Stránka 1 z 2

Klepání motoru

Napsal: 02.02.2010 19:57
od Sharone
Ahoj, mám FF 1,8 TDCI 74 kW, r.v. 9/2002. Z motoru se ozvá pravidelné klepání, na volnoběch je to nepatrné se zvyšujícími se otáčkami zřetelnější. Za jizdy (bez puštěného rádia) je to slyšet, nejvíce na 3 při 50 - 60km/h a při přidávání. Auto je po výměně všech filtrů, oleje a rozvodů. Dík moc za radu.

Re: Klepání motoru

Napsal: 02.02.2010 20:01
od zirafak
A co tak pohladat v uz zalozenych prispevkoch :?: :idea: :wink:
http://www.ford-focus.cz/forum/search.p ... mit=Hledat

Re: Klepání motoru

Napsal: 03.02.2010 08:09
od foki
tezko rict , muze to byt spatne nastavene , muze tam byt neco volneho .

Re: Klepání motoru

Napsal: 03.02.2010 19:33
od Sharone
dneska se mi zdálo, že je to lepší. Sice to pořád slyším, ale nebylo to tak zřetelné. Možná se ted zeptám blbě, ale nemůže to mít souvislost s venkovní teplotou? pamatuju si kdy to žačalo klepat a to zrovna začalo řádně mrznout. Jsem z vysočiny a faktem je že při těchto teplototách (nemyslím dnešních) a tom marastu co venku byvá se nedá pořádně jet a motor se dost dlouho zařívá. Další zajímavá věc se mi stala při tom velkém mrazu co byl minulí týden. Ráno (venku -25 ale auto je v garáži, kde asi o pár stupnů mín bude) jsem bez problémů nastartoval (ještě jsem si pochvaloval jak mám dobré auto) jel jsem hned natankovat protože jsem byl skoro nasuchu. Natankoval jsem Vervu a vyrazil do práce asi po cca 12 km najenou blikání kontrolky žhavení. Zastavil jsem vypnul motor nastartoval po chvillce znovu kontrolka a auto zdechlo, naštěstí mi zastavil jeden týpek který mě výtahl kousíček k jedné vsi kde jsem se domluvil v jednom ZD aby mi auto dali na pár hodin auto do "vytápěné" garáže po 3h jsem to zkusil ujel jsem asi 5 km a znovu to spadlo dál jsem to už nepokoušel. Druhý den bylo podstatně tepleji a bez problémů jsem odjel. Netušil jsem že mě nafta může takhle zrádně vypéct.

Re: Klepání motoru

Napsal: 03.02.2010 22:28
od papouch22
Sharone píše:dneska se mi zdálo, že je to lepší. Sice to pořád slyším, ale nebylo to tak zřetelné. Možná se ted zeptám blbě, ale nemůže to mít souvislost s venkovní teplotou? pamatuju si kdy to žačalo klepat a to zrovna začalo řádně mrznout. Jsem z vysočiny a faktem je že při těchto teplototách (nemyslím dnešních) a tom marastu co venku byvá se nedá pořádně jet a motor se dost dlouho zařívá. Další zajímavá věc se mi stala při tom velkém mrazu co byl minulí týden. Ráno (venku -25 ale auto je v garáži, kde asi o pár stupnů mín bude) jsem bez problémů nastartoval (ještě jsem si pochvaloval jak mám dobré auto) jel jsem hned natankovat protože jsem byl skoro nasuchu. Natankoval jsem Vervu a vyrazil do práce asi po cca 12 km najenou blikání kontrolky žhavení. Zastavil jsem vypnul motor nastartoval po chvillce znovu kontrolka a auto zdechlo, naštěstí mi zastavil jeden týpek který mě výtahl kousíček k jedné vsi kde jsem se domluvil v jednom ZD aby mi auto dali na pár hodin auto do "vytápěné" garáže po 3h jsem to zkusil ujel jsem asi 5 km a znovu to spadlo dál jsem to už nepokoušel. Druhý den bylo podstatně tepleji a bez problémů jsem odjel. Netušil jsem že mě nafta může takhle zrádně vypéct.
pripomina mi vypraveni asi tak 14 dni stary jednoho znamyho ktery jezdi s MB nakladakem bere naftu za 3petky u znackovych pump leje aditiva a stejne pri minus 20 nenastartoval protoze nafta do minus 25 v minus 20 zamrzla. nekde je hold chyba. ale nikdo nema chut s tim hnout jeste ze kdyz je mraz tak svoje tdci ukreju do tepla a starinka S felicia1.3 na brnk at je minus kolik chce uz 14 let za minimalni investice v provozu

Re: Klepání motoru

Napsal: 05.02.2010 16:09
od M.P
Sharone píše:Natankoval jsem Vervu a vyrazil do práce asi po cca 12 km najenou blikání kontrolky žhavení. Zastavil jsem vypnul motor nastartoval po chvillce znovu kontrolka a auto zdechlo,
Naprosto stejný ... ke všem těm problémům co mám mi zamrzla nafta od BENZINY , nebyla to teda Verva ale Top Q ...a taky po zhruba 12 - 15 kilometrech jízdy . U nás bylo -22°C . Že by Benzina něco ošidila ???

Re: Klepání motoru

Napsal: 05.02.2010 19:51
od Sharone
tak si začínám opravdu myslet, že to klepání opravdu souvisí s venkovní teplotou. Dneska když jsem jel z práce bylo tak kolem 0 C a klepání v podstatě žádné. Včera bylo pár stupnů pod nulou a klepání byl zřetelné, ale nebylo to tak hrozné. Jsem zvědavý na příští týden teploty mají jít pod -10C :(

Re: Klepání motoru

Napsal: 07.02.2010 20:34
od Sharone
Tak jsem si dneska udělal čas a zaposlouchal jsem se do toho klepání (na volnoběh) zdá se že to jde z levé strany (stojím čelem k autu) a když jsem si lehl k levému kolu bylo to slyšet o dost zřetelněji. Tak mě napadla kladka na klinovém řemenu. Ale ta je i s řemenicí a řemenem asi 2 měsíce stará. Tak nevím. Co by se mohlo na této straně ještě způsobovat pravidelné klepání?

Re: Klepání motoru

Napsal: 07.02.2010 20:59
od papouch22
nejsem si jist jestli ma TDCI dvouhmotovou remenici kliky paklize ano mohla by to byt ona. musis se na ni podivat to poznas jestli je z 1 kusu nebo ze 2 a ve prostred guma

Re: Klepání motoru

Napsal: 07.02.2010 21:31
od Sharone
no myslím, že řemenici o které píšeš je před 2 měsíci měněná. Je jak píšeš ze kusu mezi je guma. Byla dost volná a taky způsobovala klepání ovšem podstatně horší, nechal jsem to měnit i napínací kladkou. Otázkou je jestli to že je tam ted nová řemenice s novou napínací kladkou a řemenem nezpůspůsobí, že odejde nějaká jíná součást (ložisko nebo něco podobného) která se při výměně jevila jako v pořádku, ale už mohla být nějakým způsobem poškozená?

Re: Klepání motoru

Napsal: 10.02.2010 20:10
od Sharone
Tak poslední poznatky: v pondělí jsem vyjel, žádné klepání až v jednom kopci, když jsem musel hodně zpomalit (kamion) tak při vytáčení dvojky a trojky to klepalo, pak to bylo slyšet vždy ve stejných situací pří rozjezdech 1,2,3 u 4 už to není zřetelné. Když jsem jel domů tak to klepalo celou cestu a bylo to zřetelnější. Zítra si domluvím servis a uvidím.

Re: Klepání motoru

Napsal: 12.02.2010 22:08
od 99stevn99
tak dnes sme riesili podobny problem-motor začatl trosku klepkat a postupne do neznesitelna. motor 1,8 tddi 66kw-v olejovej vani su kovove špony-ojnične ložisko v haji :!: Uplne bez pricin odišlo. Oleja 10-40w dostatok-noveho tak 2mesiace jazdeneho cca3000km motor neprehriaty. km 114 000. pred tym som mal Punto JTD ktore malo cez 300 000km a žiaden problem. nechapem ze sa na normalnom motore nieco taketo može stat bezdvovodne. poradte kolko ma bude stat oprava? :?:

Re: Klepání motoru

Napsal: 13.02.2010 09:32
od Sharone
Tak jsem v pátek byl v servisu. Za celou cestu do servisu motor v podstatě nezaklepal (asi se vyděsil, nebo to je fakt tou teplotou, protože u nás byl asi jen 1 pod nulou) Objednaný jsem byl na 12:00, což byla asi chyba, protože se na přijmu začala dohadovat paní která tam sedí se svým kolegou kdo tam kvůli mě má zůstat a kdo půjde na oběd. Nakonec se mě ujala paní, která ovšem po vysvětlení mých problémů a konstatování, že dneska mi to neklepe šla zpět pro svého kolegu s tím že neví co s tím. Její kolega po vysvětlení mých problémů vystřelil od pasu "aby to nebyli vstřiky" Nakonec si to šel poslechnou na volnoběch nic neslyšel a dohodli jsme se, že jakmile to bude klepat mám přijet bez objednání aby si to mohl poslechnout. Večer jsem jel z práce a samozřejmě to pěkně klepalo. Ze začátku to skoro nebylo slyšet po ujetí cca 6 km to bylo slyšet zřetelněji. Vždy je při akceleraci. Ke všemu se mi ted zhoršilo startování. Doposud bez problému tet tak na 2x a po naskočení motoru cca 5s nepavidelný chod.

Re: Klepání motoru

Napsal: 13.02.2010 10:12
od Sharone
Jo ještě když jsem mu řekl, že mi to klepání přijde jako od klínového řemenu (je i řemenicí a kladkou nově měněný) tak říkál, že je možné když je řemen zmrzej tak to nějak špatně funguje a může to klepat. Je vůbec něco takového možné?

Re: Klepání motoru

Napsal: 16.02.2010 21:31
od Sharone
Dneska jsem to dal kámošovy do servisu (samozřejmě když jsem jel tak to neklepalo) projeli se s tím 3 maníci a všichni prohlásili, že tomu autu nic není. Takže problém zatím "vyřešen", jen se bojím aby to pak nevylezlo v nejméně vhodné situaci. Jedno z možných řešení které mi řekl bylo, že vstřiky mohli špatne roztřikovat (např voda v nádrži) a tím pádem to mohlo klepat. prý si mám do nádrže nalít 2 litry benzínu (do toho se mi teda moc nechce) a mám prý tomu víc šlapat na krk.