Problém stěrače
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 15.01.2012 16:36
Re: problém se stěrači
jo volty byli....problem vyrieseny.....bolo odpalene rele v poistnej skrini.....a bolo v nej aj trochu vody ???? takze druha poistna skrina .......
-
- Junior
- Příspěvky: 266
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostravsko
Re: problém se stěrači
Je to přerušený zelený kabel ve svazku v horní průchodce zadních dveří.zdenek.v píše:Mám stejný problém se zadním stěračem, jako popisoval v 1. příspěvku vojta_k. Když zapnu zadní stírání, stěrač dojede do 1/3 a zastaví se...postupným zapínáním a vypínáním páčky ho vrátím do základní polohy. Pročetl jsem tady na foru už všechny příspěvky se závadami stěračů, ale nikde nebylo řešení tohoto problému. Nevíte někdo čím to může být???? Je to taky relé, nebo to může být něco jiného???? Díky za rady.
Ford Focus combi 1.8 TDCI 85 kW, 2002, silver
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 02.02.2013 13:48
Re: problém se stěrači
Mám tento problém , když zapnu odmrazení čelního skla zapne se i odmrazování zadního (to je podle mě v pořádku ) ale bohužel se sepne i zadní stěrač (to by podle mě už v pořádku být nemělo ) když vypnu zadní vyhřívání nechám jen odmrazování čelního skla zadní stěrač neběží , vypnu rozmrazování čelního skla zapnu zadní rozmrazování stěrač je pořád Ok v klidu , ale jakmile je zapnuto rozmrazování vpředu i vzadu tak prostě běží i zadní stěrač . Pro upřesnění ,mám automatickou klimatizaci . Předpokládám že by se to takto chovat nemělo a závada bude v relé stěračů , nevíte někdo objednací kód toho to relé. Když jsem auto koupil byl problém v tom že nedobíhal přední stěrač , přehodil jsem relé nezi předním a zadním přední je od té doby Ok , o zadním jsem si to myslel taky , než jsem si všiml toho že běží při rozmrazování skel .
Focus combi 1.8 Tdci 74kW
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 02.02.2013 13:48
Re: problém se stěrači
tak jsem to ještě jednou vyzkoušel a je to trošku jinak zadní stěrač se spustí vždy když jde vyhřívání zadního skla . Zkusím někde najít schéma snad tam bude jasné jestli to je možné aby to dělalo relé , nebo jestli nebude zkrat někde ve svazku do 5 dveří (nebo přerušené kostra že by se to zadní vyhřívání zemnilo přes motor stěrače zkusím najít to schéma snad z toho něco vyčtu
Focus combi 1.8 Tdci 74kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: problém se stěrači
Toto som chcel napisat. Zistis jednoducho. Zhodis tapacir, najdes niekde pekny zemniaci bod 5. dveri. Najdes v kufri vhodne miesto na pripojenie zeme. Natiahnes napriamo 1-2metrovy kabel. Ak to prestane blbnut, tak mozes menit kabel v tom husom krku, pripadne bude poskodene jeho uchytenie.sth-1 píše:(nebo přerušené kostra že by se to zadní vyhřívání zemnilo přes motor stěrače
Ohmetrom premeranie nemusi stacit, kedze kabel nemusi byt zlomeny uplne, bude tam este nejaky vlas drzat. Ohmeter ukaze "skrat", ale pri prudovej zatazi je takyto spoj nevyhovujuci.
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 02.02.2013 13:48
Re: problém se stěrači
ještě jsem nenašel to schéma abych věděl co bych měl kde naměřit
Focus combi 1.8 Tdci 74kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: problém se stěrači
Ukostrovaci bod na dverach a ukostrovaci bod na karoserii. Naco ti je schema? 

-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 02.02.2013 13:48
Re: problém se stěrači
no abych věděl co dělám .Když už něco opravuji tak chci vědět jak to funguje , a co a jak kde doměřím .
A podle schémat už vidím že buď mám zkrat mezi 32-KA28 0,75 WH/RD proti 15S-HB19 2,5mm GN/BU (takže slabší bílej drát s červeným pruhem proti silnějšímu zelenému s modrým pruhem ) a nebo by mohla být chyba přímo v Gemu (to v případě že sepne relé C1018 ) . Takže už vím co měřit a nejlepší to bude asi vyndat relé zadního stěrače a vše by se mělo doměřit na jeho patici . Jestli že bude napětí na cívce relé = chyba v GEMU nezbyde než nechat naprogramovat nebo se smířit a udělat pomocný obvod který by to řešil záleží co bude jednodušší nebo levnější
jestliže nebude napětí na cívce ale na kontaktu č 3 = zkrat proti napájení vyhřívání . pak budu muset rozdělat kabel v 5 dveří předpokládám že zdese to ohýbá a teoreticky by mohla být zlámaná izolace a dráty by zkrat. Špatná zem nepřipadá v úvahu , protože když není vyhřívaní zadního okna zapnuté tak stěrač funguje správně v případě když by neměl zem nešel by vůbec .
A taky už vím že kontakt 4 relé stěrače v předních je nutný pro doběh , ale v zadním ne tam je jen max jako el. brzda motoru kdyby náhodou chtěl setrvačností přeběhnout (projevilo by se to když by se stěrač jednou spustil už by se nezastavil ale to zde nehrozí stěrač má dostatečný odpor takže relé které v předním stěrači způsobuje že stěrač nedobíhá automaticky do krajní polohy může být naprosto v pohodě použito jako relé zadního stěrače zde je doběh rovnou proti pojistce F43 takže stačí aby relé mělo dobrý spínací kontakt 5
A podle schémat už vidím že buď mám zkrat mezi 32-KA28 0,75 WH/RD proti 15S-HB19 2,5mm GN/BU (takže slabší bílej drát s červeným pruhem proti silnějšímu zelenému s modrým pruhem ) a nebo by mohla být chyba přímo v Gemu (to v případě že sepne relé C1018 ) . Takže už vím co měřit a nejlepší to bude asi vyndat relé zadního stěrače a vše by se mělo doměřit na jeho patici . Jestli že bude napětí na cívce relé = chyba v GEMU nezbyde než nechat naprogramovat nebo se smířit a udělat pomocný obvod který by to řešil záleží co bude jednodušší nebo levnější
jestliže nebude napětí na cívce ale na kontaktu č 3 = zkrat proti napájení vyhřívání . pak budu muset rozdělat kabel v 5 dveří předpokládám že zdese to ohýbá a teoreticky by mohla být zlámaná izolace a dráty by zkrat. Špatná zem nepřipadá v úvahu , protože když není vyhřívaní zadního okna zapnuté tak stěrač funguje správně v případě když by neměl zem nešel by vůbec .
A taky už vím že kontakt 4 relé stěrače v předních je nutný pro doběh , ale v zadním ne tam je jen max jako el. brzda motoru kdyby náhodou chtěl setrvačností přeběhnout (projevilo by se to když by se stěrač jednou spustil už by se nezastavil ale to zde nehrozí stěrač má dostatečný odpor takže relé které v předním stěrači způsobuje že stěrač nedobíhá automaticky do krajní polohy může být naprosto v pohodě použito jako relé zadního stěrače zde je doběh rovnou proti pojistce F43 takže stačí aby relé mělo dobrý spínací kontakt 5
Focus combi 1.8 Tdci 74kW
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 02.02.2013 13:48
Re: problém se stěrači
Tak jsem se k tomu konečně dostal , vsadil jsem na zkrat v 5 dveřích a bylo to správně. Sundal jsem tu průchodku a prostřední kryt nad oknem . Zdá se že první praskl ten husí krk ostřikovače a kapalina pak vykonala své izolace kabelů byla jak kámen . Tak jsem to odstřihl celé , naletoval nové kabely , přetáhl smršťovací bužírkou ,zaïzoloval, do toho husího krku ostřikovače narval hadičku s vnějším průměrem 5mm.Kabely jsem napojil pak pod tou krytkou nahoře nad oknem . Pak vysunout i ty plastové koncovky na kterých je navlečená průchodka ještě vše zaizolovat navléct průchodku na koncovky a koncovky zacvaknout zpátky . Už funguje vše jak má .
Pár obrázků z mobilu
Pár obrázků z mobilu
Focus combi 1.8 Tdci 74kW
- omezenec
- Nováček
- Příspěvky: 91
- Registrován: 22.03.2011 12:09
- Bydliště: Pardubice
Re: Pomale sterace
Dobrý den, po dlouhé době, neboť Ford je Ford, i já musím zaplakat..trhavý pohyb stěračů..ale protože nechci nikoho rozčilovat..hledal jsem a našel..buď sucho anebo relátko..pokud se povede, výsledek oznámím..právě jsem řešil dilema..zdědil jsem VW Polo z roku 2012, 1,4 obsah, benzín a nejeto 5600 km..po kontrolní jízdě vyhrál Focus z roku 2006..sice stěrače zlobí..ale snad vyhraji nad nima..všem pěkný den
Ford Focus II Tournier 1,6TDCi, 80kW, 10-2006, DPF off
- omezenec
- Nováček
- Příspěvky: 91
- Registrován: 22.03.2011 12:09
- Bydliště: Pardubice
Re: Pomale sterace
Zdar pánové, jestli někdo náhodou nepoznáte, která je ta dvojice relátek na přední a zadní stěrač. Na foru jsem našel foto pojistkové skříně, kde ty dvě relátka byly vedle sebe...doufám, že jsem vykutal tu správnou věc, akorát to mám nějaké vykradené..zatím dík
Ford Focus II Tournier 1,6TDCi, 80kW, 10-2006, DPF off
- omezenec
- Nováček
- Příspěvky: 91
- Registrován: 22.03.2011 12:09
- Bydliště: Pardubice
Re: Pomale sterace
Tak provedeno promazaní soupáčí stěračů a problém přetrvává. Slyším jemné cvakání v panelu pojistek, ale žádnou dvojici relátek jsem neobjevil ani po sundání plastového krytu zezadu. Tož su v koncích.
Ford Focus II Tournier 1,6TDCi, 80kW, 10-2006, DPF off
- omezenec
- Nováček
- Příspěvky: 91
- Registrován: 22.03.2011 12:09
- Bydliště: Pardubice
Re: Pomale sterace
..já to vytáhl v prostoru spolujezdce..to znamená, že úplně někde jinde..tak jenom poraďte, kde ty relátka jsou..zbytek už snad zvládnuRelátka jsou dvě, R18 a R19, jsou u pojistek pod volantem vlevo
Ford Focus II Tournier 1,6TDCi, 80kW, 10-2006, DPF off
- omezenec
- Nováček
- Příspěvky: 91
- Registrován: 22.03.2011 12:09
- Bydliště: Pardubice
Re: Pomale sterace
..asi tuším, co jsem vytáhl..GEM..takže dík za rady a pokračuji ve zkoumání..stejně ale mám pocit, že budu muset vykuchat celý mechanizmus, nejen to promazat..no uvidíme
Ford Focus II Tournier 1,6TDCi, 80kW, 10-2006, DPF off
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Pomale sterace
Prehod rele na predny a zadny stierac. Ci to pomoze. Vrtaj sa v tom az potom.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti