Stránka 6 z 15

škubání po nastartování

Napsal: 14.05.2014 07:40
od czjawa
Máme Focus r.v 2007 1.6 66kW najeto 212tis (postivé km)

Tak jen pro dalšího nešťastníka s FF co se nám děje ::(:
Najeto momentálně 216tis , otáčky po nastartování již nekolísají, auto jde nastartovat vždy bez problémů, akce nastane po (delší stání - přes noc nebo po práci při odjezdu) - opět nastaruje naprosto v pohodě, otáčky drží, když prošlápnu plyn , vše ok. Jakmile se ale rozjedu na jedna nebo po přeřazení značně začne škubat, jako když nemá naftu, někdy chcípne do ´system engine faul´.
Po ujetí cca 500m auto už jede normálně klidně 200km bez zaškubnutí.
Na diagnostice jsem byl už 3krát, nejdřív čidlo kliky - výměna nepomohla, potom čidlo vačky - výměna nepomohla. Diagnostika píše pouze poruchu těchto čidel a servis neví :-(

Sloučeno. lucky.jack

Re: škubání po nastartování

Napsal: 14.05.2014 07:47
od foki
kdyz to chcipne s engine system fault tak to pise ty cidla ? meril nekdo data jak se to chova tesne pred chcipnutim nebo pri houpani ? co kolísa ?

Re: škubání po nastartování

Napsal: 14.05.2014 08:04
od czjawa
Ano , na diagnostice to píše jen tyhle čidla, jestli to vyjde, tak během příštího týdne to budou měřit online, pokaždé to kontrolovali když už to nědělalo a to jsem tam přijel okamžitě - servis je cca 3km od baráku
Ale když si uvědomím, tak při studeném motoru je slyšet kovový zvuk jak je uvedeno v předchozím příspěvku
Jinak nekolísá ani nehoupá nic, otáčky normálně držej jako přikovaný
Je pravda ,že při takovém nájezdu km už to má nárok na poruchu,ale v servisech by jen měnili a řešili vše metodou pokus omyl - a ty zákazníku jenom plať :nixw:

Re: škubání motoru - focus 1.6 TDCi 2007

Napsal: 14.05.2014 08:35
od Pilous69.+
Ahoj

omlouvám se ,že jsem už nedal vědět.
je to už v pořádku bylo to čidlo tlaku paliva na vstřikovací liště. (info od mechanika)
Od té doby v pořádku bez problémů.
celkem oprava za 5 000,-Kč

:hhura:

škubání motoru

Napsal: 30.06.2014 12:41
od Jack96
Ahojte, protože o škubání jsem nalezl diskuzi jen jak jsem byl později upomenut v benzíňákách, přesouvám svůj dotaz sem.
Dokážete mi někdo poradit prosím?

Motor škube v rozmezi nějakých 1400-1600 ot. Jedu a lehce přidávám plyn a když se dostanu do těchto otáček přijdou silné záškuby a jako by měl motor tendenci se kousat protože i pocitove auto prostě přibržďuje. Nedělá to pokud se na otáčky dostanu zezhora bez plynu ale pokud je to s plynem je to takřka jistota že začne škubat.

Také při studením startu poskakuje ručička otáčkoměru mezi 800-1000 ot a při nich je slyšet výrazné klepání.

Zátah už taky není takový kvalitní a auto začalo výrazně černě kouřit i při zahřátém motoru při prudkém sešlápnutí plynu. Což nebývalo
Auto má cca 233tis km a jedná se o 1,8TDCI z 2006.
Nevíte? Díky

Re: škubání motoru

Napsal: 30.06.2014 12:53
od sth-1
možná čidlo vačky , mě to 2x chcíplo za jízdy , a když to bylo studený tak kolísaly při neutrálu otáčky na první křižovatce jinak to jezdilo v pohodě , po výměně čidla zatím OK . Možná že když bych to nechal že by se to zhoršovalo .Čidlo stálo kolem 500Kč a výměna je tak na 3min. sundat plastový kryt a hned nahoře je to čidlo na jednom šroubu .Asi bych to zkusil jako první ,když tak budeš mít čidlo preventivně vyměněný :-) . Jestli nepomůže tak myslím že bez diagnostiky se dál nedostaneš.

Re: škubání motoru

Napsal: 30.06.2014 13:59
od lucky.jack
Tohle vypadá spíš na problém NAFTA, nebo kombinace NAFTA x VZDUCH. Tzn. vstřiky, čerpadlo, čidlo na čerpadle, váha vzduchu. Bez diagnostiky vaření z vody...

Re: škubání motoru

Napsal: 30.06.2014 14:27
od sth-1
jj asi ano ale to jsem si myslel o kolísání studeného motoru to jsem taky přisuzoval spíše vstřikům že už nebudou jako nový při 185 tis a kupodivu to to čidlo odstranilo . Není drahý tak tím nic nezkazí a jestli má ještě stále černý tak jak jsem se zde dočetl je jeho výměna dobrým preventivním krokem . Jestli má přístup k diagnostice tak je určitě nejlepší vyjet závady a teprve podle toho to řešit.

Napsal: 01.07.2014 06:04
od vita_k
1. Diagnostika,pak spekulace

Re: škubání motoru

Napsal: 01.07.2014 08:31
od V12
Skontrolovat, ci nie je prasknuta hadica na ceste turbo - IC - motor. Slabsi tah motora a k tomu cierny dym znamena moc nafty, malo vzduchu.

Škubání motoru

Napsal: 05.07.2014 22:11
od mecc
Zdarec, tak dnes mi fordík vypověděl službu.
Najednou motor po 8smi km začal pocukávat a přestaval jet. Jako bych vypínal a zapínal přívod paliva, nebo klíček. V jednom případě jsem úplně zastavil. Po chvíli jsem normálně nastartoval a dojel (docukal) do cíle asi 1km.
Asi po hodině jsem to šel projet a asi po 0.5km se to začalo opakovat, až jsem opět zůstal stát. Chvíli jsem počkal a fordík bez problémů nastartoval, ale škubání se po chvilce začalo opakovat a gradovat, až jsem opět začal stát. Po chvíli jsem normálně nastartoval dojel zpět a zase cukání...
Jinak zvuk motoru(když necuká)je normální, nekouří a filtr pev.částic nemám... Nádrž 1/2
Tak jsem nechal auto u známích a ted mi slouží felinka, kterou mám jako pracovní... :|
Nevíte čím to může být...

Re: škubání motoru

Napsal: 06.07.2014 07:51
od miki21
sloučeno

Re: škubání motoru

Napsal: 13.07.2014 13:50
od mecc
Auto je opravené, v servisu na diagnostice to nic neukázalo, tak museli hledat.
Nechal jsem vyměnit palivový filtr, stejně jsem ho chtěl vyměnit a pořád stejné.
Nakonec to bylo čidlo tlaku paliva. :wink:
Měl jsem strach že to bude čerpadlo, nebo vstřiky.
Fordík opět přede jak kotě. :hhura:

Re: 1.6 TDCi - kolísání výkonu a škubání

Napsal: 01.11.2014 21:33
od fordik114
Mam problém s motorem TDCi 1.6 66kW r.v. 2008 - při razantním zrychleni na otáčkách 2200-3000 motor jakoby ztrácí výkon - táhne, na necelou vteřinu ubere, zase táhne a ubere - takhle až do 3000rpm a pak zase plynule. DPF mam z výroby, ale vykuchán už když jsem kupoval, auto má najeto 190 000 .
Prosím o pomoc

Napsal: 02.11.2014 07:18
od vita_k
Dělá to vždy při těch otáčkách nebo jen občas?