Stránka 1 z 1

Focus I 1.8 TDDi nedobíjí, vybíjí

Napsal: 24.07.2012 09:17
od Bzikkk
:arrow: přesun, Dr.Romca
Čaute chlapi, mám takový problém s Focusem I 1.8 TDDi r.v. 2002.
Po jízdě asi 10 minut se mi úplně vybila baterka (spadly ručičky, rozsvítilo ABS) baterka mrtvá.
Koupil jsem novou baterku, a nový alternátor, po výměně to samé.
Tak jsem vzal voltmetr, začal postupně měřit pojistky po odpojování a najednou se po odpojení předehřevu motoru (auto je dovezené z Holandska tak se předehřev dával) objevilo na baterce při volnoběhu 13.5V. Tak jsem si myslel že problém je vyřešen a jsou tam nejspíše vypálené už žhaviče a nahřívají déle než mají.
Sednu do auta natahnul jsem si dvojlinku do auta s měřákem, a po vytočení motoru asi na 2500 ot/min jsem měl na baterce 16V, no po proměření alternátoru jsem zjistil, že ten nový altík má v pr*eli regulátor. Tak jsem tam dal zpět starý alternátor, nabil baterku a doufal jsem, že celý problém v tom vybíjení byl v tom předehřevu.
Dal jsem všechno na auto natartoval, najezdil asi 80 km měřak pořád ukazoval dobíjení ve vyšších otáčkách okolo 14V takže vše v pořádku.

Dneska ráno přijdu a baterka se přes noc opět vybila. Tak jsem dal další jinou novou baterku a po nastartování a zvyšování otáček opět nedobíjí a s napětím na baterce se dostávám až někde pod 12V se zapnutýma světlama...

Nenapadá Vás něco? Díky za každou radu!!!

Re: Focus I 1.8 TDDi nedobíjí, vybíjí

Napsal: 24.07.2012 11:37
od vitut
Ten novy alternator a regulator vyrabi kdo? Jsou to originalni dily, nebo nejaky Starline? U Focuse ma dobijeni na strosti PCM motoru ve spolupraci s alternatorem, tohle vetsinou nefunguje pri pouziti aftermarket dilu. Pokud jses si jisty, ze regulator i alternator pochazeji od kvalitniho vyrobce (Hella, Magneti Marelli), sel bych po kabelazi - zkontroluj silove vedeni mezi altikem a baterkou a pak ridici obvod dobijeni. Na altiku najdes 3-pinovy konektor, dva piny vedou primo do PCM ke spolujezdci, treti vodic pak do motorove pojistkovky, kde je 10 A pojistka. Nesmi tam byt zadny kontakt na kostru ani velke odpory vedeni. Kdyz to budes mit rozdelany, koukni na vodice pred konektorem, obcas byvaji prodrene i v tom husim krku.
Posledni moznost je pak PCM motoru (tomu moc neverim) a vlastni baterka. Doufam, ze tu novou jsi koupil na bazi stribra a vapniku, pripadne vapnik-vapnik. Bezna Ti nevydrzi trvale prepeti alternatoru.

Re: Focus I 1.8 TDDi nedobíjí, vybíjí

Napsal: 24.07.2012 12:30
od Bzikkk
Jo alternátor je Magneti Marelli, žádnou Straline ku*vu bych tam nedal, a bater taky stříbro vápník. Zkusím jít po těch kablech a vedení jak jsi říkal a uvidíme. Každopádně díky za radu! :palec_nahoru:

Re: Focus I 1.8 TDDi nedobíjí, vybíjí

Napsal: 03.10.2013 11:04
od Kamikaze211
Sice jsem to nečet celé ale něco podobného mi dělal regulátor napětí.