TDDi - ztráta výkonu, bliká žhavení

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
LewiT
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: TDDi - ztráta výkonu, bliká žhavení

Příspěvek od LewiT » 28.12.2011 22:30

Tak jsem vymontoval plyn. pedál.

Několik doporučení k demontáži:
1) Plasty a ofuk nohou řidiče jdou dolů bez problémů.
2) Na demontáž pedálu doporučuji malou golu (asi 10-12 cm délka) a nástavce dvou délek (požil jsem 5 cm a 10cm) vhodnou kombinací to šlo rozebrat po získání určitého grifu poměrně snadno.
3) Při první demontáži jsem proklínal všechny z fordu včetně sekretářek.
4) Při druhé demontáži a montáži záležitost 10 minut.

Po demontáži jsem měřil pedál a jedna dráha vykazovala nekonečný odpor přibližně do půlky - pedál byl opravdu špatný.

Na vrakáči jsem za 1k zakoupil novější s bílým konektorem (v předchozích příspěvcích již někdo dával fotku).

Upozornění Po proměření nového pedálu jsem zjistil, že v tabulce zde uváděné je pravděpodobně chyba. Na dráze mezi piny 3 a 7 nemá být max odpor 43 540 ohm, ale o řád nižší. Tedy 4 - 5 tisíc ohmů. Dle mne se jedná o překlep v tabulce.
Podobné maximum vykazoval i pedál původní (byl prodředný od začátku do půlky - ke konci byl v pořádku.

U pedálu s bílým konektorem je nutné uštípnout kousek plastu, kterým se spodek pedálu opírá o zakladnu v autě - jinak ho nedotáhnete. To už tu ovšem také bylo psané.

Po připojení pedálu a montáži vše v naprostém pořádku - problémy přestaly. K mému údivu se začal Fofik chovat radikálně lépe i mezi 1k - 2k otáčkami. Bez problému a cukání lze dávkovat plyn. Původně jsem si myslel, že to trošku cuká díky tomu, že je to diesel (můj první) a závada se projevovala hlavně kolem 2k otáček (blikání žhavení, nefunkčnos pedálu.

Protože se tu trošku různí popisy příznaků této závady, popíši přesně co to dělalo mně:
1) mezi 1k- 2k auto trošku cukalo, byl malinko problém se plynule rozjíždět či popojíždět.
2) kolem 2k auto při jízdě lehce ztrácelo výkon, bylo to jako lehounké cukání, téměř neznatelné.
3) občas (někdy po 30km, někdy po 100km) začala blikat kontrolka žhavení. Otáčky spadly na volnoběžné a plyn vůbec nereagoval.
4) Kdykoliv se to stalo stačilo jen vypnout motor a znovu nastartovat, klidně za jízdy.
5) Diagnostický mód palubní desky hlásil chybu dtc 9202 pokud se nepletu. (nejsem si jistý zda to s tím má co dočinění, ale po výměně se to už neopakovalo).
6) chyba i s cukáním se projevovala jen někdy, jak kdyby záleželo i na vlhkosti a počasí :)

Shrnutí
Otáčky při kterých to cuká, čí začíná blikat žhavení se budou lišit podle toho, kde budou vydřené dráhy v pedálu.
Náklady 1000 Kč + trošku práce. Hlavně doporučuji se vybavit vhodným nářadím, jinak budete neustále nadávat.

Snad to někomu pomůže.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti