mas:

motorek steracu -- xxx Kc od r0mika?
rovnani ALU disku -- cca 1500 Kc
kulovy cep -- 300 Kc (treba tady)
zadni tlumice -- 2 x 1200 Kc
servo cerpadlo -- xxx Kc od r0mika?
katalyzator -- cca 4600 Kc -- viz muj dnesni prispevek k tematu katalyzatoru viewtopic.php?p=1005376. Je tam kat. svisle PRED motorem (mezi motorem a chladicem), takze navarit nejaky univerzal je temer nad lidsky sily.
tipuju jeste nejaky ty zadni silentbloky...

Takze tak, drzim palce, dobre rozhodnuti a zdarne vyrizovani s bazarem!
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000

Uživatelský avatar
meviphotography
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 03.08.2014 09:28

Re: vibrace kol malo, ale porad + vrzani pri otaceni volantem

Příspěvek od meviphotography » 05.09.2014 11:30

o slevu budu bojovat pochopitelne :) ovsem pravdepodobnost uspechu je asi mala...

sterace me nevadi, spis nefungujici DO na central...menil jsem baterku v klici, zkousel programovat v aute, ale nedostal jsem se ani do programpvaciho modu, takze budu muset kouknout na krabicku centralu u spolujezdce za kastlikem...btw na to me taky nikdo neupozornil, ze je nefunkcni...

tlumice asi budou bilstein b4

r0mik ma servo??? cena? :D


muzu dat tenhle kat do toho myho?? mel bych plnit euro 4, a mam 2 lambdy, tak aby bylo vse ok...nekde jsem cet, ze by to melo bejt jiny oznaceni, ale nevim zase ktery...
http://www.primavyfuky.cz/zbozi/290718/
Ford Focus 1.8 16V, 85kW, combi, GHIA (2002)

Uživatelský avatar
bajeluk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 01.08.2013 18:23
Bydliště: Liberec, Praha

Re: vibrace kol malo, ale porad + vrzani pri otaceni volantem

Příspěvek od bajeluk » 05.09.2014 17:43

Nojo, tak slevu zkousej, co to pujde, radsi ji nadsaz, at mas kam "slevovat" :) (ve vyctu nahore jsem vubec nepocital praci...). Nefunkcni central -- uaaa, a tak o tom netusim vubec nic (a ten bych tedy ozelel velmi nerad).

r0mik ma na 1.8 a 2.0 prakticky vsechno :) Napis mu, co bys potreboval, urcite ti rekne, co ma a co ne.

Ad katik od primavyfuky -- cislo sedi s tim, co mam ja na fakture z toho evyfuk/u, ale to maj podle me vsechny na 1.8i pro 1 i 2 lambdy. Nejlepsi je tam zavolat at ti primo potvrdi, jestli ma (a) diru na druhou lambdu -- tu tam kvuli EURO4 mas (jednu diru ma nahore kazdy) a (b) jestli je keramicky (ten byva levnejsi, kolem tech 4 kKc) nebo kovovy (cca 4500 Kc). Ja jsem kvuli LPG urcite chtel kov, tobe to mozna muze byt trochu jedno (rika se ale, ze kov je lepsi). Dobry ceny toho JMJ mel taky http://www.autosluzbabudina.cz/ (nekde tam byl i presny cenik), ale to jsem mel dal a meli zrovna dovolenou.

Dalsi vec, co me k tomu napada: bylo by dobry zkusit zjistit, proc ten katalyzator odesel -- muze to neco rict o stavu motoru. Duvody se uvadi olej do vyfuku, bohata smes, nezapalujici svicky a mozna i neco dalsiho. 175 kkm je sice za oficialni zivotnosti katu, ale myslim, ze se s origo da najezdit 250 kkm bez kontrolky. Muj prvni vrakacovej katik byl nahore uplne s cernym povlakem od sazi -- v tom motoru muselo byt neco hodne spatne (taky ten kat byl po smrti)! Ja mel svuj vypalenej do cihlove barvy (kontrolku nerozsvecel).

V kazdym pripade olej ted sleduj. 1.8 sice nejsou moc nachylny na olejo-zravost, ale mne uz neco papa (a klukum, co maj 300+ kkm taky).

De-cat u nas s po-FL motorem a 2 lambdami neni moc option. Jednak mi to prijde vuci prirode i lidem nehoraznost. Dale musis uplacet emise, a to jsem taky proti. A pak on ten motor sice jede normalne (nepozoroval jsem s kontrolkou rozdily), ale pak neuvidis, jestli ti neukaze motor nejakou jinou chybu, kdyz ti vecne bude svitit cat. converter efficiency. O osizeni motoru nejakym signalem tady nejaky tema je, a dopadlo to neuspechem.
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000

Uživatelský avatar
meviphotography
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 03.08.2014 09:28

Re: vibrace kol malo, ale porad + vrzani pri otaceni volantem

Příspěvek od meviphotography » 05.09.2014 18:10

no prave, ze ten central me stve a jestli jak to bylo bouchly tak je trefenej i GEM modul tak potes...jeste jsem radsi nepatral po tom, kolik stoji...

ok, napisu mu, diky za tip! :)


katik chci urcite kov...
duvodu muze byt spousta - nekvalitni beny, motor je poblitej od oleje, svicky jsem zatim nekontroloval, jestli jsou taky poblity, kazdopadne stejne pujdou novy at jsou jaky jsou...

prave, ze bych moznost kontroly nechal zachovanej, takze zadny obchazeni rozhodne resit nebudu...akorat si me tedka zarazil...

nez jsem jel do servisu, tak jsem si prave myslel, ze pro euro 4 mam 2 lambdy a ta druha je primo v katu...
nicmene v servisu mi rekli, ze mam 2 lambdy, ale jedna je normos pred a druha je az ZA katem...tak teda nevim...
olej sleduju porad, ptz je bolitej celej motor, jenze s tim ted radsi nejezdim, takze budu zjistovat, az bude auto aspon ramcove OK...doufam, ze nebude praskla hlava nebo tesneni pod ni apod....

btw co lejes za olej? nasel jsem Formula F, 5W-30, specifikace B5...tak nevim, jestli se da i neco jineho...jestli mi auto zustane (doufam) tak samozrejme budu menit :)
Ford Focus 1.8 16V, 85kW, combi, GHIA (2002)

Uživatelský avatar
bajeluk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 01.08.2013 18:23
Bydliště: Liberec, Praha

Re: vibrace kol malo, ale porad + vrzani pri otaceni volantem

Příspěvek od bajeluk » 05.09.2014 18:34

Takovy hezky pocasi, a my sedime u kompu! :)

ad lambdy: nejlepsi je vyjit pred barak a lehnout si pod auto! :) Tam to vepredu uvidis. Obe lambdy jsou v dilu, na kterym je navareny katalyzator. Jedna je tesne za svodama PRED vlastnim telesem katu pod tim stribrnym plechovym krytem (tusim, ze je zelena) -- ta je dulezitejsi, podle te se ridi bohatost smesi, a druha je kousek ZA vlastnim telesem katu (ta druha z nich je modra), ovsem stale jeste na te trubce katu, tj. pred spojem s vlnovcem. Tzn. v dilu, kterej koupis, musis mit 2 diry na lambdy: jednu nahore, jednu dole.

Super stranky jsou http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... d_model=10 -- vrele doporucuju, najdes tam rozkreslenyho celyho Forda, vcetne vsech cisel dilu, podle kterych si pak muzes hledat druhovyroby. Ale zrovna tohle je tam blbe -- tam je druha lambda je kreslena az ve vlnovci (kde ve skutecnosti zadna dira ani navarenina neni).

S hlavou nestras!

Olej Ford Formula F 5w-30 A1/B1, A5/B5 (nas se tykaji A-cka, B-cka jsou pro diesely). Viz tema o oleji, prvni strana. Vsichni ho doporucujou (vcetne Forda), vsichni ho tam lejou, tak to delam taky :) Ono stejne jiny 5w-30 s Fordi specifikaci "WSS-M2C913-A" jsou zpravidla jenom drazsi.
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000

Uživatelský avatar
meviphotography
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 03.08.2014 09:28

Re: vibrace kol malo, ale porad + vrzani pri otaceni volantem

Příspěvek od meviphotography » 05.09.2014 19:18

no radsi bych delal na aute, ale bohuzel mam omezene moznosti, nez se vyresi reklamace u autobazaru :(

na autak se pujdu asi kouknout az zejtra, pred chvili jsem prisel z prace...

dik za olej :)) nevis jeste...? kdyz budu vyndavat kastlik u spolujezdce...nasel jsem si to v prirucce i tady na foru, ze tam jsou 3 sroubky a pak vysunout, ale nevis, co to je za ty 3 sroubky? :D jsem vybavenej jenom polochym + krizovym sroubovakem a nejakyma imbusama :) ale jestli to jsou torxy jako u renaulta, tak jsem v haji...:)
ja ze bych zejtra kouknul na ten GEM modul, jestli na tom neco vykoumu, kvuli tomu centralu na DO :)
Ford Focus 1.8 16V, 85kW, combi, GHIA (2002)

Uživatelský avatar
meviphotography
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 03.08.2014 09:28

Re: vibrace kol malo, ale porad + vrzani pri otaceni volantem

Příspěvek od meviphotography » 05.09.2014 20:57

tak jak patram a pocitam, pro pripad, ze bazar mi neda ani korunu, tak nejlevnejsi mozny reseni (orientacni ceny):

servo (pouzity) - 1000,-
kat. JMJ - 4000,-
2x kulovy cep - 1350,-
zadni tlumice (jake?) - 3200,- (hledal jsem TA technix nebo bilstein, ale na kombika problem - doporucte)
rozvodova sada - 3000,-
svicky - 1000,- (nebo mam pocitat drazsi)
olej 5l - 700,-
filtry:
- olejovy BOSCH - 212,-
- vzduchac BOSCH - 342,-
- palivak BOSCH - 630,-
- kabinovy FEBI - 500,-

celkova cena materialu cca 16 000,-

pozn.: stahovacky asi budu resit az na jare...


pokud mate nejaky doporuceni na typ, znacku, lepsi cenu nebo co se dela jeste na aute po jeho koupi a chybi mi to v seznamu tak piste! :)

je mi z toho nevolno...:D
Ford Focus 1.8 16V, 85kW, combi, GHIA (2002)

Uživatelský avatar
bajeluk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 01.08.2013 18:23
Bydliště: Liberec, Praha

Re: vibrace kol malo, ale porad + vrzani pri otaceni volantem

Příspěvek od bajeluk » 06.09.2014 00:23

meviphotography píše:kdyz budu vyndavat kastlik u spolujezdce...ze tam jsou 3 sroubky a pak vysunout
zrovna jsem na to vecer koukal: vse staci vycvaknout bez 1 sroubovaku.
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: vibrace kol malo, ale porad + vrzani pri otaceni volantem

Příspěvek od Nonid » 06.09.2014 00:39

Budto vysroubovat celej kastlik, nebo staci vycvaknout jeho ''ramena'', pak se da otevrit tak moc, ze se dovnitr v pohode dostanes ;) Na praci s tepelnou pojistkou to nestaci, na GEM ale jo :)
Dej sem schvalne fotku, jak moc mas ty kola do A, to by me zajimalo :palec_nahoru:
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host