Stránka 1 z 2
Dotaz co je to za díl - Focus 1.6 TDCI 80 kW r.v. 1/2005
Napsal: 20.07.2012 10:04
od Pogo
Dobrý den,
auto mi při jízdě v malých otáčkách škubalo (1200 - 1800 ot/min). V servise na diagnostice se údajně objevilo, že je slabý tlak na 3. a 4. vstřiku. Na radu kolegy, že by to mohl být ucpaný EGR ventil, jsem se snažil ho najít a odpojit z něj konektor. Nějaký konektor v motoru jsem odpojil (z boku nápis Delphi a zepředu je modrá a červená tečka, vedle je něco podobného, akorát se žlutou tečkou zepředu) a je po škubání, motor běži a tahne normálně. Rozsvítila se ale oranžová kontrolka s ikonou motoru. Může mi někdo poradit, jestli jsem zkutečně odpojil EGR ventil? Nenašel jsem nikde na netu fotku ani výkres toho, co jsem vlastně odpojil...
Děkuji
Re: Dotaz co je to za díl - Focus 1.6 TDCI 80 kW r.v. 1/2005
Napsal: 20.07.2012 10:13
od silverwolf
no, není lepší se nejdřív zeptat a pak odpojovat?
Re: Dotaz co je to za díl - Focus 1.6 TDCI 80 kW r.v. 1/2005
Napsal: 20.07.2012 11:20
od zdenyvm
Slabý tlak na 3. a 4. vstřiku a řešit to EGR??? Co to je za mechanika?
EGR je až vzadu za motorem, ale odpojením nic nevyřešíš, jenom si přivoláš nouzový režim stejně jako jsi to udělal teď.
Re: Dotaz co je to za díl - Focus 1.6 TDCI 80 kW r.v. 1/2005
Napsal: 20.07.2012 11:51
od Pogo
Pro upřesnění, odpojení nedoporučil mechanik, ale kolega. Měl úplně stejný problém se stejným výstupem z diagnostiky ale na Mondeu 2.0 TDCI. Po repasy vstřiků, výměně palivového filtru a dalších věcí, stále potíže přetrvávaly. Nakonec vyčistil EGR, který už téměř nebyl průchozí a bylo po problému...
Jen taková úvaha, kdyby to dělaly vstřiky, tak by potíže měly přetrvat i v nouzovém režimu ne?
Zajímalo by mě, co jsem vlastně odpojil, než to rozeberu

Re: Dotaz co je to za díl - Focus 1.6 TDCI 80 kW r.v. 1/2005
Napsal: 20.07.2012 12:56
od lucky.jack
No EGR to rozhodně není. Ten je za motorem
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 81&t=32588 . 6. obrázek.
Tohle je cosi na škrtící klapce, co nejde samostatně objednat. Jedině celá klapka.
Kdyby byl egr špatný tak to hodí jinou chybu než špatný tlak na 3 a 4 vstřiku. Nicméně jak psal zdenyvm, odpojením egru to nevyřešíš a spadneš do nouzáku.
Re: Dotaz co je to za díl - Focus 1.6 TDCI 80 kW r.v. 1/2005
Napsal: 20.07.2012 16:59
od sandokan
co to je ? no ved na tej fotke jasne vidiet fordacky kod a zvysok uz dopovie strycek google....
Jednotka ovládacího motoru klapky v potrubí sání
funkce:
škrcení nasávaného vzduchu pro recirkulaci výfukových plynů,
uzavírání systému sání při odstavení motoru,
uzavírání cesty vzduchu přes chladič plnicího vzduchu během regenerační procesu filtru částic sazí
to co si odpojil je:
stejnosměrný motor klapky v potrubí sání s integrovaným snímačem polohy (vozidla s filtrem částic
sazí)
napravo od neho je:
stejnosměrný motor klapky obtoku chladiče plnicího vzduchu s integrovaným snímačem polohy
no a mierne vlavo dozadu je MAP
Re: Dotaz co je to za díl - Focus 1.6 TDCI 80 kW r.v. 1/2005
Napsal: 20.07.2012 17:26
od lucky.jack
Já tam to "jasně viditelný forďácký číslo" nevidím

Jsem asi jedinej...
Nicméně jinak pěkná rozborka

Re: Dotaz co je to za díl - Focus 1.6 TDCI 80 kW r.v. 1/2005
Napsal: 20.07.2012 20:56
od vita_k
pogo, jake tam byly chybove kody? Pxxxx?
Re: Dotaz co je to za díl - Focus 1.6 TDCI 80 kW r.v. 1/2005
Napsal: 29.08.2012 13:02
od Pogo
Pro Sandokana: Děkuji Ti moc za odpověď, popis je uplně vyčerpávající. Na googlu jsem to hledal, ale fakt nenašel...
Pro vita_k: Kódy bohužel nevím, na diagnostice to měli v servise, kde hlásili ty vstřiky.
Re: Dotaz co je to za díl - Focus 1.6 TDCI 80 kW r.v. 1/2005
Napsal: 29.08.2012 13:09
od Pogo
Tak zase po čase jsem tu zpět. Škubání asi opravdu způsobuje drhnoucí klapka na sání, kterou jsem odpojil, čili se otevřela do nouzového režimu.
Dnes mi volal známý ze servisu, že klapka se servem nejde demontovat a tedy ani vyčistit. Měla by jít ven po povolení dvou šroubů, ale nejde. Asi je ve vnitř moc karbonu... Neznáte nějaký způsob, jak tento díl demontovat bez poškození. Samostatně tato část nelze objednat, pouze jako celý díl i s druhou klapkou a prý je to palba...
Re: Dotaz co je to za díl - Focus 1.6 TDCI 80 kW r.v. 1/2005
Napsal: 29.08.2012 13:44
od vita_k
Pogo píše:Tak zase po čase jsem tu zpět. Škubání asi opravdu způsobuje drhnoucí klapka na sání, kterou jsem odpojil, čili se otevřela do nouzového režimu.
Dnes mi volal známý ze servisu, že klapka se servem nejde demontovat a tedy ani vyčistit. Měla by jít ven po povolení dvou šroubů, ale nejde. Asi je ve vnitř moc karbonu... Neznáte nějaký způsob, jak tento díl demontovat bez poškození. Samostatně tato část nelze objednat, pouze jako celý díl i s druhou klapkou a prý je to palba...
nejdriv zjisti jake ti to pise chyby Pxxxx, pak je sem dej a uvidime. Jak vis, ze je to klapka?
a ten karbon by se tam vzal odkud?
Re: Dotaz co je to za díl - Focus 1.6 TDCI 80 kW r.v. 1/2005
Napsal: 03.09.2012 19:07
od foki
jj nova stoji cca 10000kc a nejde rozebrat .
Re: Dotaz co je to za díl - Focus 1.6 TDCI 80 kW r.v. 1/2005
Napsal: 05.10.2012 13:31
od vita_k
Re: Dotaz co je to za díl - Focus 1.6 TDCI 80 kW r.v. 1/2005
Napsal: 21.12.2012 23:46
od radkoxxx@gmail.com
klapka sa vymontuje celkom jednoducho, ak das dole tie dva srouby este musis dat dole aj lopatku klapky a na nej su dva male sroubyky v nutry sacieho potrubia.
Re: Dotaz co je to za díl - Focus 1.6 TDCI 80 kW r.v. 1/2005
Napsal: 22.12.2012 08:52
od Radekjo
foki píše:jj nova stoji cca 10000kc a nejde rozebrat .
foki všechno jde rozebrat

jestli to půjde zase složit je druhá otázka
