Stránka 1 z 1

Kolísání otáček, cukání v záběru, chcíp, pak ok ...

Napsal: 06.06.2010 21:36
od kemo
Ahoj,

doufám že mě nesežerete, že už to je někde v historii. Hledal jsem, ale stejné symptomy nenašel :)

Dnes jsme jeli po dálnici a popojížděli v koloně. Najednou na neutrál začaly kolísat otáčky o cca 200 (rozmezí 800-1000) a bylo to hodně slyšet na chodu motoru. Když jsme se rozjeli, tak auto občas cuklo. Po cca 1,5 km popojíždění (chtěli jsme sjet k pumpě) auto chcíplo. Pak sice točilo, ale nenaskočilo. Následoval odtah, kde to normálně bez problémů naskočilo. Zkusil jsem tam dát naftu do plné nádrže, jestli není prázdno a nebylo - zbývalo dobrých 13 litrů. Domů už jsme dojeli po svých.

Nevím nakolik to může souviset, ale cca 14 dní blbě ukazuje palivoměr - i když je v nádrži 13 litrů, ukazuje to dojezd max 70. Chtěl jsem s tím jet do servisu, ale nebyl čas.

Neporadíte, co s tím může být?

Re: Kolísání otáček, cukání v záběru, chcíp, pak ok ...

Napsal: 06.06.2010 22:07
od Quickie
nehladal, podobné symptomy sa tu riešili xkrát
napr. aj tu > http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=20292

Re: Kolísání otáček, cukání v záběru, chcíp, pak ok ...

Napsal: 06.06.2010 22:25
od kemo
Myslíš
Taky mi to dělalo na 1,8tdci...nevim jak se to jmenuje ale popíšu... když si stoupneš před motor tak je to mezi motorem a baterkou. Jdou do toho tři hadičky snad na podtlak turba a posilovače - myslim. Je to taková plastová propojka co ty hadičky spojuje, podívej se jestli neni prasklá nebo to netěsní a nemá to tlak...
nebo výměna palivového filtru?
Většina příspěvků byla o TDDI nebo o cukání při maximálním přidání plynu nebo o cukání při určité rychlosti.
Asi opravdu jen neumím hledat, ale stejný popis problému jsem tam nenašel.

Re: Kolísání otáček, cukání v záběru, chcíp, pak ok ...

Napsal: 06.06.2010 22:39
od Quickie
nemusí byt uplne stejný... ale napr. palivový filter, EGR ventil sú asi základné veci pri "cukaní" auta.. potom to môže byť začiatok konca čerpadla, vstreky atd... a to všetko je tu spomínané hádaj kolko krát

Re: Kolísání otáček, cukání v záběru, chcíp, pak ok ...

Napsal: 07.06.2010 22:34
od kemo
Tak uvidíme, zítra jsem objednaný do servisu. Do Lišova si s autem v tomto stavu netroufám...

Re: Kolísání otáček, cukání v záběru, chcíp, pak ok ...

Napsal: 09.06.2010 14:52
od kemo
Tak jsem se s opravou daleko nedostal. Podle servisu tomu nic není a jsem vůl a došla nám nafta. Na diagnostice nic nevyjelo. Tomu že jsme při tankování do plný nalili 40 litrů (takže minimálně 10litrů tam ještě muselo být) nechtěli věřit.
Nicméně to tedy vypadá na problém související s ukazatelem stavu paliva. TDCI prý mají to, že když stav paliva klesne na minimum, tak motor automaticky zhasíná, aby se to nezadřelo.

Znamená to tedy asi výměnu plováku (materiál 1500+2500 práce) nebo prostě kontrolu kolik to ukazuje proti tomu, kolik tam opravdu je. Mám silné podezření, že jsem ten plovák na škole smyku nějak počochnil, protože špatný stav nafty to ukazuje víceméně od té doby.
Budu to sledovat a pak si udělám výlet do Lišova.

Re: Kolísání otáček, cukání v záběru, chcíp, pak ok ...

Napsal: 09.06.2010 16:45
od Rusty-DC
tak to znie zaujimavo s tym plavakom. davnejsie som presiel na blikacke prazdnej nadrzi asi 50km a to este vtedy mi vela zralo, bal som sa ze uz na vduch idem ale motor stale isiel. I ked vtedy som to trosku posral lebo mi vcuclo aj nejaku necistotu do trysiek, uz filter musel byt vtedy dost KO. Takze radsej drzat ukazovat paliva nad 1/4 ako mi to aj vcera odporucil chlapik od servisu vo forde. Lepsie dat 300kc naviac ako potom platit tisice :(

Re: Kolísání otáček, cukání v záběru, chcíp, pak ok ...

Napsal: 09.06.2010 16:55
od kemo
To určitě, taky beru radši naftu dřív než pozdě.
Jen mi prostě nesedí to, jak to chcíplo a bylo tam (pokud se mi záhadně nezmenšila nádrž) 10litrů nafty.