Stránka 1 z 2

!sportovní vzduchové filtry (K&N)

Napsal: 31.03.2011 21:03
od Thanquol
zravim focusaky ;)

Tak neco ke sportovnimu filtru konkretne ,,KN vlozka,, do airboxu na motor FF1 kombi 2004/1.6i/74kw:

filtr mam ve fofu asi 3 mesice a muzu rici ze spotreba je cca uplne stejna rozdily jsou jen v desetinkach L pro setrilky !!! no vykon je stejny mozna bych rekl, ze lehounce zvyseny kroutak ale nee vykon!!! hlavne od 3000ot vyse coz se logicky blizi k maximalnimu tovarnimu kroutaku a ten je u tohodle motoru ve 4000ot, takze jsi to domyslete.. tak ztoho plyne ze sportovni filtr v AIRBOXU i treba Kit HŘIB ma vcelku zanedbatelny vliv na vykonnost motoru je to nejen muj pocit ale muzete se studiem clanku vydanych nemeckymi automoilovymi zkusebnami dozvedet, ze rozdily namerene vymenami filtru a kytu sani nemaji vliv na vykon ale pouze v malickate mire na kroutici moment!!!!!!! no a neco ktomu touzebnemu zvuku: no zvucek se projevi lehce a to tim ze trosku zhrubne a to az nekdy od 3500ot a vise ale zkoro to neni poznat(vlozka), proto pro zvuk doporucuju vymenit kit sani ale to mi prijde vcelku nevyhodne a neucelne protoze vykon zustane stejny(miiiiiirne vyzsi kroutak), je to drazsi, neni to stejne zvenku videt jen slyset a navic vymenou celeho kitu byste meli spravne dat vhodnou vahu vzduchu z duvodu slozitych takto popisovat..a uplne bych se vyvaroval primeho sani vzduchu vcelku lilkvidacni pro sani vzduchu a navazujicich tehnologii jednoduse receno(ti co to meli na aute to uz zase dali pryc a uz o tom nikdy nerekli pul slova a kdyz se jich clovek zepta proc jsi to dal pryc?tak odpovi pouze posmutnelim pohledem na sve auto..proc asi?? :) ) toto reseni nema proste vyznam pro obycejne atmosfericke motory(diesli tez) a ted si urcite rikate a co na turbo?? turbo si poradi samo vykonu ma dost, tam staci kit pro lepsejsi zuk :) doufam ze jsem nekoho neurazil ale musel jsem sem napsat svuj nazor ale spise fakt o sportovnich filtrech, protoze kdyz jsem zacinal ja tak jsem se nikde nemohl niceho poradneho docist jen same dohady a keci, uplne nesmyslny a blbosti zavanejici hlouposti...
zaverem muzu doporucit KN vlozku do airboxu z nekolika duvodu : 1,cena je prijatelna a vrati se vam cca za 5 let(cca pri 15000km/rocne) 2,neznici nic a presne sedi tam kde ma 3, jizda je lehci (pocitove :D ) a muzete se taky chlubit sportovnim filtrem :D :D :D

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Napsal: 01.04.2011 14:11
od V12
Ktovie, ako by sa ucinok sportoveho filtru prejavil pri vacsich objemoch - nad 2 litre. Tam by sa to uz asi poznat dalo.

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Napsal: 11.04.2011 20:00
od Dzefer
jejda uz je to tu zas. Sak vykon je krutiaci moment x otacky, takze ked pises, ze sa zvysi kr. moment, tak sa musi zvysit aj vykon preboha.
Inak k teme, jasne ze vzduchovy filter nema ziadny pozorovatelny vplyv na vykon ani na zvuk, aspon ja som to nezaznamenal. Jedina vyhoda je, ze nemusis kazdy rok kupovat novy filter za 20 eur.

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Napsal: 11.04.2011 20:06
od pbjun
No tedka trosku z jineho soudku co se tyka sportovnich filtru. Moje mlada jezdi na E85 s fiestou 1,3. Zkoumal jsem co je zapotrebi k tomu aby klesla spotreba na standart ktery je pri tankovani benzinu, ptal jsem se par lidi kteri tomu rozumi a bylo mi receno ze k tomu aby auto skutecne jelo lepe a spalovalo jak ma je treba dodat co nejlepsi jiskru a co nejvic vzduchu. Takze jsme zacali tim vzduchem a koupili vlozku filtru simota - naimpregnoval jsem tak akorat. A prvni nadrz byla spotreba o pul litru nizsi nez pred vymenou :) Jezdi stejnou trasu a pri pouziti benzinu cca 6,5l/100km pri pouziti biolihu se starym filtrem 7,5l/100km a po vymene filtru 7l/100km takze uz je to temer ok a auto kupodivu skutecne daleko lip jede - neni treba tolik podrazovat a vytacet motor. Takze mam dalsi vyuziti sportovniho filtru :)

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Napsal: 12.04.2011 15:28
od petulak
http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=tuning

Je to sice starší složka,ale bude stále fungovat. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

TO.--pbjun: Mě se moc líbí, že/ta tvoje "mladá,je furt mladá"/ jak ty to děláš?? :bravo22: :bravo22:

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Napsal: 12.04.2011 17:47
od pbjun
Tak ona je trochu mladsi nez ja tak bude u me mlada snad porad :) Navic nemame zadne krize nebo problemy, proste vsecko funguje jak ma tak proc by se mela menit na starou? :D
PS: a k tomu este studuje tak nemuze byt prece stara :D

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Napsal: 07.08.2011 10:19
od Kamikaze211
Mně by zajímalo jaký by mohl mít vliv vzduchový filtr na 1.8 TDDI, dle mých odhadů se zvýší o něco kroutící moment a sníží spotřeba o 0.2 dcl na 100km. Pokuď se pletu tak mě prosím opravte, děkuji.

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Napsal: 07.08.2011 13:51
od kaminek
Kamikaze211 píše:Mně by zajímalo jaký by mohl mít vliv vzduchový filtr na 1.8 TDDI, dle mých odhadů se zvýší o něco kroutící moment a sníží spotřeba o 0.2 dcl na 100km. Pokuď se pletu tak mě prosím opravte, děkuji.
No nepleteš se ,je to tak jak píšeš .Mimo jiné sportovní filtr má zhruba o 40% vyšší propustnost vzduchu než papírový ,to znamená ,že ikdyž bude hodně zašpiněný a bude mít propustnost jen ze 60% ,pořád bude propouštět 100% vzduchu papírového filtru .Ale když budeš mít papírový filtr zanesený ze 40% ,tak se ti zvýší spotřeba i o 0,5 litru. :wink:

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Napsal: 07.08.2011 14:53
od Robert
Potvrzuji, mám stejnou zkušenost.

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Napsal: 07.08.2011 21:18
od Kamikaze211
Děkuji, po výplatě rozhodně kupuji KN! Teď jezdím delší trasy za 5.75 a poté odhaduju na 5.55 +- a ještě chci udělat denní svícení, kde udělá rozdíl 0.3 až 0.5 l.

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Napsal: 07.08.2011 21:29
od Dzefer
ja som na focuse rozdiel v spotrebe po vymene za kn filter nezaregistroval. Nula nula nic. A ta urban legend o znizeni spotreby po namontovani SPDS je tiez dobra :irre:

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Napsal: 07.08.2011 21:45
od Kamikaze211
Dzefer: Alternátor jak jistě víš vyrábí proud a čím větší proud vyrábí, tím víc je zatížen a tím víc ti žere auto. U 1.6ky benzínu moc nepoznáš rozdíl u 1.8 ano a u dieselu 1.8 nebo 2 ho poznat prostě musíš!!

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Napsal: 07.08.2011 21:56
od Dzefer
pozri, mas auto s vykonom 92 000 W a z toho si svetla zoberu povedzme 200 W. Vidis ten pomer? 200 W je 0.22 % z 92 kW, to je bez sance poznat. :idea: Dvakrat sa pomalsie rozbehnes z krizovatky a mas ovela vacsiu usporu.
Inak som to nepochopil s tym porovnanim motorov. Predsa cim vykonnejsi motor, tym menej sa na nom prejavi zatazenie dalsimi 200 W.

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Napsal: 07.08.2011 21:58
od foki
Kamikaze211 píše:Dzefer: Alternátor jak jistě víš vyrábí proud a čím větší proud vyrábí, tím víc je zatížen a tím víc ti žere auto. U 1.6ky benzínu moc nepoznáš rozdíl u 1.8 ano a u dieselu 1.8 nebo 2 ho poznat prostě musíš!!

a co dat misto oken plexi , misto dveri a blatniku karbnove nahrady , obrousit veskerou izolaci , vyhazet koberce a oblezi interieru , prece je to vaha navic s kterou se musi motor potykat a tim kdyz nebude muset tolik tahnout tak se spotreba snizi o 0,67l . jako dalsi level bych zacal pracovat na posadce , zadne tezke obleceni , na nehou jen pantofle ,a pred jizdou se jít vy...rat a poch...at , protoze kazde deko navic je vyssi spotreba .

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Napsal: 07.08.2011 22:07
od Kamikaze211
Říkejte si co chcete, ale ten rozdíl tam prostě je, potvrdili to i jiní členové, ne jen já :?