Stránka 1 z 1

Palivový filtr

Napsal: 19.11.2012 19:35
od Narion
Zdravím,

předem bych chtěl říct, že jsem úplný laik co se aut týče, takže se předem omlouvám, za moje prosté vyjádření problému.

Abych přešel k samotnému problému. Potřebuji vyměnit palivový filtr u Forda Focuse r.v. 2004 1.8 TDDi. Filtr je dobře přístupný, a tak jsem si myslel, že to zvládnu vyměnit sám. Starý filtr jsem bezproblémů vyndal, nový filtr upevnil, ale pak nastal problém. Do filtru (ze zhora) vedou 3 vstupy. Do prvních dvou se vsouvají klasické gumové hadice, které mají jakési pojistky (1 bílou, 2 černou). Ty mi tam jdou v pohodě nastrčit. Horší je to s tím posledním vstupem. Tuším, že se tomu řiká, vratné palivové vedení, ale jistý si nejsem. Nicméně je to ten nejširší vstup, který má na jištění svorku. A do tohoto vstupu mi to nejde vrátit. Vždy to tam nasadím jen do poloviny a víc ani ťuk. Nevím jestli je na to nějaký fígl nebo jestli to tam má jít a já to jen neumím. Nicméně s vyndáním nebyl žádný problém.

Ještě jedna věc. Filtr jsem zatím nenaplnil naftou, jen jsem zkoušel, jestli mi to půjde vyměnit, takže jestli se mají ty kroužky pomazat naftou aby tam lépe šli, může to být ten problém.

Poté mi ještě napadlo, že jsem mohl koupit špatný filtr. A tak jsem tam zkusil nastrčit znovu ten starý, ale ani do něj to nešlo, respektive šlo jen do té poloviny.

Za odpovědi děkuji.

Re: Palivový filtr

Napsal: 19.11.2012 19:57
od lucky.jack
Nemusí se na to nějak zatlačit aby to zapadlo do toho vstupu a pak to teprve zajistit tou pojistkou? U 1,9 octávky to tak bylo. Já vím je to jinej motor ale princip by mohl být stejný. Namazáním těch kroužků naftou, nic nezkazíš.

Re: Palivový filtr

Napsal: 19.11.2012 20:21
od Narion
To jsem si taky myslel, ale chtěl jsem se nejdřív raději zeptat, než abych něco ulomil. Jinak je to tak, jak řikáš. Musí se to tam nejdříve úplně zatlačit a až poté tam dát tu pojistku. Dřív tam tam pojistka dát nejde.

Re: Palivový filtr

Napsal: 19.11.2012 20:33
od skier.n
já to měnil na benzínu focusu a to byl porod!

Re: Palivový filtr

Napsal: 19.11.2012 20:35
od lucky.jack
U benzíňáka se nediv. Ale tohle je úplně jinej přístup.

Re: Palivový filtr

Napsal: 19.11.2012 20:40
od skier.n
hlavně jsem to dělal na heveru co je v základní vybavě... Ale princip těch pojistek a nacvakávátkách bude asi podobný, ne?

Re: Palivový filtr

Napsal: 20.11.2012 12:26
od Eidž
No, já to nedělal, ale na faktuře ze servisu je ještě položka aditivum do pal. filtru. Tj. asi se to nejdřív zaleje tím aditivem, než naftou. Nevím.

Re: Palivový filtr

Napsal: 21.11.2012 20:39
od Milano
Je to celkem zvláštní, že ti tam ta poslední hadička nejde zatlačit, já na tdci s tím žádnej problém nemám. Přemýšlím, čím by to ještě mohlo být, krátkou hadicí to asi není, co? Spíš jde jakoby o tu fajfku, která tam nejde narazit, že? Ten pojistnej krožek zacvakneš až po nasazení celý "faje"...
Jinak každopádně ten filtr předem zalij novou naftou a to otvorem se šipkou do filtru.
To Eidž: nechápu,jaký aditivum ti v servisu lili do filtru, o tom jsem ještě neslyšel, vždy se zalévá pouze naftou...u dieselového Fiat Uno jsem ho zalévat ani nemusel, po výměně se motor pouze zatřepal a nasál si naftu sám. U tdci jsem ještě neměl odvahu to vyzkoušet, zas tak velký koule nemám :D

Re: Palivový filtr

Napsal: 21.11.2012 21:43
od Jardak
On u TDDi je ten filtr trochu jinej. Přepadový vedení je těsněno okroužkem a je to tam zajištěno drátěnou pojistkou. Je to podobný řešený jako u starších dieslových VW.