Stránka 1 z 2
Kolisani volnobeznych otacek TDCi, zarazena zpatecka
Napsal: 04.04.2012 11:23
od knudsen1971
Ahoj, obcas se setkavam s jevem, ktery se objevuje nahodile obcas a myslim ze jen u studeneho motoru, protoze jsem si toho vsim jen kdyz rano vycouvavam z garaze.
popis akce /
1) nastartuju, volnoben OK, no problem, nekolisa.
2) vyslapnu spojku a zaradim zpatecku a zacnou kolisat otacky, jakoby padat, cca v 1/2 vterinovem intervalu, 600/900 ot/min.
3) kdyz vyradim zpatecku, prestane to
4) kdyz zacnu couvat, dela to furt, vyjedu z garage, vyradim, klid po pesine...
5) dam jednicku, pohoda, rozjezd a pak celej den super jizda...
Deje se to nahodile, zjevne kdyz sepne cidlo zpatecky, vysle to nejaky povel ro RJ ci co.... nevite co je to za priznak/bug?
Re: Kolisani volnobeznych otacek TDCi, zarazena zpatecka
Napsal: 04.04.2012 14:52
od lucky.jack
A jenom zpátečka? Ostatní kvalty to nedělají?
Re: Kolisani volnobeznych otacek TDCi, zarazena zpatecka
Napsal: 04.04.2012 14:59
od knudsen1971
Dela to
jen na zpatecku, jinak bych to napsal.
Pri jizde to tez nedela nic, auto funguje paradne.... nicmene pri jizde zas neradim zpatecku, to se prej nema

Re: Kolisani volnobeznych otacek TDCi, zarazena zpatecka
Napsal: 04.04.2012 15:15
od lucky.jack
A mě říkali, že to R se nesmí používat, protože je to potom jako Raketa

Re: Kolisani volnobeznych otacek TDCi, zarazena zpatecka
Napsal: 09.04.2012 18:58
od knudsen1971
Takze nikdo nic? To mam zas neco extra?

Re: Kolisani volnobeznych otacek TDCi, zarazena zpatecka
Napsal: 09.04.2012 21:11
od krenda
A zpátečka ti svítí normálně? Zkus vytáhnout žárovky a pak vyzkoušej to kolísání. Nic jiného mě včil nenapadá. Taková divná porucha

Re: Kolisani volnobeznych otacek TDCi, zarazena zpatecka
Napsal: 10.04.2012 08:59
od knudsen1971
jasne, zpatecka sviti normale obe strany, zarovky meneny asi pred rokem preventivne na celem zadku, parkovaci senzory funguji jak maji....
Jediny co si rikam, jestli ty zpatecky a parkovaci senzory nemuzou nejak zvysenym odberem zamestnat altik a ten to pak nejak pribrzduje... ale nejspis je to nesmysl... ted treba tyden nic, bez problemu... zkusim to natocit na mobil, az se to stane...
Re: Kolisani volnobeznych otacek TDCi, zarazena zpatecka
Napsal: 10.04.2012 19:27
od krenda
Právě proto se tě ptám na ty zpátečky

zkus odpojit přímo kenektor na převodovce, jak to začne blbnout. Škoda, že to nedělá pořád, líp by se hledala závada. A neblbne to třeba jen za vlhka, mokra?
Re: Kolisani volnobeznych otacek TDCi, zarazena zpatecka
Napsal: 11.04.2012 10:49
od knudsen1971
No vlkost atd asi ne... je to v garazi, bez vlivu teploty taky se zda... a ze bych lezl oblecenej do prace nekde pod auto a odpojoval konektor, to asi taky neklapne...navic by to asi prestalo se da predpokladat, protoze prave ten spinac to spina ten problem... bud ten signal nejak zblbne RJ, nebo to vazne zbusobuje treba sepnuti parkovacich cidel...asi nejspis vyradim je cvicne a uvidim. Jak rikas, je blby se se to objevuje jenom nekdy a vazne ne moc casto...
Re: Kolisani volnobeznych otacek TDCi, zarazena zpatecka
Napsal: 11.04.2012 19:07
od krenda
S tím odpojením konektoru na čidle zpátečky jsem určitě nemyslel v čistém, když jdeš do práce

Měl jsem za to, že to dělá třeba celý den nebo více dní (to by jsi pak měl čas se hodit do montérek) a pak zas třeba dlouho nic. A vyloučil by jsi tím odpojením mechanickou závadu. Pak ještě stmívací zpětné zrcátko, jak jsi psal parkovací senzory a ještě samotné světla zpátečky. No prostě zkoušet odpojovat, když se to projeví. Přeji ti hodně zdaru a pevné nervy

Re: Kolisani volnobeznych otacek TDCi, zarazena zpatecka
Napsal: 10.05.2012 08:14
od Yeshterr
Nezkoušel jsi spustit test palubky, do něj nastartovat a omrknout, kolik je palubní napětí na neutrál a po zařazení zpátečky?
Re: Kolisani volnobeznych otacek TDCi, zarazena zpatecka
Napsal: 10.05.2012 09:10
od knudsen1971
To je skvelej napad, jen nevim jak spustit test palubky... Nicmene pokud to ukaze pokles napeti nejaky vetsi, tak by to mohlo bejt a pak bych podezrival baterku... mam takovej pocit, jakoby se to stavalo pokud treba jezdim 14 dni jen mesto.... ted jsem byl v Nemecku, dlouhy cesty a nestalo se to ani jednou. Tyden predtim se to stalo doma asi dve rana po sobe...
Jelikoz se to objevuje vazne jen zridka, blbe se to diagnostikuje, ale diky za napady. Zatim je to takova spis kuriozita, nez zavada kterou by bylo nutno resit, ale co neni muze byt, ze:)
Re: Kolisani volnobeznych otacek TDCi, zarazena zpatecka
Napsal: 10.05.2012 11:33
od Yeshterr
Zajímavý to je...každopádně to zkus, dělá se to takto. I když já mám asi jinou verzi softu, mám to trochu zpřeházené a jiné. Ale to napětí tam najdeš.
Diagnostický mód přistrojové deskySlouží k výpisu hodnot, které jsou posílány k přístrojové desce.
Aktivace:
Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I"
Stiskněte a podržte nulovací tlačítko denního počítadla kilometrů
Otočte klíček zapalování do polohy "II" nebo "III"
Držte nulovací tlačítko do doby, než se na digitálním displeji místo denního počítadla kilometrů objeví "tESt" (cca 5 sekund)
Jednotlivým mačkáním se přepíná mezi jednotlivými hodnotami:
1. test
2. GAGE: zkouška analogových ukazatelů
3. 8888: zkouška LCD displeje
4. rs22: verze ROM
5. E001: verze NVRAM
6. Dtc-NONE: výpis registrů závad přístrojové desky. Pokud bliká NONE, registr závad prázdný, jinak viz popis níže
7. 000.0: aktuální rychlost vozidla v mílích za hodinu
8. 000.0: aktuální rychlost vozidla v kilometrech za hodinu
9. 32c: úroveň teploty nasávaného vzduchu motoru
10. 800: otáčkoměr - počet otáček za minutu
11. 63: údaj MAR senzoru - změna tlaku (na vypnutém motoru ukazuje 033) .
12. F202: hladina paliva (0-255) - údaj z plováku.
13. L219:
14. 103F
15. 093C: teplota chladící kapaliny (v °C)
16. 09CC: teplota chladící kapaliny (hexa)
17. 14.9: napětí v elektrické síti
18. Ab-l: stav relé, chyba ABS.
19. Eb-l: stav relé, chyba EBD.
20. II-l: stav relé, osvětlení přístrojové desky (-l vypnuto, -h zapnuto).
21. Cr-h: stav relé, zapalování
Kódy chyb (DTC) přístrojové desky:
9202 Fuel pump module circuit
9204 Fuel pump module short to
9342 PCM is defective
9317 Battery voltage high
9318 Battery voltage low
Re: Kolisani volnobeznych otacek TDCi, zarazena zpatecka
Napsal: 10.05.2012 12:55
od knudsen1971
Yeshterr píše:
Otočte klíček zapalování do polohy "II" nebo "III"
Diky moc. Jestli ti dobre rozumim, tak v tomto bode pokud dam II polohu, tak to bude ukazovat hodnoty staticky, tedy bez motoru v chodu, pokud dam III polohu, tak vlastne nastartuju a budou se ukazovat i hodnoty jak RPM atd, jest tak?
Re: Kolisani volnobeznych otacek TDCi, zarazena zpatecka
Napsal: 10.05.2012 13:18
od lucky.jack
Tak jest.