Stránka 55 z 168

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.04.2020 19:55
od stano.
A ked uz teda spominas 3 valce, tak z tebou linkovanej prace:
Tento motor nemá mezi veřejností dobrou pověst. Provázely jej závažné problémy, hlavně na začátku výroby.Nejzávažnějším problémemdvouventilové verzebylo podpalování ventilů. Jeho důvodem byl katalyzátor, který se díky umístění blízko motoru obešel bez tepelné izolace mezi jádrem a pláštěm. Jádro se ale po čase uvolnilo a třením o plášť vznikaly piliny, které se dostávaly zpět do motoru –zachycovaly se na dřících ventilů, kde vybrousily jejich pouzdra. Tím byla zvětšena vůle mezi pouzdrem a ventilem. Ventil pak při svém pohybu kmital a časem došlo kjeho podpálení. Dalším problém bylo nadměrné vytváření karbonu a jeho zachycování na hydraulickýchzdvihátkách ventilů. Bylo to kvůliabsenci olejového chladiče a následnémupřehřívání oleje, ve kterém se karbon snadno vytvářel. U čtyřventilové verze byl problém srozvodovým řetězem, kterýkvůlijeho hydraulickému napínáku po vypnutí motoru povolil natolik,že snadno přeskočil o jeden zub
Ano, ide o 1,2 HTP. A teraz mi povedz, ktora z tychto veci je sposobena tym, ze ide o 3valec? Keby je to 4 valec, tieto problemy by nemal?

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.04.2020 20:03
od enjoy
To spíš vypadá, že ve VW neumí udělat motor bez testování na zakaznicich? Mimochodem u VW hodně běžná praxe.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.04.2020 20:08
od stano.
Ved prave. Ti mali priekaky aj na 4, 6... 10 aj 12 valcoch. Ked uz konecne vydali x-tu generaciu nejakeho motora, s vychytanymi chybami, tak ho po par mesiacoch pochovali a prisla nova generacia... a novy pruser.
Takze karma okolo HTP nie je vinou toho, ze je to 3 valec. Ale domrdanym navrhom.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.04.2020 20:12
od fofok
HTP je legendární.Poslední co jsme měli v práci se před dvěma lety při dvou stech potkal.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.04.2020 20:16
od fofok
enjoy píše: 13.04.2020 20:03 To spíš vypadá, že ve VW neumí udělat motor bez testování na zakaznicich? Mimochodem u VW hodně běžná praxe.
A která automobilka to dneska umí.Co jsem chtěl toho ročního focuse tak na něj byly čtyři svolávačky další dvě přibyly.A není to jen motor,ale vychytává se všechno během prvních let výroby.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.04.2020 20:31
od stano.
Ale ine je robit zvolavacku, ked ma nejaky diel o 0,1% vyssiu chybovost, co pri statisicoch kusov je trochu problem. A ine je pokazit uz samotny navrh.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.04.2020 20:47
od Karel2
Proboha stano, x stranek je o spotrebe fofok-Ma.rt tedy 3 kontra 4 valec a na to ja reagoval dotazem co ovlivnuje spotrebu tehle motoru a me komentare k tomuto jejich "sporu". Co s tim ma spolecneho ten 1,2 HTP? Proc jsem se asi ptal, ktery motor by jsi si vybral na cestu kolem sveta ci tahani privesu? Jen ze dnesni "uspora" ,tedy efektivita motoru, je vykoupena dost velkymy ustupky v konstrukci. Nedavno jsem koukal na upravu Jawy 50 pro zavody a tam je treba pist jen s jednim krouzkem, taky ustupek vykonu a o tom porad pisu, v podstate je to jen ojeb..... konstrukce na ukor zivotnosti a jednoduchosti motoru. Proto muj odkaz na konstrukci 3 valcu. No a ty si vyberes 1,2 HTP, ach jo. Kdyz jsme u te spotreby, chtel bych videt motory napojene na brzde a merice ok. spotreby na ruznych otackach(rezimech) a to vyse zminovane motory. Jen tak by jsi dokazal posoudit spotrebu, JEN motoru osetrenou od veci co ovlivnuji spotrebu jako prevodovka, karoserie, ridic atd.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.04.2020 21:05
od Ma.rt
fofok píše: 13.04.2020 20:16
enjoy píše: 13.04.2020 20:03 To spíš vypadá, že ve VW neumí udělat motor bez testování na zakaznicich? Mimochodem u VW hodně běžná praxe.
A která automobilka to dneska umí.Co jsem chtěl toho ročního focuse tak na něj byly čtyři svolávačky další dvě přibyly.A není to jen motor,ale vychytává se všechno během prvních let výroby.
Bingo :mrgreen: a přesně proto raději starší a spolehlivý auto/motor, kde mě tohle nejspíš nečeká. Abych pořád jezdil do servisu, že někde něco pos--li, tak proto jim za auto neplatím.
BTW dneska je v servisech taková fluktuace, že i kvalitně vyměnit olej je mnohdy problém a člověk si připadá jak pitomec, když se ptá, proč je to cenťák přes max. rysku, nebo proč je novej olej černej... :bebng:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.04.2020 21:07
od TomFocus
Přesně a platí to i na prémiové značky.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.04.2020 21:09
od stano.
Karel2 píše: 13.04.2020 17:13 Panove, jak podle vas dosahnete nizsi spotrebu, konstrukcne? At se nekam pohnem. :mrgreen: Fyziku totiz nejde jen tak ojebat.
stano. píše: 13.04.2020 17:19 Zvysenie efektivity motora (preplnovanie, priamy vstrek, virenie zmesi vo valci, dynamicka regulacia zdvihu a casovania ventilov, rychlejsi ohrev motora, atd.)
Znizenie trenia, mechanickych strat (patri sem aj rekuperacia).
Znizenie odporu vzduchu.

Zabudol som na nieco?
Este dodam, ze napriklad Ecoboost ma chladene vyfukove zvody, takze netreba chladit obohacovanim zmesi. Takze znizena spotreba v zatazi a ziadny ojeb za tym nie je.

A na vyslednu spotrebu ma veru vplyv aj to, co chces vysktrnut. To tiez podlieha vyvoju. Aerodynamika alebo znizovanie trenia (strat) v prevodovke tiez prispeju k znizeniu spotreby.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.04.2020 22:17
od jenikHK
No jestli todlecto je ta budoucnost...
https://autobible.euro.cz/diesely-psa-jeste-tu-jsou/

K motoru DV5, cituji
"Vnitřní odpory snížila tenčí ojniční ložiska spolu s inovativními pístními kroužky. Zatímco stírací i spodní kompresní jsou tradiční, vrchní kompresní je ze speciálně hlazené oceli, snižující narušení olejového filmu ve válcích. Tyto změny nejenže umožňují použití moderních, extrémně nízkoviskozitních olejů, ale omezují i opotřebení za studena. A také umožnily zůstat u netradiční olejové vany. Ta díky výše umístěnému výpustnému šroubu ponechává při výměně litr oleje uvnitř, což bývalo u starších DV6 zdrojem problémů. Dnes už je znečištění oleje tak nízké, že toto řešení ničemu nevadí a klient ušetří při servisu"

To je paráda, olej furt nejde vypustit z vany všechen a oni a ještě to prohlásí za výhodu. :shocked:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 14.04.2020 10:56
od ballu
Fyziko braň se, chlazenýma svody se chladí motor.?????

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 14.04.2020 11:19
od fofok
Ne katalizátor,turbo a rychleji se motor zahřívá na provozní teplotu.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 14.04.2020 12:27
od ballu
Tak nějak , vysoká teplota nedělá dobře turbu nalepenému na hlavě a pak katu. Dochlazování katu benzínem mělo za následek, že "úsporný" motor nebyl úsporný.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 14.04.2020 12:40
od jenikHK
Upřímně by mě zajímalo, o kolik se chlazením svodů sníží teplota před turbem, když tepelná energie odváděna výfukem zhruba odpovídá mechanické energii...