Stránka 1 z 3

Blika zhavenie ...1.8 TDDi

Napsal: 20.05.2011 12:54
od smooo3
Zdravim všetkých, viem že blikanie konrolky je tu na fóre viac krát preberaná, len sa na vás chcem obrátiť, či ste nemali podobnú skúsenosť, lebo to čo sa stalo mne som tu nenašiel.

Ráno(5:30) som naštartoval a vybral som sa do práce, zhruba po 10 kilometroch pri normálnej ustálenej jazde cca 80km/h auto začalo samovoľne spomaľovať :cry: a prestalo reagovať na plyn :cry: . Tak som to odstavil na krajnicu a vyskúšal natočiť ešte raz. Motor naskočil a ďalej som pokračoval, lenže v zvyšných 15km cesty sa toto ešte 2x zopakovalo(len som už štartoval za jazdy :) )
Teraz som bol v pneuservise(Premio Svidník - spokojnosť) po letné gumy a prezuť, tak mi spravili diag cez prístroj Bosch, komunikoval v pohode a našiel mi zopár chýb, tak či by ste mi nevedeli pomôcť, že kde je problém :D .

Motor
P1576, P1342, P1344 - diag vypísala: neznáme chyby
ABS
B1676
Airbag
B1231

Všetkým vďaka za odpovede....

Re: Blika zhavenie ...1.8 TDDi

Napsal: 20.05.2011 12:58
od losky
Všechno směřuje k závadě palivového čerpadla. U těchto motorů bohužel běžná závada.
repase doporučuji v bosh diesel servisu.

nejvíce se píše tady: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=720

Re: Blika zhavenie ...1.8 TDDi

Napsal: 20.05.2011 13:13
od smooo3
Po chvilke Googlenia tých kódov to vyzerá na plynový pedál napatie na byterke mimo rozsah....

Re: Blika zhavenie ...1.8 TDDi

Napsal: 20.05.2011 13:25
od losky
Plynový pedál se neprojevuje blikáním žhavení a chcípáním motoru... to je jasná indikace čerpadla.
Plynový pedál pouze způsobuje to že není postupné sešlapování plynulé přidávání, ale skokové, nebo že v určité poloze plynu auto cuká atp...

Re: Blika zhavenie ...1.8 TDDi

Napsal: 20.05.2011 19:14
od smooo3
Nasiel som uz aj tu na fore podobny problem, a pozor, v prvom prispevku nepisem ze motor zdochol, ale ze som to odstavil(teda vypol motor) a skusil som natocit... A islo ... a tie chyby co ulozila riadiaca jednotka motora sa vsetky tykaju pedalu, konkretne je to okruh A, chyba okruh C, a este ziadny signal z pedalu ... myslim ze to bude pedal.

Inak keby ste niekto vedeli kde ten pedál lacno zohnať, dik

Re: Blika zhavenie ...1.8 TDDi

Napsal: 20.05.2011 19:38
od losky
píšeš, že motor začal spomalovat a přestal reagovat na plyn a po zastavení u krajnice si to musel natočit nzova... z toho jsem usoudil že to chcíplo :)
ono pokud si měl zařazenou rychlost motor se nezastaví, ale nereaguje na plyn a zpomaluje .... po sešlápnutí spojky to chíplo, nebo drželo volnoběh? jeslti si to dobře pamatuju tak otáčkoměr zůstane někde "viset", nepadne na nulu, ale motor neběží... jednoduše se to dá ověřit polsechem :) TDDi prostě nepřeslechneš

Re: Blika zhavenie ...1.8 TDDi

Napsal: 20.05.2011 21:27
od foki
opetovným nastartovanim se chyba smaze , ja bych to videl na pedal .

Re: Blika zhavenie ...1.8 TDDi

Napsal: 20.05.2011 21:36
od Katulka
Také zdravím..
a jdu se stejným problémem... ale naprosto na chlup stejným.
Stalo se mi to poprvý - diagnostika jednoduše hlásila, že je to v el. okruhu plyn. pedálu, nic víc nevim.. Prostříkli konektor, kde se zapojuje (myslim)... a jako dobrý, asi 14 dní to bylo cajk.. najela jsem mezitim tak 700km a auto šlapalo jak hodinky... a dneska ráno se mi to stalo 2x běhěm 5km...

Zkrátka auto jede... zničehonic otáčky někde hodně nízko, motor běží na volnoběh a pořád šlape pěkně plynule-jakoby nic, plyn nereaguje, bliká kontrolka žhavení... Takže zastavim, chcípnu ho, nastartuju ho a všechno se tváří jakoby se nic nestalo a jedeme dál..

Jestli to fakt bude plyn, tak budu šťastnej člověk...
Teda ale vůbec nerozumim tomu, proč pedál začne fungovat po restartu a problém nepřetrvává:-P, nějak mě tam ještě něco intuitivně straší :? :)

najeto 248t km

Re: Blika zhavenie ...1.8 TDDi

Napsal: 20.05.2011 22:55
od smooo3
Podľa mňa neunavného teoretika... Chybu do riadiacej jednotky zapíše, ale ked preštartuješ, možno ju vyhodnotí iba ako sporadickú/náhodnú, lebo pedál v skutočnosti funguje, len v jednom mieste je prerušený okruh a myslim ze ked podrzim prave v tej polohe pedál, tak nanovo to vyhodnotí ako chybu. Vyplýva mi to z toho ze dnes poobede 35km v pohode.
A kde by som zohnal ten pedál, v autodieloch som nenasiel... Dik

Re: Blika zhavenie ...1.8 TDDi

Napsal: 20.05.2011 23:32
od foki
smooo3 píše:Podľa mňa neunavného teoretika... Chybu do riadiacej jednotky zapíše, ale ked preštartuješ, možno ju vyhodnotí iba ako sporadickú/náhodnú, lebo pedál v skutočnosti funguje, len v jednom mieste je prerušený okruh a myslim ze ked podrzim prave v tej polohe pedál, tak nanovo to vyhodnotí ako chybu. Vyplýva mi to z toho ze dnes poobede 35km v pohode.
A kde by som zohnal ten pedál, v autodieloch som nenasiel... Dik

presne tak jsem to myslel ze nezustava ale ulozena je , a sezenes ho jen ford ale mam pocit kolem 3600 ?

Re: Blika zhavenie ...1.8 TDDi

Napsal: 23.05.2011 21:57
od surko111
Ahoj .Také sem se chtěl zeptat ohledne blikáni kontrolky.Mam Ford Fokus 1,2004, 1.8 TDCI 85 kW,V loni sem jel na dovolenu,a při predjizděni se mi rozsvítila žárovka zbaveni,a auto ztratilo výkon. Zastavil sem u krajnice vypnul motor a znovu natočil.a dojel domu Za rok sem najel 15000Km,jezdím 80%město.Ale ten problém porad nastala když roztočím motor nad 3200 – 3500 ot.V servisu řekly ze je to čerpadlo,oprava 35000Kč.Chci jen zeptat muže se tak chovat čerpadlo? Ne chci zbytečně vyhodit 35t.Předem všem dik za odpověd

Re: Blika zhavenie ...1.8 TDDi

Napsal: 24.05.2011 15:20
od Naj Rabjav
:nixw: Nazdar lidi, je nás málo co nás naštval nebo soustavně rozčiluje stejný problém, žhavení bliká jak urvané, někdy je to už při nastartování, někdy mu stačí že motor točím přes dva tisíce,minutu stojím na červené a když se chci rozjet tak to prostě stávkuje, jindy nevím že tam motor je, prostě jede ale v zásadě se to vys... zrovna když se to nejmíň hodí. Diagnostika říká, čerpadlo, pedál plynu, erg ventil a ještě jedna věc hnedle vedle - snímač tlaku turba. pokud to udělalo auto jednou za tisíc kilometrů tak jsem to neřešil, ale četnost se rapidně zvýšila omylem při tankování(natankoval jsem benzín, ale to je jiná záležitost, černá tabulka s bílým písmem VERVA, a on to byl natural VERVA). Oprava u jednoho pána tady na Kroměřížšku cca 25 tis. Upozorňoval mě na to že se mi taky jednou může stát že to zase udělá a jakmile motor zhasnu už nenatočím poněvač odejde i řídící jednotka - dalších cca 15tis.
Náhradní díly řeším s Topolčan (SR) na Bazoš.sk jsem totiž našel inzerát na díly Ford Focus 1,8 TDDI, má tam několik aut a o cenách se s ním dá jednat, původně jsem to chtěl řešit koupí auta bez papírů nebo z havárky ale ty se nějak nevyskytují. Další místo kde 100% čerpadla mají za cenu 10tis jsou Holubice u Brna EUROVRAK.
NAschle při příjemnějším tématu na debatu :beer: :beer: :beer:

Re: Blika zhavenie ...1.8 TDDi

Napsal: 25.05.2011 20:58
od surko111
Ahoj j.Zase prosím o radu .Byl sem z autem na diagnostice a vyjely mne tihle chyby
P1211
P0191
P0251
Přej mam špatné čerpadlo,a oprava by přišla na 35t.
V klidu jezdi v pohodě,jen když se otáčky dostanou nad 3200-3500 tak se rozsvítí kontrolka žhaveni a musím zastavit a vypnout motor.Takhle Už jezdím rok a je to pořad stejně
Diki všem za rady

Re: Blika zhavenie ...1.8 TDDi

Napsal: 25.05.2011 21:54
od Jardak
Zajeď někam do diesel servisu delphi.Tam by měli přesně určit příčinu závady.Podle projevu závady si tipuju na velký přepad vstřikovačů,coč může souviset s čerpadlem,ale taky nemusí.Vstřikovače můžou být prostě jen opotřebené a repas 4 vstřiků tě vyjde na cca 15t.

Re: Blika zhavenie ...1.8 TDDi

Napsal: 26.05.2011 08:10
od losky
U 1.8 TDDi vstřikovače ?? :nixw: to řekne spíš foki, ale mě se to nezdá...

bylo to tu řešeno několikrát a v několika vláknech
pokud motor nechípne, ale točí volnoběh a jenom padne do nouzáku je to s nejvetší pravděpodobností plynový pedál. Obzvlášť pokud závada přetrvává už dlouho a stačí chcípnout a znovu nastartovat.

Pokud motor chcípne a musí se znovu natočit je to spíše čerpadlo, ale s ním to často de rychle, jakmile se jednou závada projeví každé další nastartování je sázkou do loterie.

ovládací ventil turba spíše způsobuje strátu výkonu a menší tah motoru... jede jakoby "bez turba"

EGR nezpůsobuje padání motoru do nouzáku, pokud chybně funguje může motor víc kouřit a mírně se snížit výkon, ale nic drastického... u TDDi se dá bez problémů zeslepit

snad to není úplně mimo, ale tohle jsou informace z vlastní zkušenosti (2x čerpaldo, 1x pedál) a tady z fóra