Stránka 1 z 1

Podtlakový ventil turba

Napsal: 15.11.2009 18:52
od Miro Hudák
Zdravím všetkých focusákov, v jednej téme som tu čítal o poruche podtlakového ventilu turba. Vie mi niekto povedať o chybách ake sa prejavuju pri poruche tohto ventilu? Pri mojom focuse mám ten pocit, že turbo ťahá od 2100 ot. vyššie. Vymenil som aj palivový a vzduchový filter, ale veľku zmenu som v tom nezbadal. Ďakujem za pomoc.

Re: Podtlakový ventil turba

Napsal: 16.11.2009 15:11
od Pepi
Nevím to jistě, ale myslím si, že tvoje turbo už nemá podtlakovou regulaci. :idea: Mělo by mít proměnlivou geometrii lopatek a tato regulace sem tam zatuhne. Někdy to jde rozhýbat, někdy ne. Já si ale myslím, že ty 2tis otáček je akorát pro zabírání turba. Pokud ti to nevyhovuje, tak potom se nabízí chip tuning.

Re: Podtlakový ventil turba

Napsal: 16.11.2009 16:42
od PedroH
Správně by mělo turbo zabírat od cca 1750 otáček. Když je to výš nebo níž, je něco špatně.

Re: Podtlakový ventil turba

Napsal: 16.11.2009 17:49
od Miro Hudák
Od 1750 do 2100 ot. turbo viac počujem než cítim. Ale od tých 2100 ide jak strela. Chýba mi možnosť porovnať moj focus s nejakým iným s rovnakou motorizáciou. Nebýva niekto v okolí Prešova?

Re: Podtlakový ventil turba

Napsal: 16.11.2009 22:26
od vitut
Muzu ujistit, ze variabilni lopatky turba jsou nataceny prave podtlakovym ventilem (vsechny TDCi FoFoI). Pokud je ventil spatny nebo mechanismus lopatek zatuhly, tak neni lopatka pri nizkem tlaku spalin spravne natocena, aby mela co nejvyssi ucinnost. Pak Ti zacne turbo tahat nekde kolem 2100 - 2200 otacek.
Kdysi jsme tu debatovali na toto tema. Zmer si odpor na civce podtlakoveho ventilu (prvni ventil zprava na liste pri pohledu zpredu do motoroveho prostoru), zkontroluj chod jehly ventilu a tesnost hadicek. Nasatim hadice vedouci k turbu zkontroluj chod vahadla na turbu (je dobre videt na predni strane tela turbodmychadla) ...
Casto taky pomuze "naucit" motor nova data po odpojeni baterie ...

Re: Podtlakový ventil turba

Napsal: 17.11.2009 00:21
od Pepi
vitut píše:Muzu ujistit, ze variabilni lopatky turba jsou nataceny prave podtlakovym ventilem (vsechny TDCi FoFoI).
jo pravda melu zmaty, díky za opravu :idea:

Re: Podtlakový ventil turba

Napsal: 17.11.2009 18:29
od Miro Hudák
Vďaka chlapi, skúsim zmerať ten odpor cievky dúfam, že to nejak nezbabrem. A aký by mal byt ten odpor?

Re: Podtlakový ventil turba

Napsal: 17.11.2009 20:37
od vitut
Presne Ti to nereknu, jestli si dobre vzpominam, byly to jednotky Ohm. Kazdopadne tam nesmis mit nekonecny odpor ...

Re: Podtlakový ventil turba

Napsal: 02.02.2010 20:04
od Miro Hudák
Koľko má konektorov ten ventil? Môže ho prosím niekto nafotiť? Vďaka

Re: Podtlakový ventil turba

Napsal: 03.02.2010 22:37
od papouch22
tak sleduj hadicku a uvidis ktery to je. vsechny at us tam mas 2 nebo 3 ventyly maji konektor s 2 draty. jinak koukni i na hadicku casto byva u turba derava a pak to min naklapi

Re: Podtlakový ventil turba

Napsal: 04.03.2010 13:20
od JxJ
Nevíte hoši na kolik vyjde jeho výměna?

Re: Podtlakový ventil turba

Napsal: 04.03.2010 13:44
od vitut
Vymena jednoho ventilku? Asi Te zklamu, na FoFo se dodava jen cela lista se vsemi ventilky a stoji nova pres 4000,- Kc. Da se to jeste udelat tak, ze koupis ventilek na Mondeo, ktery je stejny. Pak uz zbyva jen vrakoviste ...

Re: Podtlakový ventil turba

Napsal: 04.03.2010 14:37
od JxJ
Aha, no jde mi jen o to, že mam teď auto u známýho na opravě/výměně vstřiků a řikal, že mam prasklej podtlakovej ventil nebo hadici k němu ( teď si nejsem jistej), tak jen sonduju na kolik to vyjde. Je to stejně jedno¨- pálka to bude tak jako tak 8O

No nicméně ti děkuju za info .

Re: Podtlakový ventil turba

Napsal: 04.03.2010 21:03
od cole
no tiez som mal podobny problem s ff1 auto netahalo a pri 2100 otackach som dostal taky kopanec ze mi hlavu odtrhlo skoro.. zly bol nejaky ventil zhora, ale vraj nebol podtlakovy a z buracky ma vysiel na 30 ojro tusim oprava trvala tak 2 min... :lol: