Stránka 1 z 1
Mrtvé auto - motor netáhne a klepe při zvýšení otáček.
Napsal: 19.10.2011 12:22
od mahdy
Prošel jsem zde všechno co by mohlo souviset s mým problémem, ale zatím jsem nenašel odpověď a proto jsem se rozhodl pro registraci a vložení dotazu.
Mám FoFo I kombi, rok 2004, 1,8 TDCi.
Začalo to tím, že se mi snížil výkon. Při studeném startu při rozjezdu nad 2000 ot. je auto mrtvé - přidám plyn a auto je jako ukotvené, při přidávání plynu nereaguje ( velmi ale opravdu velmi pomalinku se rozjíží, přitom otáčky jdou nahoru) a z motoru se začne ozývat klepání ( po snížení otáček pod 2000 tis. přestane klepání v motoru). Když uberu plyn dám dvojku, to stejné jako při jedničce. Po mírném zahřátí se auto rozjede, ale výkon je pořád slabý. V servisu mi zaslepily EGR ventil - žádná změna ( jen se mi po zaslepení rosvítila kontrolka motoru), po připojení na diagnostiku to údajně nic nevykazuje - kontrolku motoru mi vypnuli. Po dalším naléhání v servisu auto znovu prošli a zjistili, že se údajně málo natáčí lopatky turba a turbo vyčistili, vyměnili nějaké těsnění a dali dohromady. Auto jelo asi 500km dobře a pak zase mrtvola. Dnes jsem jel na emise a vyletěl jsem jak čert s tím, že pracovník mi řekl, že motor nemůže vůbec vytočit a emise tudíž nelze udělat ( to byl motor zahřátý po 20km jízdě).
Nedělá to pravidelně, někdy jednou týdně a pak i dvakrát za den. Zrovna dnes se mi to stalo i při zahřátém motoru.
Už si v tom servisu připadám jak b*b. Pořád jim tvrdím, že je auto mrtvé a oni mě přesvědčují, že je OK.
Prosím, prosím o radu.
Re: Mrtvé auto - motor netáhne a klepe při zvýšení otáček.
Napsal: 19.10.2011 12:53
od jackdaws
V prvom rade vymen na skusku servis...
kontrola turbo, ciastocne rozdrbany dvojhmot zotrvak (to by si mal ale pocut), v horsom pripade paliv. cerpadlo... prip casto odchadza nie turbo ale iba jeho elektronicka regulacna cast ,...
Re: Mrtvé auto - motor netáhne a klepe při zvýšení otáček.
Napsal: 19.10.2011 14:20
od mahdy
To s výměnou servisu jsem čekal...
Setrvák se při startu taky občas ozve - krásně zarachotí ( výměnu kompletní spojky už mám taky v plánu - mám najeto už 170 tis.)
Jeden známý automechanik ( specializuje se na škodivky) když se s mým FF projel řekl, že to bude něco kolem regulace turba a to rachocení při přidání plynu je tím, že do motoru jde maximum paliva a motor to nestačí zpracovat - je to možné?
Re: Mrtvé auto - motor netáhne a klepe při zvýšení otáček.
Napsal: 19.10.2011 15:54
od foki
pokud to mlati pri pridani pynu v okamziku kdy to nejede tak to muze byt ucpany kat , spaliny ktere maji odejit do vyfuku , se vraci a klepou ventily . proc to dela obcas ? videl jsem z mřízky kouli ktera se v katiku otacela a jednou byla pruchozi a kdyz se otresama otocila tak vyfuk ucpala . muze byt a nemusi , je to jen moje zkusenost .
Re: Mrtvé auto - motor netáhne a klepe při zvýšení otáček.
Napsal: 19.10.2011 18:20
od mahdy
A zobrazí se něco z toho co popisuje jackdaws a foki na diagnostice?
V servisu mi trvdili, že na diagnostice to nic neukazuje - já myslím, že to vůbec napíchnuté neměli.
Zítra tam jedu znovu a prej to napíchnou na origo Foďáckou ( nevím na jakou to teda dávali doteď).
Re: Mrtvé auto - motor netáhne a klepe při zvýšení otáček.
Napsal: 19.10.2011 21:30
od StenliH
Ahoj a co to je za servis ? To je dle toho co píšeš spíš peklo

Se ti divím že tam jedeš škoda peněz živit takový profíky .
Re: Mrtvé auto - motor netáhne a klepe při zvýšení otáček.
Napsal: 28.11.2011 16:42
od mahdy
Takže jsem si vzal od všech vašich rad něco a výsledek se dostavil.
1. Změnil jsem servis.
2. Koupil jsem v AutoKelly sadu spojka, ložisko, setrvačník s kamarádskou slevou za 9947,-Kč od Luku a to vše dal se svým Fofíkem kamarádovi automechanikovi. Ten při výměně zjistil, že mám prasklou přívodní hadici k ovládání turba, tak ji zrovna vyměnil.
Za všechno si naúčtoval 1700,- Kč.
Takže mě to stálo necelých 12 000,- Kč , ale Fofík zase krásně tlačí do sedačky takže super.

Nakonec jsem zjistil, že původní sada byla taky Luk. Takže otázka zní, dává Ford už z výroby tyto sady jako škodovka nebo už musela být měněná? Při 170 tis. se mi to nějak nezdá.

Re: Mrtvé auto - motor netáhne a klepe při zvýšení otáček.
Napsal: 17.02.2012 13:48
od mahdy
Ještě jednou se vracím k mému problému. Po pár kilometrech mého nadšení, že je všechno v pořádku se vše vrátilo zpět do původního ( špatného stavu) stavu. Nakonec v tom mém servisu zjistili, že je vadný MAP senzor. Po jeho výměně jede auto zase jako nové.
Takže tak.
Re: Mrtvé auto - motor netáhne a klepe při zvýšení otáček.
Napsal: 18.02.2012 21:45
od Milano
Ford dával jenom Luk. Škodovka dávala Sachs, pokud vím a ten taky zrovna moc nevydrží. Já jsem dělal spojku při 270t. a to jen kvůli setrváku, lamela byla ještě dobrá. A to jsem ji nikdy moc nešetřil. Takže jestli jsi ji měl k.o. už při 170t., tak je to krapet divný...
Re: Mrtvé auto - motor netáhne a klepe při zvýšení otáček.
Napsal: 26.02.2012 15:03
od mahdy
No já jsem ji nechal měnit taky kvůli setrváku - byl už těžce po smrti, ale lamela byla taky úplně v pohodě.
Re: Mrtvé auto - motor netáhne a klepe při zvýšení otáček.
Napsal: 26.04.2012 19:26
od mahdy
Mám otázku na zdejší odborníky. Co může zapříčinit, že opakovaně odejde MAP senzor? Na diagnostice to neukazuje nic.
Re: Mrtvé auto - motor netáhne a klepe při zvýšení otáček.
Napsal: 05.06.2013 00:05
od romanva
Zeptám se nejspíš hloupě, ale TDCI má katalizátor? Mám podobný problém - po přidání plynu drnčí ventily jako blázen, turbo zabere až při 2500 ot. Hadice jsem kontroloval podtlakový i od turba a vše těsní. To co popisoval Foki - vlastně ucpaný výfuk mě teda nenapadlo.Trysky po testu, čerpadlo OK,Turbo OK, olej nemizí, ale je to chcíplina. Přitom kolem 1500 ot. slyším klasické "turbo" slaboulinké pískání (neřve, jen lehounce a ještě musím být mezi barákama). Regulace turba chodí bez zadrhávání.
Už nevím co s tím. Diagnostika píše - nízký plnící tlak.Jiná závada tam není. Nejvyšší absolutní tlak v sání mám 2250 kpa při 100% zatížení a 2800ot. Při 2000ot. už je to jen 1500kpa.
Vím že dobrý servis by na to přišel hned, ale problém je ten dobrý servis najít.
fofo c-max 2.0 tdci 100Kw ještě bez DPF
Re: Mrtvé auto - motor netáhne a klepe při zvýšení otáček.
Napsal: 05.06.2013 16:13
od phofy
Jo má katalyzátor
Re: Mrtvé auto - motor netáhne a klepe při zvýšení otáček.
Napsal: 09.02.2014 19:23
od ioanci
Ahojte.Mne tiez klepe nieco v motore.Neviem presne co to je ale idicie smeruju k niecomu podobnemu
.Hrka to len ked je motor studeny a v neutrale.Slapnem na spojku tak to vydava zvuk..
Mam aj kratke video..
http://youtu.be/mxfN5pRk3lM Viete to urcit presne??