Stránka 1 z 4
Průměr kol
Napsal: 30.11.2006 10:18
od BenJamin2
Jsem naprostý amatér a tak by mne zajímal váš názor...jaký je rozdíl v tom kolika palcový disk je použit..jestli 14"..15",16" nebo dokonce17".
Šířka a výška pneumatiky je jasná,ale průměr kola?..snad jen estetické vyplnění prostoru pod blatníkem?
Napsal: 30.11.2006 10:23
od chmelko
su tu toho tony, stačí použit vyhladavanie...
ak sa ti zvyšuje priemer ráfku automaticky sa ti znižuje výška pneumatiky...
Napsal: 30.11.2006 12:07
od carlos
Tak tak, a při zvětšování průměru ráfku můžeš tím pádem
dávat širší pneu, neboť obvod kola musí zůstat, tak se sníží profil pneu.
Takže hlavní důvod vidím v možnosti zvětšení šíře pneu.
Protože na 14"ráfek asi nedáš 205 širokou pneu
Vypadalo by to podivně, ale hlavně takovou pneu nekoupíš, aby
splňovala zachování obvodu kola.
Širší kola lépe sedí i lépe vypadají.
Napsal: 30.11.2006 12:36
od chmelko
čo ma najviac odraduje použit vetší ráfek 16/17..je
1/ vačšia námaha na zavesenie, čepy, stabilizátory..
2/ vyššia spotreba
3/ pomalší rozjazd
4/ cena novej pneu
5/ pri opotrebovanosti vačšej ako 50% percent ovela vyšie riziko vzniku aquaplaningu ako pri menšej šírke pneu...¨
6/znížený jazdný komfort..
Napsal: 30.11.2006 12:41
od misoo
len doplnim, ze vyssia pneu viac absorbuje narazy a tym padom je jazda komfortnejsia, ale na druhej strane riadenie sa stava menej presne a je tam mensia odozva, kedze medzi riadenim (volant a disk) a cestou je hmota elastickejsia.
Napsal: 30.11.2006 12:53
od misoo
chmelko píše:čo ma najviac odraduje použit vetší ráfek 16/17..je
1/ vačšia námaha na zavesenie, čepy, stabilizátory..
2/ vyššia spotreba
3/ pomalší rozjazd
4/ cena novej pneu
5/ pri opotrebovanosti vačšej ako 50% percent ovela vyšie riziko vzniku aquaplaningu ako pri menšej šírke pneu...¨
6/znížený jazdný komfort..
hej, ma to aj svoje nevyhody, ALE...
1/ s tym by som si starosti nerobil, ten rozmer 16 je urcite aj oficialne podporovany a ak 17 nie, tak dimenzovane to musi byt aj s rezervou, takze pohoda. ak chces aby ti auto vydrzalo viac ako 10 rokov, tak potom hej, inac by ma to netrapilo...
2/ vyssia spotreba by bola iba ak by si zvacsil sirku gumy, co vsak neni nutnost pri zvyseni priemeru rafika. samozrejme ak tam mas 175/65/14, tak to je ina rec... ak aj, tak to zvysenie spotreby by namalo byt nejako dramaticke...
3/ ak sa zachova obvod kolesa, tak by mal byt rozjazd rovnaky. dokonca ak bude guma sirsia, tak sa zlepsi trakcia a pri akceleracii hnane kolesa preklzuju neskor, takze toto vidim skor opacne...
v ostatnych bodoch suhlasim

Napsal: 30.11.2006 13:09
od chmelko
určite niesom odporca....
teraz to dost intenzívne rozoberám, pretože potrebujem na leto nove a v úvahu beriem všetko...v TP mam aj 17..
Napsal: 30.11.2006 13:28
od hide
Obvod kola 14' 185/65 je o šest centimetrů menší než 15' 195/60. A přitom to jsou hodnoty který mám v techničáku povolený. Potom ukazuje i trochu jinak tachometr.

Napsal: 30.11.2006 13:51
od misoo
chmelko píše:určite niesom odporca....
teraz to dost intenzívne rozoberám, pretože potrebujem na leto nove a v úvahu beriem všetko...v TP mam aj 17..
nepoznam rozmery ake idu na prveho focusa, ale osobne by som siel do nejakych 205/50/16 alebo take nieco...

inac minule som videl na jednom sedane 215/45/17 a vyzeralo to velmi dobre...

Napsal: 30.11.2006 13:54
od misoo
hide píše:Obvod kola 14' 185/65 je o šest centimetrů menší než 15' 195/60. A přitom to jsou hodnoty který mám v techničáku povolený. Potom ukazuje i trochu jinak tachometr.

tak tomu dost nerozumiem... asi nejaki soudruzi spravili chybu... ja co mam v technicaku rozmery, tak vsetky maju obvod +/- 1cm rovnaky.
inac potom treba davat pozor nielen na vonkajsi rozmer, ale aj na vnutorny tvar a velkost disku. lebo musi to byt peklo kupit si paradne disky a zistit ze nejdu nahodit, lebo sa donutra nezmestia brzdy...

Napsal: 30.11.2006 15:36
od hide
Zkus
http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php
U mě to dělá rozdíl 59 mm t.j. 3.15 %
Napsal: 30.11.2006 17:13
od Faraon
misoo píše:len doplnim, ze vyssia pneu viac absorbuje narazy a tym padom je jazda komfortnejsia, ale na druhej strane riadenie sa stava menej presne a je tam mensia odozva, kedze medzi riadenim (volant a disk) a cestou je hmota elastickejsia.
Přidávám jeden odkaz. Pneumatiky co jsou na fotce (Continental) mám 16" 205/50. Teď jsem měnil na zimní 15" 185/65 a je to znát. Mnohem více "plavu". Brácha má na svým FoFo 14" a to se se 16" nedá srovnávat.
http://www.pneuprodej.cz/nizkopneu.php
Napsal: 30.11.2006 19:38
od PaJaS
Doufam, že nekecam

ale mam za to, že jsem někde četl o toleranci 5 %
Napsal: 30.11.2006 20:19
od misoo
Faraon píše:misoo píše:len doplnim, ze vyssia pneu viac absorbuje narazy a tym padom je jazda komfortnejsia, ale na druhej strane riadenie sa stava menej presne a je tam mensia odozva, kedze medzi riadenim (volant a disk) a cestou je hmota elastickejsia.
Přidávám jeden odkaz. Pneumatiky co jsou na fotce (Continental) mám 16" 205/50. Teď jsem měnil na zimní 15" 185/65 a je to znát. Mnohem více "plavu". Brácha má na svým FoFo 14" a to se se 16" nedá srovnávat.
http://www.pneuprodej.cz/nizkopneu.php
celkom zaujimavy clanok

pobavil som sa na tych <80% pre nizkoprofilove pneu...

ten profil je az neskutocne poznat, bol som v soku ked som prvy krat prezul na "vyssie" zimne. nadaval som na mechanikov, ze mi ich slabo nafukali, som siel jak po*raty pri krajnici k prvej pumpe a potom ten sok... boli nafukane presne...
PaJaS : neviem aku toleranciu mas na mysli, ale ak myslis obvod kolesa, tak tam to nie je o tolerancii, ale o percentach. cim mas obvod kolesa vacsi/mensi, tym je nepresnejsi tachometer. teoreticky ak beriem, ze mi tachometer ukazuje o 8% viac, tak zvacsenim obvodu kolesa sa stava tachometer presnejsim. len som si teraz neni isty, ci je to jedna k jednej (ci o 8% vacsi obvod spravi tachometer presnym), matika nebola u mna nikdy nic moc...

Napsal: 30.11.2006 20:55
od PaJaS
Myslim to tak, že pokud vychází rozdíl obvodu původního a alternativního rozměru do 5 % mělo by to být ok.