shreks35 píše:Zdravím všechny o kolik se dá snížit hlava na FoFo Zetec 1.8 85kw.
Chci aby to mělo význam ale ne abych to snížil moc a mohl hlavu vyhodit.
To přece nemá žádný význam.
Pokud zvýšíš kompresi, budeš muset zase ubrat předstih (nebo ti ho poshazuje čidlo klepání) a budeš tam kde jsi byl, jen budeš zbytečně namáhat písty.
Podstatné je časování vačkových hřídelů.
K nim je pak třeba nastavit správnou kompresi.
Vačky a komprese - to je třeba řešit společně.
Pokud budeš stavět motor 1,8 l s výkonem 240 koní, použiješ zřejmě vačky s časováním 308/300 (nebo možná 316/308) a postavíš motor s kompresí 13,4.
Pracovní cyklus motoru má pořád celkem 720 stupňů.
Pokud prodloužíš doby, kdy jsou ventily otevřené, zrcadlově tím zkrátíš dobu komprimace směsi.
Pak je nutné zvýšit kompresi.
Jinak ne.
A kdybys pak do svého 240-koňového motoru dal zpátky sériové vačky, mohl bys skoro jezdit na naftu - tak bude motor překomprimovaný.