Stránka 1 z 2
Příprava na zimu.
Napsal: 11.09.2007 13:45
od bjuty
Zdarec, FF je můj první nafťák a tak začínam třídit informace o prevenci problémů nafťáků v zimě.
1) pneu - jasný
2) baterie - jasný, je ještě originál
3) motor - absolutně nejasný, leje se tam něco, nebo mám radši nechat ff běžet celou zimu
Můžete mi poradit, co nezanedbat a jak se chovat k motoru v zimě?
Díky
Napsal: 11.09.2007 13:48
od zewl
Taky bych uvital rady tohodle typu, jsem na tom stejne jako bjuty... Diky
Napsal: 11.09.2007 13:53
od chmelko
na to bude odborník Pelen
hlavne tam mat zimnu naftu a nemal by byt problem
Napsal: 11.09.2007 13:55
od zewl
By mela stacit aditiva specialne pridavane do nafty, ne? Nebo co je to zimni nafta?
Napsal: 11.09.2007 14:12
od chmelko
niekedy od oktobra, ale bat nejako, benzinky pridavaju protimrznuce aditiva do nafty..preto sa deli na letnu a zimnu naftu

Napsal: 11.09.2007 14:41
od zewl
aha, to jsem nevedel, diky
taky co s baterkou? Urcite bude dostavat pohulit v zime, ne? Mela by se nejak zmerit a pripadne dobit nebo neco?
Napsal: 11.09.2007 14:58
od Foqus
zewl píše:aha, to jsem nevedel, diky
taky co s baterkou? Urcite bude dostavat pohulit v zime, ne? Mela by se nejak zmerit a pripadne dobit nebo neco?
baterie jsou jiz dnes povetsinou bezudrzbove, tzn. pokud jezdíš nějaké standardní vzdálenosti /tj. nestartuješ každejch 5 metrů/, tak žádnou údržbu nepotřebuje a ani jí už nelze kolikrát ani provést (nelze otevřít).
Tzn. shrnul bych to takto: pokud baterie přestane fungovat jak má (a není na vině extrémní mráz či extrémní odběr), tak je většinou kaputo........
Napsal: 11.09.2007 16:04
od mansart
zewl píše:By mela stacit aditiva specialne pridavane do nafty, ne?
však třeba Sheron má zimní aditivum....tak to by mohlo stačit
Napsal: 11.09.2007 16:37
od martinsk
O aditívach sa tu už písalo veľa, napr.:
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... pic&t=5372
Nezabudnúť na ostrekovače, aby nezamrzli. Zmerať chladiacu kvapalinu.
Napsal: 11.09.2007 16:39
od zewl
2 mansart:
pouzivam aditivum, kde se pise, cituji:
Kód: Vybrat vše
zimní aditiv do nafty: zlepšuje tekutost a filtrovatelnost nafty v zimě; zvyšuje cetanové číslo; zvyšuje výkon motoru; optimalizuje spalování; zmenšuje spotřebu paliva; udržuje čistotu vstřikovacích trysek a celého vstřikovacího systému; dokonale chrání palivový systém před korozí; zvyšuje mazací schopnosti nafty; prodlužuje životnost vstřikovacího čerpadla a trysek; zmenšuje klepání motoru; zlepšuje studený start; potlačuje pěnění
nafty; prodlužuje životnost nafty; celoročním užíváním zlepšuje ekonomiku provozu; ředění 1:1000
takze tohle aditivum by melo stacit proti zamrznuti nafty.
Napsal: 11.09.2007 16:42
od zewl
martinsk píše:...Nezabudnúť na ostrekovače, aby nezamrzli. Zmerať chladiacu kvapalinu.
krome toho, ze dam nemrznouci smes do ostrikovacu, muzu udelat neco dalsiho pro ostrikovace?
Napsal: 11.09.2007 18:06
od mansart
zewl píše:martinsk píše:...Nezabudnúť na ostrekovače, aby nezamrzli. Zmerať chladiacu kvapalinu.
krome toho, ze dam nemrznouci smes do ostrikovacu, muzu udelat neco dalsiho pro ostrikovace?
Vysrříkat všechnu vodu a už je nepoužívat:)
Napsal: 11.09.2007 18:22
od hami
ja by som urcite nezabudol este skontrolovat pripadne odkalit, vymenit palivovy filter, mne to pred 2 rokmi v zime narobilo dost problemov. Potom ani ziadne aditivum nepomoze.
Napsal: 11.09.2007 18:24
od zewl
hami píše:ja by som urcite nezabudol este skontrolovat pripadne odkalit, vymenit palivovy filter, mne to pred 2 rokmi v zime narobilo dost problemov. Potom ani ziadne aditivum nepomoze.
kolik stoji vymena palivoveho filtru a jak se projevuje nutnost jeho vymeny?
Napsal: 11.09.2007 18:44
od hami
vymenu zvladne clovek aj sam, ale predpokladam to moze stat tak okolo 500-600kc aj s filtrom. prejavy sa to tak ked ti v zime zamrzne v nom voda

. Filter nie len cisti necistoty v nafte ale aj zachytava vodu. Mal by sa menit pravidelne neviem presne ale tak aspon kazde 3 roky. V spodnej casti ma take odkalovaci ventil. Voda sa usadza na spodku a tym ju odpustis ...