Štart - odpálená poistka zapaľovania
Napsal: 22.08.2011 10:10
Zdravím. Mám Focus combi 1.8 Tddi, r. v. 1999. V máji t.r. som mal prvý krát problém so štartom. Po prejdení 20 km som odstavil motor a po 10 minútach som išiel znovu naštartovať a po nažhavení a otočení kľúčika všetko zhaslo. Štartér ani ťuk. Zistil som, že je vypálená poistka č. 8 - 30A (taká maxi poistka) v prídavnej poistkovej skrinke pri motore - poistka "Zapaľovanie". Tak som ju vymenil a motor naštartoval ako obvykle. Vraj sa to stáva... Pre istotu som si jednu kúpil aj do rezervy (mávajú ich iba v servisoch a v autotechnách, na pumpách takéto konské poistky nemávajú).
Inak batériu mám tam polročnú, tou to nie je.
Potom som bol aj na STK a všetko OK. Jazdil som a štartoval bez problémov.
No opäť sa to stalo. Tentoraz na najnevhodnejšom mieste - v Taliansku na čerpacej stanici (na dovolenke aj s rodinou v aute). Vymenil som teda vypálenú poistku za rezervnú, no aj tá sa vypálila. Tak som tam šupol z klímy, takú nepodstatnú a aj tú vypálilo. Potom ešte jednu a to už bola 40A, aj tá kaput. Vždy po výmene všetko naskočí - teda po otočení kľúčika svieti, no po nažhavení, resp. po zhasnutí kontroliek, keď idem spustiť štartér, poistka zhorí a štartér ani ťuk. Nakoniec som vymenil ešte jednu a auto sme roztlačili - motor chytil. Zašiel som takto do 500m vzdialeného servisu, kde som musel zase logicky vypnúť motor, lebo iba s kľúčikom otvorím kapotu. Talian (opravár) poštudoval elektrickú schému a pripojil nejaký merač a kázal mi naštartovať. No a motor chytil na prvý šup. Teda bez vypálenia poistky. Talian mi vysvetlil, že mám vadný štartér a potrebujem výmenu. Vzhľadom k ich vysokým cenám, doplnil som si iba poistky a ešte za hrsť rezervných a po návrate domov som si kúpil v AutoKelly BB štartér nový a vymenil ho. Odvtedy cca mesiac a pol som jazdil, štartoval, nijaký problém...
To som si myslel, že je po probléme. No včera asi 90 km od domova mi opäť zhorela poistka zapaľovania. Tak som ju vymenil a zasa chytilo normálne. Teraz to zasa štartuje normálne. Dokedy?!
Prosím o radu: Máte s týmto niekto skúsenosti? Čo to môže byť za problém?
Inak batériu mám tam polročnú, tou to nie je.
Potom som bol aj na STK a všetko OK. Jazdil som a štartoval bez problémov.
No opäť sa to stalo. Tentoraz na najnevhodnejšom mieste - v Taliansku na čerpacej stanici (na dovolenke aj s rodinou v aute). Vymenil som teda vypálenú poistku za rezervnú, no aj tá sa vypálila. Tak som tam šupol z klímy, takú nepodstatnú a aj tú vypálilo. Potom ešte jednu a to už bola 40A, aj tá kaput. Vždy po výmene všetko naskočí - teda po otočení kľúčika svieti, no po nažhavení, resp. po zhasnutí kontroliek, keď idem spustiť štartér, poistka zhorí a štartér ani ťuk. Nakoniec som vymenil ešte jednu a auto sme roztlačili - motor chytil. Zašiel som takto do 500m vzdialeného servisu, kde som musel zase logicky vypnúť motor, lebo iba s kľúčikom otvorím kapotu. Talian (opravár) poštudoval elektrickú schému a pripojil nejaký merač a kázal mi naštartovať. No a motor chytil na prvý šup. Teda bez vypálenia poistky. Talian mi vysvetlil, že mám vadný štartér a potrebujem výmenu. Vzhľadom k ich vysokým cenám, doplnil som si iba poistky a ešte za hrsť rezervných a po návrate domov som si kúpil v AutoKelly BB štartér nový a vymenil ho. Odvtedy cca mesiac a pol som jazdil, štartoval, nijaký problém...
To som si myslel, že je po probléme. No včera asi 90 km od domova mi opäť zhorela poistka zapaľovania. Tak som ju vymenil a zasa chytilo normálne. Teraz to zasa štartuje normálne. Dokedy?!
Prosím o radu: Máte s týmto niekto skúsenosti? Čo to môže byť za problém?