Stránka 1 z 3

Teplý nestartuje

Napsal: 26.07.2012 21:29
od Eidž
Pokud někdo tušíte, kam nasměřovat pozornost, budu rád za tip.

V červnu se mi poprvé projevilo špatné startování na teplém motoru. Pokud je motor studený, start je na drcnutí. Jakmile je motor prohřátý, start je obtížný. Startuje to, ale nenaskočí to. Pokud trochu sešlápnu plynový pedál, tak se start podaří.
Startuje to tak cca 600 ot/min., ale jako by něco odmítalo přidat otáčky na volnoběh.

Hledal jsem na foru a našel toto:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... je#p483126

Problém zaneseného vstřiku je možný, ale tankuji jen Vervu nebo Maxxmotion, obvykle tak 1 nádrž za měsíc.
Startér byl kontrolovaný a pročištěný v březnu.

Servis to vidí jednoznačně - diagnostika nic neukázala, tak jde o mechanickou závadu. Jelikož cvaká setrvačník, tak startér nasál kovové piliny a při teplém motoru už neroztočí motor tak, aby byl dostatečný tlak nafty.
Takže by začali výměnou setrvačník + spojka, případně i startér.

Jako proti faktu, že setrvačník cvakne, nic. Ale zde na foru vyčteno, že to ještě není konečná. Jako v ideálním případě to člověk udělá, ale ještě se to dá odložit :-)

Nějak se s tím nedokáži srovnat, spíš mám pocit, že vědí prd, než aby fakt výměnu setrvačníku pomohla vyřešit špatné teplé starty. A investovat cca 25 tis. Kč a pořád mít špatné teplé starty, neboť není 100% jistota, že to tím je... Nebo fakt mají pravdu?

Re: Teplý nestartuje

Napsal: 27.07.2012 12:30
od vitacz
Setrvačníkem ani náhodou, stratérem možná. Jinak setrvák stojí kolem 10tis. Nechápu cenu 25. Startér stojí kolem 3tis. Není nic jednodušího než vyndat starté a podívat se co dělá, vyzkoušet si ho venku. Moc taky nechápu jak se tam mohli dostat ty šponky, nechápu. Strater z mého jsem měl venku a tohle si jako moc nedokážu představit. Dále si nedokážu předtsavit šponky z dvouhmoty, to jako co? Navrhuju změnu servisu.

Re: Teplý nestartuje

Napsal: 27.07.2012 16:09
od Jardak
Když to teplý vypneš a hned zkusíš nastartovat,tak se mu taky nechce?

Re: Teplý nestartuje

Napsal: 29.07.2012 20:40
od Eidž
Tak vyzkoušeno po příjezdu hned startovat a OK. Takže to vypadá, že to nestartuje teplé, ale ještě to potřebuje určitou prodlevu po jízdě.

2vitacz: souhlas, taky nějak nevidím souvislost mezi setrvákem a špatnými starty. V březnu byla provedena kontrola startéru (šel ven, vyčistit, promazat a zpět). Asi 2 měsíce OK a od června (jak byly ty vedra), tak při teplém motoru špatný start.

Re: Teplý nestartuje

Napsal: 29.07.2012 21:00
od foki
vitacz píše:Setrvačníkem ani náhodou, stratérem možná. Jinak setrvák stojí kolem 10tis. Nechápu cenu 25. .

predpokladam i se spojkou .

Re: Teplý nestartuje

Napsal: 29.07.2012 21:12
od Eidž
origo setrvák 18, spojka 6, 20% sleva na díly podvozku (akce), práce, celkem odhad 25
setrvák druhovýroba 10, čímž z původní ceny -8

na můj dotaz, OK, zaplatím výměnu setrváku a teplý to nebude startovat, co dál? Dál se bude hledat, co je špatné... (Super, ale nemám zájem na 10 let starém autě udělat výměnu všech dílů.)

Re: Teplý nestartuje

Napsal: 29.07.2012 21:40
od StenliH
Ahoj tak začni tím že na teplém odstátém autě v momentě kdy víš že to prostě bude startovat blbě , napoj na aku kable z druhého auta . Diagnostiku můžeš někde zkusit live data co dává váha vzduchu za teplotu ? .

Re: Teplý nestartuje

Napsal: 29.07.2012 21:46
od Jardak
Eidž píše:Tak vyzkoušeno po příjezdu hned startovat a OK. Takže to vypadá, že to nestartuje teplé, ale ještě to potřebuje určitou prodlevu po jízdě.
Přesně takhle se chová můj služebák (felda vanplus 1.9 D 390 tkm) a problém je prostě v tom jak písty srovnají teplotu s válcema tak při startu nevznikne dost kompresního tepla aby se to s danou startovací dávku nafty vznítilo.

Je to problém spousty motorů TDi od VW. Řešení jsou v podstatě tři: nový starter a baterka,což je krátkodobý řešení,při lehkém opotřebení nastane původní stav. Další možnost je zvýšit startovací dávku nafty,což ale u feldy vyžaduje zásah do čerpadla,takže jsem využil třetí možnost a to paralelní časovací odvod,který spustí žhavení při každým startu,bohatě stačí 5 s.

U TDCI vzhledem k podstatně složitějšímu řízení motoru,může být problém v nějakým teplotním čidlu,nebo jiný chybě v el. části.

Jinak jsem si myslel,že těchto motorů se tento problém netýká,protože moje auto má kolem 250 tkm a starter původní,pouze vyčištěný před asi 2 roky a startuje úplně v pohodě.

Re: Teplý nestartuje

Napsal: 30.07.2012 07:09
od Eidž
StenliH píše:Ahoj tak začni tím že na teplém odstátém autě v momentě kdy víš že to prostě bude startovat blbě , napoj na aku kable z druhého auta . Diagnostiku můžeš někde zkusit live data co dává váha vzduchu za teplotu ? .
Ok, testnu start s druhou AKU, to je dobrý tip. :D

Diagnostiku nemám, pokud se najde někdo v okolí mého bydliště, lze se domluvit na úplatě za použití?... :?:

Re: Teplý nestartuje

Napsal: 30.07.2012 07:16
od Eidž
2Jardak: lze nějak zjistit, jestli CR vůbec začne dávkovat naftu?

Mně to teď spíš vychází na nějakou chybu v elektrice (čidlo nebo špatný spoj). S tím žhavením - co jsem měřil velikost proudu a dobu žhavení, tak současné časové relé drží cca 3 vteřiny, pak to vypne. A po dobu, co to je zapnuté, tak proud klesá, jako kdyby žhavič byl závislý na teplotě - čím vyšší teplota, tím větší odpor. Ještě v momentu, kdy to teplé nebude startovat, tak zkusím 2-4x nažhavit bez startu, tj. prodloužím žhavení o delší čas než 3 s.

Vyzkoušet se musí všechno...

Re: Teplý nestartuje

Napsal: 30.07.2012 20:53
od Jardak
Ono to žhaví i teplý? Byl jsem na tom,že ohřátý motor nežhaví a ještě jsem neměl důvod se o tom přesvědčit.

Taky můžeš vyzkoušet v okamžiku kdy víš že špatně startuje,pomocným vodičem spojit na cca 5 s + baterky a žhavící svíčky a pak zkusit nastartovat.
Pokud by nebyl tlak v railu,tak myslím,že po delším točení naprázdno začne blikat žhavení.

Re: Teplý nestartuje

Napsal: 31.07.2012 06:39
od Eidž
Tak neměřil jsem to, ale proč by nemělo. Časové relé dá 3s na žhavení a podle teploty žhaviče proteče tolik proudu, kolik je potřeba.

Včera pokusy tu mrchu teplou nastartovat skončily vždy úspěšně. Zatím mám pracovně tyto teorie:
1) špatná nafta, ucpaný vstřik
2) špatná váha vzduchu
3) něco se startérem
4) elektrika či čidlo (což je i ad 2)

Re: Teplý nestartuje

Napsal: 31.07.2012 09:23
od xbobcz
Setrvák bych určitě měnit nenechal - u mě setrvák bouchal při startu, měl velké vůle, ale na vlastní start motoru to vliv nemělo. Jediné co má smysl zkontrolovat jestli nejsou nalepené nějaké piliny na čidle kliky, které je u setrváku. Ale u tebe se to dá skoro vyloučit protože ten problém by byl trvalý, ne závislý na teplotě.
O tom žhavení - není tam žádné časové relé s pevným časem, dobu žhavení řídí přímo jednotka, která ovládá to relé. Při teplotách jako jsou dnes musí nastartovat bez problému i bez žhavení.
Váhou vzduchu bych řekl, že to nebude. U tohodle auta se používá jen na měření průtoku EGR.
Při startování se na ni nějak moc nebere ohled. Druhá věc je, že váze je integrované teplotní čidlo,
ze kterého se bere teplota okolí. Odpoj ji a zkus nastartovat jestli se něco změní.
Osobně bych to zkontroloval v tomto pořadí
Všechna teplotní čidla - blbá informace o teplotě znamená jinou startovací dávku - u tebe to vypadá, že tam při startu jde málo nafty protože když tomu pomůžeš plynem tak se to chytí.
Zkusit novou baterku - jestli bude start lepší, zaměřit se na startér a baterku.
Při startu monitorovat otáčky motoru, požadovaný a skutečný tlak v railu. Pokud tlak nedosáhne určité hodnoty, jednotka nezačne ani otevírat vstřikovače. Takže pokud narůstá tlak v railu pomalu může to znamenat dlouhé startování. Tenhle problém dělají vstřikovače, když pouští moc do přepadu.
Chce to diagnostiku, ale někoho kdo ví co dělá, nejen že vyčte chyby. Jestli to nemusíš vyřešit úplně akutně tak myslím, že za 14 dní bych mohl být na víkend v Pardubicích. Diag pak není problém přes Ford IDS.

Re: Teplý nestartuje

Napsal: 01.08.2012 06:28
od Eidž
Včera starty teplé či studené - OK. Koncem týdne má být nad 30 C, takže uvidím, jestli musí být teplý motor a ještě teplota vzduchu nad 30 C...
Zatím co si pamatuji, tak to začalo v červnu, co byly ty vedra...

Re: Teplý nestartuje

Napsal: 03.08.2012 21:48
od Eidž
Zkoušeno včera (venkovní teplota 31C) a dnes(venkovní teplota 27C).

Start po příjezdu, s vypnutím motoru, OK. Bez potíží. Nechám chvilku stát. Pokus o start - není to ono. Startuji déle, než obvykle a buď nechytne nebo chytne, ale tak 1 až 2 vteřiny se to trápí, než to dostane ty správné volnoběžné otáčky.
Na zkoušku odpojím váhu vzduchu. Start nepřesvědčivý, ale trápení je kratší, tak 1s a pak normální volnoběh.
Zapojím váhu vzduchu a start OK.
Pak jakékoliv ladění - všechny další starty OK.

Teorie - po příjezdu je třeba chvilku počkat, aby teplota pod kapotou dosáhla určité kritické meze. Pak něco začne špatně fungovat. Otevření kapoty způsobí ochlazení a tím se to vrátí k normálu.

Příští test bude jen s odvětráním - otevřením motorového prostoru.

Nebo sehnat jinou váhu vzduchu?