Stránka 1 z 1
Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým
Napsal: 23.03.2013 12:36
od Jerymat
V jízdě do kopce ztráta výkonu,nejdříve lehký černý dým pak jsem se vyplazil na dvojku na kopec a následně bílý hustý dým.Pak pokus o nastartování a následně samovolné velké otáčky motoru nešel vypnout klíčkem oblak bílého dýmu,chcípnul jsem to přes kvalt a brzdu.Pak odtahovka.Fort Focus 1.8 TDIC 85 KW 2OO3 Najeto 130000 Zatím nemám ponětí co to může být,čekám na pondělí na servisního technika.Neví někdo co by to mohlo být???
Re: Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým
Napsal: 23.03.2013 14:55
od Jardak
KO turbo. Z jeho ložisek začal unikat olej do sání,proto motor šel neovladatelně do otáček protože jel na olej. Koukni kolik ho v motoru zůstalo. Buď rád,že se ti ho podařilo zastavit přes kvalt,někteří takový štěstí neměli.
Re: Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým
Napsal: 23.03.2013 16:35
od foki
jak pise jardak , cuclo si to olej ( je mozne ze jsi ho tam mel hodne - videl jsem mistra co ho nalil 2cm na max a pak se divil ze se mu rozletl motor pri 10t ot/min ) . zkontrolovat kolik ho tam zustalo , zjistit jestli to bylo turbem nebo jen vysokou hladinou .
Re: Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým
Napsal: 23.03.2013 17:58
od Jardak
Vzhledem ke ztrátě výkonu si tipuju to turbo. Asi bude zadřený a když budeš mít smůlu i rozpadlej rotor a úlomky z něj v sacím potrubí a intecoleru...
Re: Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým
Napsal: 23.03.2013 20:36
od Jerymat

moc dík za odpověď,taky mě to s tím turbem napadlo kvi tomu výkonu.Pak sem písnu co vlastně bylo.Jerymat
Jardak píše:KO turbo. Z jeho ložisek začal unikat olej do sání,proto motor šel neovladatelně do otáček protože jel na olej. Koukni kolik ho v motoru zůstalo. Buď rád,že se ti ho podařilo zastavit přes kvalt,někteří takový štěstí neměli.
Re: Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým
Napsal: 10.04.2013 14:09
od Jerymat
Jardak píše:Vzhledem ke ztrátě výkonu si tipuju to turbo. Asi bude zadřený a když budeš mít smůlu i rozpadlej rotor a úlomky z něj v sacím potrubí a intecoleru...
Ahoj Jardaku, věškeré tvoje teze se potvrdily.Tedy jasně že to bylo turbo,zlomená osička lopatek,naštěstí se nic neulámalo a nic nikam nevlítlo,zastavil jsem to včas.Tedy sehnal jsem jiné turbo(cca 60tis.km z vrakače cena 4500.-)+práce+olej+filtr a cekové čištění , přišlo mě to na 10500.-Kč

Ale jsem rád,dnes jsem auto projel a je to v cajku.

Servis Ford za to chtěl skoro 40000.-

Dík za cennou radu .Všem naftovejm "forďákům" :když už se vám něco takového stane a motor jde šíleně do otáček a bíle kouří,nejde zhasnout klíčkem,rychle šlápnout na spojku zařadit trojku,šlápnout na brzdu,případně ještě zatahnout ruční a pouštět spojku až motor zastaví.Předejdete tím téměř jistého zničení motoru.Tolik vlastní zkušenost.Děkuji Jardakovi a Fokimu cenné rady.Jirka M. alias Jerymat Štětí
Re: Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým
Napsal: 10.04.2013 14:16
od Jerymat
foki píše:jak pise jardak , cuclo si to olej ( je mozne ze jsi ho tam mel hodne - videl jsem mistra co ho nalil 2cm na max a pak se divil ze se mu rozletl motor pri 10t ot/min ) . zkontrolovat kolik ho tam zustalo , zjistit jestli to bylo turbem nebo jen vysokou hladinou .
Ahoj Foki, tak olejem to nebylo "kleklo" turbo,zlomena osa už zase jezdím jak píšu ve foru Jardakovi.Dík za radu Ahoj J.

Re: Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým
Napsal: 10.04.2013 19:24
od stano.
Bolo to olejom. Z rozpadnuteho turba sa dostal do sania olej. Ktory cucol motor. Prave preto ti vyleteli otacky a motor isiel aj po vypnuti klucika. Ak je auto v pohybe, tak tam zaradit 5-ku a spojkou a brzdou zastavit motor motor.
Re: Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým
Napsal: 10.04.2013 21:27
od Jerymat
stano. píše:Bolo to olejom. Z rozpadnuteho turba sa dostal do sania olej. Ktory cucol motor. Prave preto ti vyleteli otacky a motor isiel aj po vypnuti klucika. Ak je auto v pohybe, tak tam zaradit 5-ku a spojkou a brzdou zastavit motor motor.
Jasně Stano,je to jak píšeš ale nejprv muselo kleknou turbo a pak to "jelo" na olej,to byl mazec!!!
