Po výměně baterie nelze nastartovat
Napsal: 27.10.2016 18:28
Zkoušel jsem pohledat, ale nenašel jsem co potřebuji.
Mám Fofo 2, 2006, 1,6tdci 66kw. No v autě byla snad ještě originální baterka. Po tolika letech jsem ji musel včera vyměnit.
Zajel jsem tedy do krámu, vymontoval starou baterii, odnesl ji do obchodu, kde jsem ji vyměnil za novou. Cca 10 minut bylo auto bez napětí. Poté jsem namontoval baterii novou.
Na to by nebylo nic až tak divného.
Nicméně po vložení klíčku do zapalování se rozbliká rychle červená dioda nad displejem palubního počítače, na něm se objeví " system engine fault" a nejde nastartovat.
V podstatě se zdá, že imobilizér nechce komunikovat s ECU. Vyzkoušel jsem všechny 3 klíče.
Odtáhl jsem to do Fordu, kde jsem auto odstavil. Dnes jsem se s nimi bavil a dozvěděl jsem se, že auto nechce komunikovat s řídící jednotkou a že se na ni nedá ani připojit. Což jsem si sám vyzkoušel, když jsem si chtěl připojit můj bluetooth modul.
Po prvním velice krátkém ohledání nedokážou říct přesně čím by to mohlo být a nechtějí moc spekulovat. Museli by si to tam nechat na delší dobu. Jenže momentálně mají servis na 3 týdny zasekanej, takže mi jenom zkusili připojit řídící jednotku a vyčíst chyby. Jenže to se jim ani pořádně nepodařilo. Zatím jsem si vzal auto domů a v mezičase budu zkoušet najít jiné řešení.
Máte někdo podobnou zkušenost?
Podotýkám, že při výměně baterie nenastalo nic zvláštního (přepólování, atd.). Prostě pohodová výměna kus za kus.
Ještě mi servisní technik říkal, že jejich elektrikář, když k tomu přišel a dal tam klíček, tak někde na displeji (možná v nějakém menu) se zobrazili "čárky, pomlčky nebo něco takového". A prý hned říkal, že to značí problém s ECU. Nakonec jsme to zamluvili a neukázal mi to. Víte co by to mohlo být?
Mám Fofo 2, 2006, 1,6tdci 66kw. No v autě byla snad ještě originální baterka. Po tolika letech jsem ji musel včera vyměnit.
Zajel jsem tedy do krámu, vymontoval starou baterii, odnesl ji do obchodu, kde jsem ji vyměnil za novou. Cca 10 minut bylo auto bez napětí. Poté jsem namontoval baterii novou.
Na to by nebylo nic až tak divného.
Nicméně po vložení klíčku do zapalování se rozbliká rychle červená dioda nad displejem palubního počítače, na něm se objeví " system engine fault" a nejde nastartovat.
V podstatě se zdá, že imobilizér nechce komunikovat s ECU. Vyzkoušel jsem všechny 3 klíče.
Odtáhl jsem to do Fordu, kde jsem auto odstavil. Dnes jsem se s nimi bavil a dozvěděl jsem se, že auto nechce komunikovat s řídící jednotkou a že se na ni nedá ani připojit. Což jsem si sám vyzkoušel, když jsem si chtěl připojit můj bluetooth modul.
Po prvním velice krátkém ohledání nedokážou říct přesně čím by to mohlo být a nechtějí moc spekulovat. Museli by si to tam nechat na delší dobu. Jenže momentálně mají servis na 3 týdny zasekanej, takže mi jenom zkusili připojit řídící jednotku a vyčíst chyby. Jenže to se jim ani pořádně nepodařilo. Zatím jsem si vzal auto domů a v mezičase budu zkoušet najít jiné řešení.
Máte někdo podobnou zkušenost?
Podotýkám, že při výměně baterie nenastalo nic zvláštního (přepólování, atd.). Prostě pohodová výměna kus za kus.
Ještě mi servisní technik říkal, že jejich elektrikář, když k tomu přišel a dal tam klíček, tak někde na displeji (možná v nějakém menu) se zobrazili "čárky, pomlčky nebo něco takového". A prý hned říkal, že to značí problém s ECU. Nakonec jsme to zamluvili a neukázal mi to. Víte co by to mohlo být?