Stránka 1 z 6

Třesení auta při záběru

Napsal: 12.01.2008 13:06
od Rumcajs1
Zdravím Vás, mám problém s "třesotem" auta. Nejdřív jsem si myslel že mám špatně vyvážený kola, protože to dělá jen u rychlostí 70 a víc, ale potom jsem zkusil vyřadit a najednou se třást přestalo. Všimnul jsem si že to dělá při záběru motoru, např. když v 80ti šlápnu na plyn, motor se dostane do záběru, auto zrychluje, ale třese se jako traktor, pokud dám nohu z plynu, přestane to. Co by to podle Vás mohlo být? Trávím v autě dost času a dost mě to štve. Za rady předem díky!

Napsal: 12.01.2008 13:16
od pelen
Kontroloval bych silentbloky, asi bude nektery uvolneny nebo utrzeny.

Napsal: 12.01.2008 13:32
od Boban
Prosím tě co máš za motor a kolik máš naježdíno ?Zkus jet po rovince , aby byl motor v tahu, pak pust nohu z plynu eventuelně sešlápni spojku, pokud to přestane, je to na 90% poloosa, čím víc je auto v tahu tak tím víc to vibruje !

Napsal: 12.01.2008 22:17
od hihi
Téma "vibrace", nebo tak nějak. Mám to taky, je z toho žebřiňák. Myslím, že zjara uvidí Budějovice.

Napsal: 13.01.2008 09:00
od mm2
Pokud to dělá při záběru, bude to pravděpodobně kloub na poloose. Ubereš plyn a je klid. Zbytečně to neodkládej. Osa to vydrží, ale ty vibrace mají vliv na ostatní.

Napsal: 13.01.2008 20:06
od Rumcajs1
je to motor 1.8 TDdi a nalítáno má 166.000 km! Jestli je to poloosa, kolik si myslíte že by mohla stát oprava? Do aut moc nevidím, Fíkuse mám čerstvě, takže jsem takový střevo, potřebuju všechno polopaticky! Díky!

Napsal: 13.01.2008 20:12
od Rumcajs1
no tak to bude drahý, v replice stojí poloosa 5.177 Kč, ovšem jen jedna, druhá je to samý!!! Kloub je za 1843! JE TO MOŽNÝ??? Bude to spíš kloubem, nebo poloosou? A když poloosou, musím vyměnit obě, nebo stačí jednu (tedy jestli se dá vůbec poznat ta špatná)?

Napsal: 13.01.2008 21:17
od Boban
No jak to napsat ? poloosa je ocelová tyč na kraji s kloubem, pokud sem napsal poloosa, je na ní vymlácený ten kloub :wink: ten klacek co je mezi se nevymlátí :lol: :lol: ty km a motor tomu nasvědčují :roll: já sem zatím všem měnil celou poloosu, samotný kloub nikdy, nemám s tím žádnou zkušenost, ale třeba se někdo ozve. zkus kontaktovat fokiho :idea:

Napsal: 13.01.2008 21:24
od Rumcajs1
jak říkám, autům moc nerozumím, a tak se teď zeptám asi dost blbě, ale ... proč poloosa?? Ta poloosa se točí při záběru motoru, ale když vyřadím nebo uberu, točí se přece taky, tak proč při ubrání nevibruje?

Napsal: 13.01.2008 21:47
od Boban
Asi ti to vysvětlím blbě, ale pokusím se o to :lol: v tom kloubu se vymačkaj dosedací plošky pro ložiska a tím pádem vzniká vůle a když nemáš auto zatížený, ložiska v tom kloubku nezkluzávaj do těch vymačkaných misek, jak mile přidáš tak to prostě zklouzává a dělá to takovou rutiku, někdy se stane, že se to třeba rosipe a to pak nemůžeš pomalu ani jet. zkusím najít někde obrázky, těch to pochopíš asi jasněji.

Napsal: 14.01.2008 07:22
od giacomo
..zkus si lehnout pod auto a pokud uvidiš, že je ten gumovej varhánek na vnitřní straně kola (jehož středem jde ocelová tyč = poloosa) potrhanej, tak je to na 99% kloub ... a jestli je to tak, tak vyměň jen ten kloub..mělo by to byt o.k. ..jasný znamení kloubu taky je, že ti to cuká s volantem a to většinou na tu stranu, kde je vymlácenej kloub... pokud to s volantem ani neťukne a varhánky jsou v pořádku, tak bych hledal závadu asi jinde :cry:

Napsal: 14.01.2008 08:59
od foki
rumcajs1 píše:no tak to bude drahý, v replice stojí poloosa 5.177 Kč, ovšem jen jedna, druhá je to samý!!! Kloub je za 1843! JE TO MOŽNÝ??? Bude to spíš kloubem, nebo poloosou? A když poloosou, musím vyměnit obě, nebo stačí jednu (tedy jestli se dá vůbec poznat ta špatná)?
1/ poznas to kdyz tu poloosu rozeberes a je videt vydrena draha uvnitr kloubu
2/ ten kloub ktery popisujes je vnejsi a vydira se vnitrni a ten se da poridit za cca 6300 kc
3/replikova poloosa dopadla takto , prumer tyce je 2,5cm a original je 3,17cm

Napsal: 14.01.2008 09:02
od foki
rumcajs1 píše:jak říkám, autům moc nerozumím, a tak se teď zeptám asi dost blbě, ale ... proč poloosa?? Ta poloosa se točí při záběru motoru, ale když vyřadím nebo uberu, točí se přece taky, tak proč při ubrání nevibruje?
jak psal boban , kdyz neni v zatahu tak se neopirá ale volne se tam otaci a kdyz zabere tak se opre do tech vymackanejch drah a rozkmita se .

Napsal: 14.01.2008 09:19
od mm2
Pokud to takhle třese autem, měla by vůle být znatelná rukou. Vem za tu osu a snaž se s ní několikrát pootočit tam a zpět. Ucítíš to. Na volantu by to mělo být za jízdy cítit.

Při záběru se poloosa díky vůli dostává mimo osu otáčení a tím se stává nevyváženou. Proto to tak se vším třese.

Vyšší výkon motoru, lepší odpich, hrabačka, 160K za sebou, vyměnil bych to i s osou. Můžou být vymáčklý i drážky. Ale je to Tvoje auto.

Napsal: 14.01.2008 20:34
od Rumcajs1
Díky moc chlapi, teď už to absolutně chápu, určitě to dám do pucu. Mějte se!