Stránka 1 z 2
Motor DI
Napsal: 18.02.2006 18:57
od Ahmed
Máte někdo zkušenosti s DI motorem? Jak je na tom ve srovnání s TDCi? Poruchy, problémy, atd.?
Ford Focus Combi 1,8 DI r.v. 2000
Napsal: 19.02.2006 00:27
od foki
cerpadlo , obcas vykoukne 4 píst ven .
Špatný kompres?
Napsal: 29.05.2006 18:51
od Ahmed
Obavam se, ze uz ten muj motor bude asi trochu vychrchlany a ma nejspis spatny kompres. Mel by mit najete kolem 118 000 km, tak by me zajimalo, jestli je to normalni? Stava se vam, ze kdyz auto postavite z kopce, date 1, vypnete motor, pustite spojku, pak brzdu, auto parkrat cukne a zacne se rozjizdet? To same se mi stalo u Peugeotu 205, co ma najete 163 000 + - 50 000. Navic mi na Focusu nebrzdi leve zadni kolo na rucku, takze prudky kopec je celkem dost velky problem a jedno kolo to neubrzdi a motor sam neudrzi

Ve srovnani s tou 205kou je to auto 2x vetsi a taky tezsi, ale aby se to rozjelo z trosku prudsiho najezdu do garaze... Navic v zime s ruckou moc saskovat nemuzu. Nevite, jestli se s tim da neco delat, krome GO motoru?
Napsal: 31.05.2006 22:33
od botsman
To Ahmed. Pokusím se Tě trošku uklidnit. Z vlastní zkušenosti vím, že FF nemůžu v prudším svahu nechat odstavený na motoru na stejném místě jako např. Felicii. Už se mi taky pokusil odjet. Teď je ale otázka, co myslíme oba pojmem "prudší svah". V kompresi motoru bych to ale nehledal - aspoň doufám. Když jsem auto koupil, tak nemělo funkční ani jednu žhavící svíčku. Přesto startovalo na brnknutí až do teplot kolem mínus 5stupňů. Z toho usuzuji, že komprese musí být dobrá, jinak by to nechytlo. To popojíždění je zřejmě dané tím, že auto má přece jenom nějaké to kilíčko a relativně těžký motor to stahuje. V každém případě bys měl doladit tu ruční brzdu. Než se Ti to podaří, tak zkus jednoduchý trik - parkovat auto motorem směrem do kopce, trošku to pomůže.
Napsal: 01.06.2006 14:49
od Ahmed
Taky se uklidnuju tim, ze je to auto tezke

Ja mam prave pocit, ze z kopce dolu je to o neco lepsi, ale nemel jsem to moznost vyzkouset na stejne prudkem svahu. Mozna by pomohlo i vytocit kola. Rucku by mi mel mechanik opravovat v pondeli, tak se ho zeptam i na ten motor a asi si taky necham prohlidnout zhavice.
Napsal: 01.06.2006 19:21
od pelen
To Ahmed:
Kolik stupňů máš svah do garáže?
Pokusím se najít podobný kopec a osobně by mne zajímalo, co to udělá s mým FoFo.
Napsal: 01.06.2006 21:51
od Ahmed
Tak to netusim, bylo to u tchyne, doma parkuju na rovne ceste, ale abych pravdu rekl, tak jsem se toho bal uz nez jsem ho koupil. Ono to je na prvni pohled skoro rovne, ale to stoupani je celkem prudke, takze auto stoji dokopce cele. Nevim, mozna tak o 20-30cm je predek vyse, nez zadek. Vzdycky jsem tam parkoval Peugeota 205 a jednou jsem malem prelomil dvere o branu, jak se mi rozjel se zarazenou rychlosti a abych pravdu rekl, tak jsem se hodne bal moje auto takhle postavit a taky se mi rozjelo, ale zalezi na tom, jak velka je ta vule, protoze, kdyz jsem to jednou trosku popustil, aby to drzel motor a opatrne pustil brzdu, tak to auto drzelo. Kdyz to udelam rovnou, tak to po cca dvou sekundach jednou cukne a pak uz to jenom skube a odjizdi

Napsal: 01.06.2006 21:53
od Ahmed
pelen píše:To Ahmed:
Kolik stupňů máš svah do garáže?
Pokusím se najít podobný kopec a osobně by mne zajímalo, co to udělá s mým FoFo.
Najdi nejaky hodne kratky a prudky kopecek, vypni motor a dej rychlost

Ale at stihnes nahmatat rucku, protoze mi se auto pedalem (bez posilovace) ubrzdit nepovede...
Napsal: 04.06.2006 18:09
od pelen
Ahmed píše:
Najdi nejaky hodne kratky a prudky kopecek, vypni motor a dej rychlost

Ale at stihnes nahmatat rucku, protoze mi se auto pedalem (bez posilovace) ubrzdit nepovede...
Kopec 12°, předkem dolů, opatrně odbrzděno. Když jsem nedýchal, tak to drželo, při prudším pohybu v autě se dalo do pohybu a následoval menší šok.

Hlavní brzda bez motoru parkticky nebrzdí a ruční zadní, když jsou kola odlehčená také moc ne.
Mám na tachometru 116000km a mezi výměnami oleje po 15000 ještě dolévat nemusím.
Tak to bude asi normální a starosti si nedělej.

Při parkování v prudkém kopci pomůže klín nebo kámen pod kola, ale je nebezpečí, že ho nějaký srandista vykopne, aby pozoroval, co to udělá.
Napsal: 04.06.2006 20:55
od Ahmed
Mozna trochu pomuze vytocit ty kola, pripadne to vzdycky nasmerovat tak, at se to opre naraznikem o nejakou zidku nebo kola o patnik. Ted se mi to nejak popletlo, ale tusim, ze se rika, ze diesely maji mensi kompres, nez benzinaky, tak jestli s tim nahodou nesouvisi to, ze to tolik neudrzi. Ale je to jenom moje domenka, tak nevim.
Napsal: 04.06.2006 21:18
od pelen
Diesel má větší kompresní poměr (1:16 až 18) než benzín (1:9 až 12), protože až při vysoké kompresi vznikne teplota pro zapálení nafty.
Motor je o dost těžší vzhledem k nutnosti pevnější konstrukce - větší kompresní poměr a větší moment pro stejný výkon, protože nedosahuje vysokých otáček jako benziňák.
Napsal: 05.06.2006 19:53
od Ahmed
Ja blahovy jsem si jel nechat vymenit ty lanka k rucni brzde, protoze mi jedno nebrzdilo, v domeni, ze tam necham dva litry. Sotva sundal leve zadni kolo, tak mi rekl, ze je chycene lozisko, tak jsem rikal, ze kdyz uz je to rozebrane, tak nema smysl to nevymenit. Po chvili rozebral bubny a kdyz jsem se trosku blize zadival na desticky, tak jsem videl, ze jsou v obou kolech krasne praskle, tak navic Ferda vyfasoval i nove desticky a napinaky. No a ja jsem tam nechal za lanovody, desticky, napinaky, lozisko a praci 4750,-

Napsal: 05.06.2006 19:53
od Ahmed
Jinak je to pry normalni, ze to ten motor neudrzi v kopci.
Napsal: 06.06.2006 08:23
od mar_tin
ahmed, kolko ta stali tie lanovody? ja mam ist na vymenu praveho lanovodu a predbezne mi povedali cenu 2280 sk. mam aj cislo dielu: 1101841. je to to iste, co menili aj tebe? akurat ja mam vzadu kotuce.
Napsal: 06.06.2006 15:06
od Ahmed
Cislo dilu nemam. Vymenil mi oba lanovody, protoze rikal, ze nema cenu menit jeden, aby se za mesic zadrel druhy s cimz souhlasim. Lanovody cca 1700,- desticky 735,- napinaky 200,- lozisko 1100,- a prace 1000,- Vzadu mam bubny, ale ta cena je asi bez DPH.