Stránka 1 z 1

problem so startom pri "vlaznom' motore

Napsal: 17.01.2011 19:04
od error
zdravim. po vymene TDDI motora mam problem so startom. pokial zhavice nezhavia motor len toci,nechyta. toto sa deje pri teplote nad 18st ked sa zhavenie udajne ani nema zapinat. vzika tym situacia, pokial je okolo 0st, nazhavi a chyti na cuknutie starterom. Pokial sa motor necha trochu ohriat, zhavice pri opakovanom starte uz nezopnu, motor len toci - nestartuje. pokial sa motor necha ohriat na prevadzkovu teplotu opat chyta na prve otocenie a pritom uz nemusi ani zhavit.

doteraz som si myslel, ze by mohla byt chyba v elektornike, no dost ma zmiatla tabulka v ktorej udavaju, ze nad teplotu 18st zhavice zopinat nemaju. zvlastne je, ze po odpojeni baterie na niekolko minut zhavenie opatovne zacina fungovat aj v garazi kde je teplota nad 20st, pripadne v takisto vlaznom motore. zda sa mi ze VW TDI motory chytaju aj bez zhavenia pokial nemrzne. TDDI motor ani naznak. Mohlo by ist o kompresie? podotykam pri nazhaveni chyta na prvy x aj ked je okolo nuly.
dakujem

Re: problem so startom pri "vlaznom' motore

Napsal: 17.01.2011 21:03
od Milano
Kdysi mě takhle zlobila firemní dieselová Felicie, za studena startovala, za tepla i po 30 sekundách nic (myšleno zahřátém motoru). Bylo v háji vstřikovací čerpadlo. Ale to nebude tvůj případ, si myslím. Kompresí to taky nebude. Bych navštívil nějakej dobrej diesel servis, ne Ford, tam si s tím určitě poradí, chce to taky něco proměřit, to tady na fóru půjde těžko...

Re: problem so startom pri "vlaznom' motore

Napsal: 18.01.2011 01:13
od hihi
TDDI chytaji bez funkcnich zhavicu naprosto v pohode i pri -15st. (moje na jedno otoceni klickem do cca 5vterin). Co mam nove zhavice, tak chyta okamzite. Chyba bude jinde.

Re: problem so startom pri "vlaznom' motore

Napsal: 18.01.2011 13:52
od error
Zacinam sa obavat ze by predsa mohlo ist o kompresie. Cerpadlo aj vstreky su z povodneho motora. Ten chytal na prvy sup aj z prerazenym blokom na 3 valce. Vstrekovace som sa snazil pri vymene trocha ocistit, jedine ze by som ich pri tom nejako poskodil. Zaujimalo by ma, ako je to so zhavenim u vas. Zhavi to niekomu aj pri teplote nad 20st? Davnejsie som mal Mazdu 121 (Fiestu Endura DE, takisto meneny motor) a zda sa mi, ze zhavila aj v lete

Re: problem so startom pri "vlaznom' motore

Napsal: 18.01.2011 19:49
od lupo66
Žhaví každý diesel a to i v létě sice kratší dobu ale žhaví.

Re: problem so startom pri "vlaznom' motore

Napsal: 19.01.2011 01:33
od error
tak ked zhavi, vie niekto kde hladat suciastku, ktora riadi dobu zhavenia? Udajne sa v diesloch pouzival nejaky bimetal. Da sa nieco obdobne hladat vo focuse?
mam este jednu otazku trochu offtopic. bol som sa na aute povozit a nad 3500rpm tomu rapidne klesa vykon a nad 4000 to vpodstate uz skoro vobec nezrychluje. Nemam s TDDI zatial skusenosti, je toto chovanie vporiadku? Mam zatial 55kw ECU.

Re: problem so startom pri "vlaznom' motore

Napsal: 19.01.2011 21:48
od lupo66
To je normální největší zátah to má okolo 2500 ot. a potom to vadne.Bohužel.