Stránka 1 z 1
Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo
Napsal: 03.06.2009 14:15
od tomason
U Focusu první generace je použit solenoid od Delphi.To znamená že jehla vstřikovače je ovládána elektromagnetickou cívkou u pieza peiezoelektrickým článkem.Podle rozdílů tlaků které musí solenoid či piezo překonávat dělíme hydraulické sestavy na vyvážené a nevyvážené.Jediným vyváženým je Delphi ,k jehož ovládání postačuje 12V ,dosavadní typ charakteristicky štíhlích vstřiků Delphi.V praxi je toto přesné ,ale velmi choulostivé ovládání s nízkým napětím ,které po čase neutáhne vnitřní tření uvnitř vstřiku které diametrálně roste s kvalitou paliva .Novinkou Delphi je přímočarý vstřik ,kdy piezo článek dává pokyn přímo jehle a s koncem velkých zdvihů jí pomáhá hydraulický zesilovač .Nová koncepce vynechává servo-hydraulický okruh má rychlejší reakce ,přesnější dávkování a díky integrovanému vyrovnávacímu tlaku zásobníku jí neovlivňují impulsi mezi railem a vstřikovačem .Je naprosto utěsněná takže do přepadu již neunikne žádné vysokotlaké palivo.Čerpadlo proto může mít o jeden kilowat nižší příkon .Výhodou přímočinných vstřikovačů je též stabilní chováni po celou dobu životnosti ,nemají sklony k zadírání ,váznutí či zpožďování .Kromě ,lepších výkonových a emisních parametrů motorů je právě tohle za ta nejžádanějčí změna oproti současnému řešení .Touto novou koncepcí budou osazovány motory Mercedes-Benz OM561 výroba již byla zahájen
Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo
Napsal: 03.06.2009 14:19
od alexino
super info, mohl by jsi něco pozjistit i o těch vstřikách co tam máme my?
Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo
Napsal: 03.06.2009 14:41
od tomason
Siemens /VDO-Continetal piezo . Neopravují se zatím mění se kus za kus a vydrží daleko víc než původní Delphi víc nevím zatím .Siemens je i u 2,0TDCI ve Focusu u Mondea 2,0 TDCI 96 KW je Delphi 2,2TDCI má Piezo Bosch Mondeo poslední model ,2,0TDCI DV10TD Mondeo Siemens-Continental je to motor původní konstrukce PSA a má litinovej blok motoru poslední verze Mondea včetně Econetic .Renault Megáne poslední generace 1,5DCI Piezo Siemens-Continetal jde asi o nejúspornější motůrek ve svě kubatuře.
Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo
Napsal: 24.06.2009 19:39
od vitacz
Jestli jsem to dobre pochopil tak treba ja mam tu prvni verzi Comonrailu?
Ty se casto ser.... ehm kazi?
-
Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo
Napsal: 24.06.2009 19:42
od tomason
Ano vybírej kde tankuješ žádnej Unicorn a podobný jména výskyt špatnýchPHM je za duben a květen rekordní

Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo
Napsal: 24.06.2009 21:34
od richisan
JJ, treba si velmi vyberat, na ktorej CS natankujes

U nasich motorov je to brutalne dolezite!!!
Sam tankujem od zaciatku len na vybranych CS OMV, Avanti. Nic ine, toboz nie nejake cisternove cerpacky a la zeleznicna stanica. Zo skusenosti lepsi diesel nie je az tak prinosom ako samotna kvalita paliva. Raz som zmiesal bezsirnu naftu s polkou nadrze klasickej kvalitnej nafty a par krat som pocitil zvlastne vibracie, takze motoru sa to nepozdavalo.
Za to sa mi motor odmenuje 100% spolahlivostou v zime, v lete, pri predbiehani taha ako divy. A to mam najazdenych 131tis. km...
Druha vec, pozor na zahriatie motora. Aj v lete, kym rucicka nevystupi aspon do 1/4 je NUTNE jazdit s lahkou nohou na plyn, inac moze odist velmi skoro turbo a motor taha prvych par sekund de facto bez mazania.
Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo
Napsal: 24.06.2009 21:55
od tomason
vzimě mě příde že motor na naftu je navržen jen pro krajiny typu Egypt ,Tunis jak skomírá traktoroid až je mi ho opravdu líto a to vyjíždím z garáže tam je kolem nuly

Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo
Napsal: 24.06.2009 22:00
od richisan
V zime je fakt dolezita aj kondicia bateria a hlavne tzv. startovaci prud...Mne podla vsetkeho buducu zimu baterka prdne, tak uvazujem o Banner PowerBull 74/80Ah 700A start.prud.
Inac mne to neklepe, je tam pocut rozdiel vo zvuku v tej prvej faze, ked je posunuty hlavny vstrek a vynechany predvstrek ale tak ako ine ropaky mi to neklepe nikdy

Musim zaklopat.
Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo
Napsal: 24.06.2009 22:14
od Raada
Nevedel bys co tam mame my s PSA 1,6TDCI? Je tam vstrikovani nachylnejsi k ucpani nez v 1,8 nebo ne? Jinak ja se snazim nejezdit kratky trasy, kde se motor nezahreje. V zime uz vubec. Vetsinou jezdim delsi trasy, kde motor pracuje v optimalni teplote. U nas na sidlisti jsem v zime zahlid manika s firemni oktavkou v TDI, kterej prisel, nastartoval a odpalil to pod plnym.... Proste debil

.
Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo
Napsal: 24.06.2009 22:25
od tomason
Bosch solenoid gud a už sem ti to jednou psal sklerotiku sou dobré ,ale platí pro všechny čistota a kvalita paliva je podmínkou žádné nejsou nesmrtelné

Kia CEED osazuje Boschem CRDI tak i HYUNDAi kolik že je tam záruka na motor

ted nevim jestli si se ptal mne nebo Richiho

Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo
Napsal: 24.06.2009 22:31
od Raada
Jo vidis. Uz mi to vypadlo. Ta hlava mi vynechava - asi to bude tim pitim co tedka konzumuju

. Ptal jsem se tebe. Takhle jsem to chtel mit srovnany a hlavne to bude udaj pro ostatni.
Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo
Napsal: 25.06.2009 00:55
od richisan
Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo
Napsal: 16.04.2010 11:07
od eda.davids
Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo
Napsal: 16.04.2010 11:25
od vitacz
Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo
Napsal: 27.12.2010 00:00
od Milano
Tady jsem se musel pousmát, jakýže to máme vymazlený káry!
http://www.periskop.cz/cz/clanky/ford-f ... nim-testu/