Stránka 1 z 1

Chcípnutí ihned po nastartování

Napsal: 21.09.2012 19:36
od Hampy
Ahoj focusáci, začínám mít trochu problém se zhoršeným startováním. Respektive nastartuji v pohodě, ale musím podržet klíček ve startovací poloze ještě tak vteřinu po zažehnutí, jinak mi to zase chcípne... zřejmě brzy navštívím servis, ale předtím e Vás zeptám, nemáte někdo nějaký tip, o co by mohlo jít? Nafta je kvalitní, tou to být nemůže. Je možné že bude problém se žhavením? Nebo padání nafty? Díky za rady!

Re: Chcípnutí ihned po nastartování

Napsal: 21.09.2012 20:21
od Jardak
Jj zkontroluj žhavení,i když taková zima aby to mělo na start motoru větší vliv ještě není.
Když naskočí,běží hned pravidelně?

Re: Chcípnutí ihned po nastartování

Napsal: 21.09.2012 20:27
od Hampy
Jojo, to běží. Ale dřív stačilo klíčkem drcnout a pohoda...teď musím fakt třeba vteřinu mít klíček v tý poslední startovací poloze... nechám kouknout na to žhavení, budu stejně brzy dávat auto do opravy, nabourali mi přední nárazník a blatník takže čekám na prahy od pojišťovny...

Re: Chcípnutí ihned po nastartování

Napsal: 26.09.2012 07:55
od Hampy
Dneska ráno startování na třikrát...ajajaj :-)
Teď jsem mluvil s mechanikem, zatím jen po telefonu, a prý by teoreticky mohl být problém ve spínací skříňce, ale moc mi nerozuměl, jak to myslím. Nevím, zítra mu to pojedu předvést.

Re: Chcípnutí ihned po nastartování

Napsal: 26.09.2012 17:04
od Jardak
Předpokládám,že starter,baterka,všechny spoje a kostry jsou OK. Dále žhav. svíčky jsou v pořádku a proud jde až na svíčky. Diagnostika bez chyb.

Pokud použiješ funkci "hledat",najdeš tady spousty čteního,většinou bez výsledku.

Co si vybavuju,tak pár lidem pomohlo změnit benzinku. Dále asi 2 lidem pomohlo vyměnit setrvák.
A nakonec několika lidem (mezi nimi jsem i já) pomohlo vyměnit vstřiky.

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 28#p507828

Re: Chcípnutí ihned po nastartování

Napsal: 26.09.2012 17:23
od Hampy
Ještě nevím nic, pojedu s tímto problémem do servisu poprvé...může to být cokoliv ;) Dám vědět až budu vědět :)

Re: Chcípnutí ihned po nastartování

Napsal: 27.09.2012 19:48
od Hampy
Tak dnes ráno jsem nastartoval na drc, odvezl jsem manželku do práce, zajel do servisu a tam asi z deseti pokusů pokaždé start úplně bez problému :D Klasicky se focus bojí servisu tak přestane zlobit :D Zkontrolovali mi žhaviče a jsou ok, takže můj servisák tipuje špatnou naftu. Dal mi alespoň nový palivový filtr a nějaký sajrajt - DieselPower - do nádrže na čištění palivového systému. Smrdí to podobně jako VIF. Opravdu i odpoledne startování na drc jak má být. Naftu jsem bral naposledy Shell FuelSave :bebng:

Re: Chcípnutí ihned po nastartování

Napsal: 01.10.2012 11:03
od InstinkTT
Mě to dělá podobně...vždy jen ráno, když je v noci nižší teplota. Nepozoruješ to také?

Re: Chcípnutí ihned po nastartování

Napsal: 01.10.2012 14:14
od Noah
Tyhle ty problemy ma a nebo melo 80% z nas,je to ve vlakne zimni starty TDCI,ale dela to jen kdyz je mrazivo.Nekomu to delala baterka a nebo starter.On i kdyz toci neznamena ze je dobrej,a baterka presne to same.TDCI potrebuje svih na start jinak dela tyhle kopance...mluvim z vlastni zkusenosti,starter repas+ nova baterka.Nikdy bych tomu neveril ze to tim muze byt

Re: Chcípnutí ihned po nastartování

Napsal: 07.10.2012 21:31
od Hampy
Jasně, startér a baterku mám v záloze, pokud to bude dělat někdy znovu... zatím pomohla výměna paliváku a natankování plné nádrže TopQ. Jestli se to objeví znovu, nechám zrepasovat startér.

Re: Chcípnutí ihned po nastartování

Napsal: 13.01.2014 14:53
od kemo
Nebude někdo náhodou vědět? Mám se starty novinku a zřejmě nějak souvisí s elektrikou.
Už 2x se mi stalo (v rozpětí měsíce), že po nastartování motor naskočí, ale ihned zase chcípne jakoby ho něco utnulo. Další nastartování většinou probíhá podobně jen s tím rozdílem, že to déle točí a pak zase jakoby naskočí a hned zase chcípne. Prostě jakoby nezačal dávat naftu nebo tak něco. Nepomůže ani přidání plynu ani nic podobného.
Zvláštností je, že po nastartování a tom co to naskočí, se ani nehne otáčkoměr. Ostatní budíky ukazují normálně, po resetu viz níže ukazuje i otáčkoměr co má.
Poprvé pomohlo připojení na diagnostiku a smazání chyb (bohužel nevím co tam bylo za chyby, prý i něco s elektroinstlací, ale kdo ví), podruhé odpojení baterky a tedy vlastně zase reset řídící jednotky.

Souvisí to tedy asi podle všeho s řídící jednotkou, které se něco nepozdává a další start nedovolí?

Najeto mám spoustu kilometrů (245000), vstřiky i čerpadlo po nedávném dieselservisu, nedávno měněný palivový filtr, olej, řemenice klikové hřídele, žárovky v palubce. Baterka je 4 roky stará, ale tou by to být nemělo, stejně se to chovalo i při startu přes kabely a nedávno jsem jí nabíjel.

K té palubce mě napadá - nemůže být nějak blbě daná zpět? Konektor nebo tak něco? Že by to řídící jednotka kontrolovala?