Sentik píše: 08.07.2020 09:53
Ještě definujte pojem "mladí"
Jsem to tu psal pár stránek zpátky, že doba se totálně mění .. omladina 18-25 dneska auta jako takový vlastně nechce. Ve velkých městech snad vůbec a když už jo, tak řízení je to poslední co je zajímá. Pokud by to jezdilo "samo" aby se během ty ztraty času dalo mezi tím dělat něco pořádnýho, třeba postovat status na fejzbug

, tak je to pro ně jedině dobře.......
Tak to tu mám jeden příklad absolutně světlé výjimky. Mám velmi mladého kolegu, se kterým pracuji a spolu i podnikáme. Před 2 roky na podzim, to mu bylo 18 a půl, jsem ho začal učit jezdit. Měl jít do autoškoly ale za volantem nikdy neseděl, tak měl trému a já jsem ho té trémy zbavil. Když šel na první jízdu v autoškole, měl toho už za sebou dost se mnou a naší služební Dacií. Je neuvěřitelně šikovný na všechno, jak na práci v našem oboru tak na řízení. Stačí mu něco ukázat jednou a tím je to vyřešeno. Jeden den jsem ho učil rozjíždět se do prudkého kopce, tak druhý den mě předvedl, že to hravě zvládne i bez ruční brzdy. A tak bych mohl pokračovat... Autoškolu udělal s mou pomocí "levou zadní" a já mu v den získání ŘP slavnostně předal klíčky od služební Dacie. To bylo loni v lednu. Od té doby kdykoliv jedeme někam spolu, stal se ze mě spolujezdec. I když jsme jeli někam na Moravu a přes Prahu, nechal jsem ho řídit a dělal jsem mu po Praze jenom navigátora.
Loni v létě jsem si konečně pořídil zase Focuse (1.8 benzín) a jezdíme s ním i na své zakázky k zákazníkům. Své vlastní auto jsem nikdy nikomu nepůjčoval, avšak můj kolega je jediná výjimka. Kamkoliv jedeme, za volant usedá automaticky on a já si to jenom vychutnávám. Možná to bude znít blbě, protože je mu teprve 20 let a ŘP má 1,5 roku, ale je to prostě jeden z mála lidí, se kterým jsem absolutně v klidu a rozhodně se nebojím. Když zavřu oči a poslouchám motor, poslouchám jak a kdy řadí atd.., tak si to neskutečně užívám. Má obrovské nadání se s autem skutečně sžít a ovládat ho tak, aby motor udržoval ve výborné kondici. Když ho chválím tak jenom řekne
"...takhle jsi mě to naučil".
Auta ho neskutečně baví a řízení si vysloveně užívá. A stejně jako já, má obavy z budoucího vývoje automobilismu, protože klasika je klasika a nějaký elektro eco mobil by nechtěl. Zajímá se o všechno, takže když je potřeba cokoliv na autě udělat, nesmí u toho chybět. Minulý týden jsme měnili přední i zadní brzdové kotouče a destičky na Focusu, mladý kolega to pod mým dohledem udělal z 80% sám, černý od šmíru snad všude i na hlavě

a přitom byl vážně šťastný, jak se nám to povedlo.
Zbláznil jsem ho do modrého oválu, takže před nedávnem koupil C-Maxe. Ovšem je to 2.0 benzín a jak se tu píše, právě i s ohledem že je mladý, tak cena za povinné ručení nás oba málem položila na záda. Já mám 1.8 ale taky ve svých letech mám plno bonusů, takže cena u mě je úplně jinde než u mladého, který začíná se svým prvním autem. Ale to už je život.
To jenom tak, aby řeč nestála. Prostě mezi mladými zřejmě taková světlá výjimka

.