Stránka 1 z 2
Ložisko napínací kladky
Napsal: 09.01.2010 14:40
od ACDC
Zdarec, neví někdo kde sehnat ložisko do napínací kladky drážkovaného (klínového) řemene?
To ložisko je s označením CG 695.Potřebuji vyměnit (vylisovat) toto ložisko, a kupovat celý napínák nechci.FF 2003 1,8 tddi 66kW
Re: Ložisko napínací kladky
Napsal: 09.01.2010 16:31
od foki
neni nahodou zalite v plastu ?
Re: Ložisko napínací kladky
Napsal: 09.01.2010 17:55
od ACDC
V plastu je, ale nevím jestli je zalité, mělo by se dát vylisovat, nebo pokud má někdo nějaký nápad jak toto vyřešit, ať dá vědět.
Re: Ložisko napínací kladky
Napsal: 09.01.2010 18:20
od herizn
No jsou většinou ty ložiska opravdu zalité v plastu skoro u všech automobilek,ale většinou si s tím běžný soustružník porádí,stačí odpichnout jen plastový pertlík a pak by mělo jít ložisko ven vylisovat a vyměnit,někdy tam bývá i místo na vyrobení zápichu pro segerovku(pojistný kroužek),který nahradí odebraný plastový pertlík.
Re: Ložisko napínací kladky
Napsal: 09.01.2010 19:58
od foki
ACDC píše:nebo pokud má někdo nějaký nápad jak toto vyřešit, ať dá vědět.
koupit original , ale to asi slyset nechces .
PS: herzin : nevim jak by to upnul , protoze za tu hranu zvenku je riziko ze se to utrhne a zevnitr se mu bude tocit lozisko .
Re: Ložisko napínací kladky
Napsal: 09.01.2010 20:47
od jenikHK
obzvláště oblíbené téma. Viz
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
jelikož to znám už zpaměti, tak celý napínák není potřeba, není-li unavené péro. Stačí koupit ve Fordu plastovou kladku s ložiskem, číslo 1114544 a stojí 650 Kč vč. DPH. Je to originální náhrada, či jak to nazvat. Vyměňovat samotné ložisko bych si v tomhle případě nelajsnul, kdyby pak kladka někde prdla...
Když už v tom budeš, doporučuji rovnou vyměnit ložisko v druhé vodicí kladce, která je plechová. Ložisko má označení 6303 2RS (oboustranně kryté) a stojí tak 30 peněz.
Re: Ložisko napínací kladky
Napsal: 09.01.2010 23:15
od foki

o dieslu ani slovo

:
1114544 98BB-19A216-AB Sada - napĺnacĺ řemenice Od: 15-08-1998 Do: 15-06-2001 Focus, S Posilovačem Řízení 18L 16V DOHC EFI Zetec E Řemenice A Hnací Řemeny 684.00 1.00
1114544 98BB-19A216-AB Sada - napĺnacĺ řemenice Od: 15-08-1998 Do: 15-06-2001 Focus, S Posilovačem Řízení 20L 16V DOHC EFI Zetec E Řemenice A Hnací Řemeny 684.00 1.00
Re: Ložisko napínací kladky
Napsal: 10.01.2010 14:22
od jenikHK
Dobry foki
Konecne vim, odkud se vzala - na me ve Fordu vybafli tohle cislo a bylo hej. ZAjimvay je, ze kelly a spole to nevedou...
Re: Ložisko napínací kladky
Napsal: 10.01.2010 16:42
od herizn
foki píše:ACDC píše:nebo pokud má někdo nějaký nápad jak toto vyřešit, ať dá vědět.
koupit original , ale to asi slyset nechces .
PS: herzin : nevim jak by to upnul , protoze za tu hranu zvenku je riziko ze se to utrhne a zevnitr se mu bude tocit lozisko .
u focuse jsem to ještě neměl v ruce,tak nemohu posoudit,ale možná by to šlo,jak už jsem i jednou dělal u japonce a to byl asi podobný problém s upnutím a to tak,že upnout pomocí upínek na stůl frézky a vytočit pertl vyvrtávací hlavou......ale to jsou jen vyjímky...raději myslím koupit nový díl,ale někdo prostě chce opravu a tak proč nevyhovět zakazníkovi....
Re: Ložisko napínací kladky
Napsal: 15.02.2010 14:37
od smilexxx
Zdravim, zalezi, kolik uz ma kladka natoceno, jak tu nekdo psal, po case se unavi napinaci mechanismus. Treba v Autobenexu prodavaji zvlast jen plastovou kladku, ale jeji cena je premrstena.
Doporucuji vymenit cely napinak a jak tu bylo psano lozisko(SKF) na vodici kladce (je kovova) a dat originalni klinovy remen.
Lada
Re: Ložisko napínací kladky
Napsal: 15.02.2010 15:11
od fofo2001
řešil jsem to jak píše jenikHK. ostatně možná podlě jeho rady v jiném vláknu, protože jsem si prostudoval pár stránek fóra, než jsem se ptal!
ale číst to nemusíš, ten díl jak píše jenikHK funguje a mají to i ve Fordu v systému, jako originální náhradu pro TDDI. K domu ještě přikup plochý řemen. a do té kladky použij původní šroub a vyndej z ní plastovou rozpěrku v díře na šroub.
Re: Ložisko napínací kladky
Napsal: 15.02.2010 16:05
od smilexxx
to fofo2001
Taky sem si před výměnou četl forum a tam jeden chudák kvůli pískajícímu "něčemu" měnil postupně všehcny otáčivé součásti až přišel na to, že má "unavené" pero na napínáku. A protože měl všechny ložiska a kladky vyměněné a nechtěl znovu platit za kladku, tak tam dal kratší řemen
Záleží kolik má ta kladka najeto
Ono někdy je lepší eliminovat příčinu, byť by to bylo dražší, než se snažit ušetřit.
Láďa
Re: Ložisko napínací kladky
Napsal: 16.02.2010 16:25
od fofo2001
to smile
můj příspěvek nebyl namířený nijak proti tobě. Samozřejmě pokud najdeš příčinu v napínáku, není zbytí než koupit celý napínák asi za 4 tisíce.
Na druhou stranu, pokud si je někdo jistý tím, že je to kladka, může vyměnit kladku. Mně řekli ve fordu, že je to kladka, tak jsem si od nich koupil kladku a řemen.
Pak je mnoho možností, kdy si člověk není jistý ničím. Pak může vyměnit všechno najednou, což doporučujou u fordu, anebo experimentovat, v nejhorším případě dopadne tak, jak píšeš, že nakonec stejně vymění všechno, a v ještě horším případě přitom projde ještě několik slepých uliček.
Re: Ložisko napínací kladky
Napsal: 16.02.2010 16:44
od smilexxx
to fofo
Já to tak neberu, neboj, nejsem netikavka
Když by čistě hypoteticky měl najeto 200.000 km, tak by nemelo smysl zabyvat se loziskem, ale sehnat za dobre cely napinak.
Jinak souhlasim, nekdy autorizovany servis spis uskodi, nez poradi. Jak jsme pochopil, od toho tady to forum je.
Tak jsem to tak pocital....usetril sem diky tomuto foru pomerne dost financi, casu ale hlavne nervu, takze dnes odchazi z meho uctu na ucet fora clensky poplatek

Re: Ložisko napínací kladky
Napsal: 16.02.2010 21:43
od jenikHK
Mno já nevím, 660 Kč za kladku s ložiskem na napínák vs. 4200 za celý napínák mi přijde jako rozdíl, který nad kterým se vyplatí uvažovat, nemluvě o časové náročnosti výměny kladky a celého napínáku.
Samozřejmě pokud je unavené péro, tak nic jiného než výměna nepomůže, ale myslím, že opotřebení ložiska je jednoduše a jednoznačně identifikovatelné po pouhém sundání řemenu (a podobně volný řemen). Při té příležitosti doplňuji, že se běžně nabízí řemeny (platí pro verzi s klimou) ve dvou délkách - 1715 a 1718 mm. Od Fordů mám ten kratší, těžkou soudit, zda ten delší může dělat neplechu, když rozdíl je ani ne 0,2%.